۰

ادعاهای اجرایی شدن برجام و رونق اقتصادی رئیس جمهور مردود شد/رونق اقتصادی توقع مردم از دولت در سال 95

معاون سابق دیوان عدالت اداری با بیان این که این اعلام های کاهش تورمی دولت معنا نمی دهد، گفت: یا دولت نمی خواهد بپذیرد که کاهش رشد تورم متوقف شده است یا حرف این است که با توجه به اوضاع پیش آمده موانع رشد اقتصادی برطرف نشده است.
ادعاهای اجرایی شدن برجام و رونق اقتصادی رئیس جمهور مردود شد/رونق اقتصادی توقع مردم از دولت در سال 95
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، حجت الاسلام موسی قربانی، معاون سابق دیوان عدالت اداری در گفتگو با خاورستان، به عملکرد اقتصادی دولت در سال جاری اشاره کرد و گفت: آنچه دولت در خصوص رونق اقتصادی و کاهش تورم می گفت تحقق نبخشید.
 
وی افزود: آن حرف هایی که دولتی ها می‌زدند و شعارهایی که می دادند خصوصا اینکه که تحریم ها برداشته شده و برجام تصویب شده است کنار هم بگذاریم دولت نمره خوبی نمی گیرد.
 
وی با بیان اینکه وعده های انتخاباتی دولت برای زودتر از امسال بود، تصریح کرد: آنچه در نطق های انتخاباتی آقای رئیس جمهور مطرح می شد و وعده هایی که می دادند از یک طرف و ادعاهایی که درباره برجام دارند از طرف دیگر دولت را مردود کرد.
 
قربانی افزود: دولت می گوید ارتباطات بین بانکی برقرارشده، تحریم ها برداشته شده، دارایی های ایران آزاد شده که نتیجه این ها باید این باشد که دولت مانعی برای تحقق وعده های خودش نداشته اما آنچه دیده می شود غیر از این است.
 
وی تاکید کرد: متاسفانه در سال جاری پیشرفتی در کارهای عمرانی دیده نشده است پروژه ها هنوز ناتمام است و صنایع به دلایلی مشکلاتی داشتند همچنان در حالت سکوت بسر می برند.
 
نماینده سابق مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آنچه از زبان متولیان بخش خصوصی شنیده می شود موفقیت دولت در سال گذشته را تایید نمی کند.
 
قربانی با تاکید بر اینکه نقدینگی رشد بسیار بدی داشته است، افزود: با توجه به آماری که اقتصاد دان‌ها می دهند رشد نقدینگی خطرناک بوده است.
 
وی اظهارکرد: کارشناسان بر این معتقد اند که رکود هم چنان باقی است اما در حضور رئیس جمهور، مقام معظم رهبری فرمودند من قبول ندارم رکود برطرف شده، رشد تورم کاهش پیدا کرده است.
 
قربانی افزود: متاسفانه در زمانی رکود باقی باشد کاهش نرخ تورم خیلی اثر گذار نیست؛ گاهی حتی ارزش دارد رکود از بین برود حتی اگر تورم زا باشد.
 
وی با بیان اینکه کاهش تورم با وجود رکود گام مثبتی نیست، اضافه کرد: اگر مردم پول داشته باشند و یک مقداری گرانی بشود بهتر از این است که ارزانی بشود اما پولی برای خرید نداشته باشیم.
 
قربانی گفت: توقع سال آینده براساس آنچه دولت می گوید باید تنظیم کرد چراکه دولت الان معتقد است که برجام موفقیت آمیز به پایان رسیده است و سال 94 سال ویژه ای می بیند.
 
وی اظهارکرد: دولت ابتدای فعالیت خود نرخ تورم یک عددی بالای 45 درصد اعلام کرد و هر ماه گفت این کاهش پیدا کرده تا به 15 درصد رسید و اعلام دولت متوقف شد اگر دولت براساس آنچه از کاهش تورم می گفت ادامه داشت الان نباید تورمی می داشتیم.
 
وی تصریح کرد: دولت می دانست که تورم را اگر از این پایین تر اعلام کند مردم طلبکار می شوند لذا خود این روند حکایت از این دارد یک کار واقع بینانه نیست و دولت عددی اعلام کرد و بعد شروع به پایین آمدن آن کرد.
 
وی با بیان این که این اعلام های کاهش تورمی دولت معنا نمی دهد، گفت: یا دولت نمی خواهد بپذیرد که کاهش رشد تورم متوقف شده است یا حرف این است که با توجه به اوضاع پیش آمده موانع رشد اقتصادی برطرف نشده است.
 
وی بیان کرد: مردم از دولت متوقع اند که تورم تک رقمی شود و رکود واقعا برطرف شود و رونق اقتصادی باشد.
 
وی تصریح کرد: متاسفانه دولت در سالی که گذشت اعلام کرد رکود از بین رفته است اما 4 وزیر به رئیس دولت نامه می نویسند که رکود در وضعیت خطرناکی است این جور نباشد و واقعا رکود از بین برود و اهل فن هم اعلام کنند رکود از بین رفته است.
 
وی تاکید کرد: توقع از دولت این است که با توجه به آنچه خود دولت می گوید رکود از بین برود، رشد اقتصادی مثبت بشود و تورم تک رقمی شود.
 
انتهای پیام/
شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب: 429621
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *