۰

آسیب‌ چشمی بیشترین مصدومیت‌ چهارشنبه‌ سوری سال گذشته در کرج/ چهارشبه سوری صرفا سوختگی نیست!

برای به حداقل رساندن آسیب حوادث چهارشنبه آخر سال رسانه ها و والدین نقش بسزایی دارند.
آسیب‌ چشمی بیشترین مصدومیت‌ چهارشنبه‌ سوری سال گذشته در کرج/ چهارشبه سوری صرفا سوختگی نیست!
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از البرز ۲۴ کارشناس سوانح و حوادث مرکز بهداشت شهرستان کرج در استانه چهارشنبه سوری گفت: هر ساله اواخر بهمن ماه پیش از چهارشنبه سوری ابلاغیه برای ما صادر می شود جزوه ها و بسته های آموزشی، کتابچه، بروشور، تراکت و …در این زمینه برای ما ارسال می شود و ما در مراکز به مراکز بهداشتی درمانی ارسال می کنیم.
علی بهادری افزود: شعار های مرتبط با چهارشنبه سوری چاپ شده و در سطح شهر توزیع شده و تراکت های آموزشی اطلاعاتی برای مراکز ارسال شده است و کارشناسان بهداشتی و مراقبین سلامت آموزش های لازم را به مردم علاقه مند به دوره های اموزشی داده اند.
وی اظهار داشت: با توجه به مناسبت های مختلف برنامه های اموزشی در برد مراکز بهداشتی نصب می شود و توسط کارشناسان بهداشت محیط که با اصناف سر و کار دارند تراکت های مرتبط با چهارشتبه سوری در مغازه ها توزیع شده و کارشناسان مراکز حرفه ای در کارخانه ها و کارشناسان بهداشت در مدارس حضور یافته اند.
بهادری تصریح کرد: در راستای کاهش خطرات چهارشنبه سوری با آموزش و پرورش و مسئولین بهداشت در ارتباطیم و پوسترهای اموزشی در بین مدارس توزیع شده است و ارتباط با رسانه ها و رادیو از جمله برنامه هایی است که در جهت ارائه مطالب اموزشی و توصیه ها به مردمدر دستور کار ما قرار داشت. همه ما یک سری اطلاعات درباره مواد محترقه داریم اما همه چهارشنبه سوری را سنت می دانند لذا باید تفریح سالم را به مردم آموخت چرا که نمی توان نفی کرد و باید در راستای صحیح و حفظ نکات ایمنی انجام شود و نارنجک ها و مواد خطرناک به هیچ وجه به نوجوانان و جوانان توصیه نمی شود.
وی همچنین گفت: موارد سوختگی، سقط جنین، اسیب های چشمی فوق العاده زیاد است اما مهمترین بحث آموزش به عموم مردم در زمینه نابینایی،خطر انفجار و … است چرا که در ترکیب نارنجک ها و مواد محترقه مواد آسیب زا ایجاد می شود و البته رسانه ها می توانند ما را یاری دهند و نقش والدین بسیار مهم است و می توانند با توجه به چالش های این مناسبت فرزندان خود را از خطرات دور کنند.
کارشناس سوانح و حوادث مرکز بهداشت شهرستان کرج در خاتمه خاطر نشان داشت: سال گذشته در سطح شهر کرج بیشترین آسیب ها در کوچه و منزل اتفاق افتاد بر خلاف اینکه همه فکر می کنند محیط خیابان اصلی خطرناک تر است! و غالب نواحی اسیب دیده شامل چشم، صورت سر و دست … بیشتر از سوختگی بود، همه فکر می کنند آسیب های چهارشنبه سوری یعنی سوختگی اما آسیب هایی که به نواحی چشم داشته ایم به واسطه ترکش و مواد پرتابی بسیار بیشتر بود و امیدواریم امسال با رعایت آموزش های لازم چهارشنبه سوری بی خطری را برای مردم خوب استان البرز شاهد باشیم.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۵
کد مطلب: 429406
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *