۰

پسابرجام فرصتی مغتنم برای مشکلات اقتصادی کشور است/عمده مشکلات کشور در حوزه اقتصادی است

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عمده مشکلات کشور در حوزه اقتصادی است گفت: پسابرجام فرصتی مغتنم برای مشکلات اقتصادی کشور است.
پسابرجام فرصتی مغتنم برای مشکلات اقتصادی کشور است/عمده مشکلات کشور در حوزه اقتصادی است
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از خبرنگار پایگاه خبری نسل شاهوار شهرستان شاهرود کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود با تبریک سال جدید و نامگذاری این سال از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصادی مقاومتی، اقدام و عمل و میلاد حضرت فاطمه (س) گفت: امید آن داریم سالی که با ولادت حضرت فاطمه آغاز شده و به پایان خواهد رسید سال خوب و امید بخشی برای همه مردم کشور و مسلمانان جهان باشد.
بداخلاقی های صورت گرفته در انتخابات را درست نمی دانم
وی با اشاره به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری در هفتم اسفندماه سال گذشته اظهار کرد: مردم سراسر کشور در این انتخابات بار دیگر حماسه آفریدند و باید از مردم و برگزار کنندگان انتخابات در سراسر کشور و هیات های نظارت و هیات های اجرایی انتخابات به ویژه وزارت کشور که انتخابات قوی و شجاعانه را برگزار کرد تشکر کرد.
نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی به برخی از بداخلاقی های صورت گرفته در انتخابات گذشته اشاره کرد و افزود: برخی از بداخلاقی ها را که می بینم درست نمی دانم و طبعا از طرف من هم نیست، انتخابات صحنه ای است که در آن رقابت جریان دارد، بالاخره در هر صحنه انتخابات حرف و حدیث و نقلی وجود داشته و خیلی هم غیر طبیعی نیست که برخی از آدم ها در جاهایی تند یا کند می روند که بستگی به خصلت های شخصی افراد دارد.
جلالی ادامه داد: در انتخابات گذشته عده ای سعی کردند دستاوردهای حاصل شده در شهرستان های شاهرود و میامی را ناچیز جلوه دهند که کار درستی نبود، البته منظور از دستاوردها این نیست که شخص خاصی آن را انجام داده بلکه دستاوردها متعلق به نظام مقدس جمهوری اسلامی است و نباید مردم را نا امید کرد.
عمده مشکلات کشور در حوزه اقتصادی است
وی با بیان اینکه حال که از فضای انتخابات فاصله گرفته ایم باید به سمت همدلی، همزبانی و همکاری حرکت کنیم تصریح کرد: دود دعواهایی که بین مسئولان صورت می گیرد به چشم مردم می رود، مردمی که انقلاب و ایثار گری کرده و در طول این سال ها پشت سر انقلاب، امام و مقام معظم رهبری و روحانیت ایستاده و ولی فقیه را محور و رکن خود می دانند و مردمی که تحریم ها و فشارهای اقتصادی را تحمل کرده اند شایسته خدمتند و باید بدانیم که اختلافات و درگیری های مسئولان نباید آسیب بیشتری به مردم وارد کنند.
رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به نامگذاری سالجاری از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بیان کرد: مشکلات کشور، مشکلات کمی نیست، در حوزه فرهنگ، سیاست و اجتماع نیز مشکلات فراوانی داریم اما عمده مشکلاتی که خود را بیشتر نشان می دهند در حوزه اقتصادی است.
پسابرجام فرصتی مغتنم برای مشکلات اقتصادی کشور است
جلالی با تاکید بر استفاده از فرصت خوب و مغتنمی که پسابرجام برای حل مشکلات اقتصادی کشور فراهم آورده است عنوان کرد: البته در فضای پسابرجام نیز دو تهدید وجود دارد که باید آن را در نظر گرفته و برای رفع آن تلاش کرد.
وی نخستین تهدید دوران پسابرجام را عدم وجود یک برنامه خوب و منسجم اقتصادی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر که رویکرد برخی از کشورهای خارجی تمایل به سرمایه گذاری و همکاری اقتصادی با ایران است عدم وجود برنامه خوب اقتصادی برای سرمایه گذاران و کشورهای خارجی یک آفت است.
نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی تبدیل ایران به بازار مصرف کالاهای خارجی را دومین تهدید پسابرجام دانست و اظهار کرد: برای جلوگیری از این امر نیز باید به دنبال انتقال تکنولوژی به ایران باشیم و بحمدالله با رشد دانش و پیشرفت هایی که در دانشگاه ها و زمینه های علمی داریم می تواند این انتقال تکنولوژی انجام شود.
جلالی با اشاره به سخن هشدار مقام معظم رهبری به مسئولان که مسائل اصلی را فرعی و مسائل فرعی را اصلی نکنید افزود: پیش بینی می شود مجلس دهم مجلسی متعادل، آرام و پیگیری کننده مسائل اصلی کشور باشد و به نظر می رسد اولین کار مجلس دهم ریل گذاری صحیح با توجه به شرایط کشور است.
ضرورت اصلاح و بروزرسانی قوانین پنج گانه
وی با تاکید بر اصلاح پنج دسته از قوانین کشور تصریح کرد: قانون سرمایه گذاری خارجی، قوانین پولی و بانکی، قانون کار، قانون تامین اجتماعی و قانون تجارت را از جمله قوانینی دانست که نیاز به اصلاح و به روزرسانی دارند.
منتخب مردم تهران، ری و شمیرانات در دوره دهم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منظور از اصلاح قوانین پولی و بانکی کشور اصلاح قوانین در سطوح کلان است عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر خیلی از بانک های ما بنگاه داری می کنند و در خدمت اقتصاد و رشد کشور نیستند و به دنبال منافع خود و سرمایه گذاری در بورس و مسائل اقتصادی اند.
جلالی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی به تنهایی نمی تواند قوانین را اصلاح و بروز رسانی کند گفت: اصلاح برخی از قوانینی که نام برده شد نیاز به ارائه لایحه از سوی دولت دارد و اگر مجلس طرح  بدهد مغایر با اصل 75 قانون اساسی است و شورای نگهبان نیز با تصویب طرح موافقت نخواهد کرد.
وی به عدم ارائه لایحه اصلاح قوانین اقتصادی از سوی دولت ها در طول سال های گذشته اشاره کرد و افزود: این موضوع باعث شد تا مجلس نهم خود طرح اصلاح قوانین اقتصادی را داده و یک فوریت آن در مجلس تصویب شود که این موضوع با اعتراض رئیس کل بانک مرکزی و دولت مواجه شد لذا این موضوعات همکاری دوسویه دولت و مجلس را می طلبد.
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب: 429840
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *