۰

بیانیه سردار رزمجو درباره تخلیه هزاران صفحه اطلاعات از تفنگداران آمریکایی دستگیرشده، آمریکا را سرافکنده‌تر کرد/ دستگیری تفنگداران آمریکایی یک «برگ برنده تبلیغاتی» برای تهران است

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در گزارشی جامع از ماجرای دستگیری تفنگداران آمریکایی در آب‌های خلیج‌فارس توسط نیروی دریایی ایران به سرافکندگی و شرمندگی آمریکا و در مقابل، به اقتدار نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران اعتراف کرد.
بیانیه سردار رزمجو درباره تخلیه هزاران صفحه اطلاعات از تفنگداران آمریکایی دستگیرشده، آمریکا را سرافکنده‌تر کرد/ دستگیری تفنگداران آمریکایی یک «برگ برنده تبلیغاتی» برای تهران است
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از سناباد نیوز، روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در گزارشی جامع از ماجرای دستگیری تفنگداران آمریکایی در آب‌های خلیج‌فارس توسط نیروی دریایی ایران به سرافکندگی و شرمندگی آمریکا و در مقابل، به اقتدار نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران اعتراف کرد.
واشنگتن‌پست نوشت: در گزارش جدیدی که در رسانه‌های ایرانی منتشر شده است، یکی از فرماندهان نیروی دریایی ایران (سردار رزمجو، فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه) اعلام داشته است که هزاران صفحه اطلاعات از دستگاه‌ها و وسایل تفنگداران آمریکایی دستگیرشده تخلیه کرده‌اند.
روزنامه واشنگتن‌پست چنین بیانیه‌ای از سوی ایران را نمونه‌ای دیگر از اقدام تهران برای سرافکنده‌تر کردن آمریکا می‌داند.
سردار علی رزمجو، یکی از فرماندهان پاسداران انقلاب ایران بیان داشته است که بیش از 13 هزار صفحه اطلاعات از تخلیه لپ‌تاپ، دستگاه جی‌پی‌اس و نقشه‌های آمریکایی‌ها در جریان دستگیری آن‌ها در خلیج‌فارس به دست آوردیم.
این روزنامه آمریکایی در ادامه افزود: معلوم نیست که آیا اطلاعاتی که ایران بدست آورده، اطلاعات طبقه‌بندی‌شده است یا خیر.
مقامات نظامی آمریکا پیش‌ازاین مدعی شده‌اند که تنها تجهیزاتی که ایران از تفنگداران آمریکایی برداشته‌اند دو سیم‌کارت در تلفن‌های ماهواره‌ای آن‌ها بوده است.
اما سردار رزمجو شایعه‌های موجود بر حفظ دو عدد سیم‌کارت نظامیان آمریکایی را تکذیب کرد و بیان داشت: «همه وسایل آمریکایی‌ها پس داده شده است و هرگونه اظهار نظری غیر از این کذب محض است».
واشنگتن‌پست همچنین نوشت: تفنگداران آمریکایی پس از رایزنی جان کری با محمدجواد ظریف به‌سرعت آزاد شدند؛ دستگیری نیروهای آمریکایی در ایران می‌توانست یک بحران تاریخی برای آمریکا را باری دیگر به تصویر بکشد (تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران و دستگیری آمریکایی‌ها).
این روزنامه آمریکایی در ادامه افزود: ایران، مقامات آمریکایی را به خشم آورده است و از قضیه دستگیری تفنگداران آمریکایی به‌عنوان یک جنگ تبلیغاتی استفاده می‌کند.
 
پخش تصاویر دستگیری آمریکایی‌ها در خلیج‌فارس
000
ایران تصاویر دستگیری آمریکایی‌ها را در خلیج‌فارس تنها چند ساعت بعدازاین جریان، رسانه‌ای کرد و این کار به عصبانیت بیش از حد اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا انجامید.
منتقدان دولت اوباما اظهار داشته‌اند که دستگیری تفنگداران آمریکایی یک «برگ برنده تبلیغاتی» برای تهران است.
 
پخش فیلم معذرت‌خواهی تفنگداران آمریکایی
معذرت
بعد از پخش‌شدن تصاویر دستگیری، نوبت به پخش ویدئوهایی از تفنگداران آمریکایی شد که در آن نیروهای دریایی آمریکا از کاری که انجام دادند معذرت‌خواهی کردند و گفتند: «این یک اشتباه بود. اشتباهی که ما مرتکب شدیم و ما برای انجام چنین اشتباهی معذرت‌خواهی می‌کنیم».
این معذرت‌خواهی بعد از آزادسازی تفنگداران آمریکایی برای آن دردسرساز شد؛ روزنامه Capital Gazette در انتقاد از این کار تفنگداران آمریکایی نوشت: تفنگداران آمریکایی دستگیرشده در این ماجرا باید محاکمه شوند، زیرا در نظام‌نامه اخلاقی نیروهای مسلح آمریکا اعلام شده است که نباید در مقابل خواسته‌های دیگران تسلیم شد و باید در مقابل همه‌چیز استقامت کرد.
 
پهباد شناسایی ایران بر فراز ناو هواپیمابر هری اس. ترومن آمریکا
ناو
واشنگتن‌پست در ادامه این گزارش نوشت: بعد از پخش این اعتراف، نوبت به پخش ویدئویی جدید با موضوع پرواز پهباد شناسایی ایران بر فراز ناو هواپیمابر هری اس. ترومن آمریکا در خلیج‌فارس رسید.
این تصاویر دقیقاً همان روزی گرفته شد که تفنگداران آمریکایی در نقطه‌ای دیگر از خلیج‌فارس دستگیر شدند (12 ژانویه).
 
اعطای «مدال شجاعت» به فرماندهان نیروی دریایی ایران از سوی رهبر معظم انقلاب
مدال
اعطای «مدال شجاعت» به فرماندهان نیروی دریایی ایران از سوی رهبر معظم انقلاب برای دستگیری تفنگداران آمریکایی در خلیج‌فارس و شجاع خواندن فرماندهان ایرانی، ضربه سنگینی به آمریکایی‌ها وارد کرد.
 
پخش فیلم اشک‌ریختن تفنگداران آمریکایی دستگیر‌شده
اشک
 
پخش فیلم اشک‌ریختن تفنگداران آمریکایی دستگیرشده در خلیج‌فارس، آمریکایی که خود را یک قدرت در جهان می‌داند را در عرصه بین‌الملل کوچک و سرافکنده کرد.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۱
کد مطلب: 429499
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *