۰

دولتمردان از این توهم خارج شوند که عقب نشینی ایران موجب تغییر رفتار آمریکا می شود/ سرانجام تسلیم، خالی شدن محتوای انقلاب است

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اگر روندی که دولتمردان ما در پیش گرفته اند ادامه یابد، سرانجام آن این است که انقلاب اسلامی در تمامی عرصه ها باید از محتوای خود خالی شود.
دولتمردان از این توهم خارج شوند که عقب نشینی ایران موجب تغییر رفتار آمریکا می شود/ سرانجام تسلیم، خالی شدن محتوای انقلاب است
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، سید محمد صادق کوشکی در گفتگو با آرمان کرمان" در واکنش به موضع گیری های دولتمردان آمریکا و وضع تحریم های موشکی علیه ایران گفت: این مسئله از ابتدا کاملاً آشکار بود و منتقدین برجام از سال 92 آن را مطرح می کردند؛ حتی در سال 93 و در مسئله ژنو نیز بارها تاکید شد که عقب نشینی در بحث هسته ای، موجب گستاخی طرف مقابل خواهد شد و زیاده خواهی غربی ها را تشدید و فشارهای آنها را بیشتر می کنند.
استاد حقوق دانشگاه تهران تصریح کرد: کما  اینکه  در آذر ماه سال 92 و قبل از توافق ژنو، تعداد زیادی از منتقدین به این روند اشاره داشته اند که اگر امتیازات کاملی را هم به طرف مقابل بدهیم، باز باید آماده باشیم که در سایر عرصه های حقوق بشری، موشکی و امثالهم باید امتیاز دهیم و این امتیاز دادن باید در حدی باشد که ما تمام سیطره  و سلطه غرب و استکبار را بپذیریم.
وی عنوان کرد: آنچه که اکنون شاهد آن هستیم، عقب نشینی است که در بحث هسته ای صورت گرفته و همانطور که آمانو اشاره کرده، ایران حتی فراتر از تعهداتش عقب نشینی داشته و سریع تر از زمانی که در برجام آمده، تعهدات خود را انجام داده است.
کوشکی با اشاره به اینکه نه تنها گشایش واقعی در تحریم ها صورت نگرفته بلکه غربی ها و به ویژه آمریکایی ها تمایلی ندارند که در مسئله تحریم ها امتیاز جدی را به ما بدهند؛ اظهار کرد: مسئله برجام به آنها اطمینان داده که می توانند از طریق تداوم تحریم ها ایران را وادار به تسلیم کنند لذا زمانی که عقب نشینی ما در بحث هسته ای را دیدند، به دنبال تسلیم کردن ما در سایر مباحث صنایع دفاعی، موشکی و حقوق بشر هستند.
وی افزود: این مصداق همان آیه شریفه قرآن است که می فرماید کفار و مشرکین از شما راضی نخواهند شد مگر اینکه کاملا از آنها تبعیت کنید و به رنگ آنها در بیایید.
این کارشناس و تحلیلگر مباحث سیاسی اذعان داشت: اگر روندی که دولتمردان ما در پیش گرفته اند ادامه یابد، سرانجام آن این است که انقلاب اسلامی در تمامی عرصه ها باید از محتوای خود خالی شود و همانند یکی از کشورهای منطقه همانند عربستان، امارات و... تسلیم محض نظام سلطه گردد تا  این نظام رابطه خود را عادی و از حالت مخاصمه با ما خارج شود.
استاد حقوق دانشگاه تهران با بیان اینکه این موارد بارها گفته شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم وضعیت فعلی موجب شود کسانی که درتوهم تغییر رفتار آمریکا با عقب نشینی هسته ای ایران هستند، به خود بیایند و بدانند عقب نشینی وتسلیم فقط دشمن را گستاخ تر خواهد کرد و فایده ای برای حل مشکلات اقتصادی کشور نخواهد داشت.
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب: 429839
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *