۰

تلاش نعمت زاده برای واردات گندم/ آیا وزیر صنعت به دنبال فشل کردن کشاورزی است؟

در حالی که کشور از لحاظ تولید گندم خودکفاست نعمت زاده به دنبال آزاد شدن واردات گندم است.
تلاش نعمت زاده برای واردات گندم/ آیا وزیر صنعت به دنبال فشل کردن کشاورزی است؟
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از سرویس اقتصادی شبکه اطلاع رسانی مرصاد، واردات در بخش هایی که تولید داخلی دارای وضعیت قابل قبولی بوده، از منظر فعالان اقتصادی و کارشناسان امری نادرست و غیر قابل قبول است زیرا این مسئله می تواند به توان تولید داخل ضربه بزند.
 
با این وجود واردات بی رویه در بسیاری از موارد باعث شده است که به بخش های تولیدی ضربات جبران ناپذیری وارد شود که این مسئله علاوه بر تبعات جبران ناپذیری اقتصادی به بخش اشتغال نیز ضربه وارد کرده است.
 
تولید گندم در کشور همواره یکی از نکات قوت بخش اقتصاد و کشاورزی محسوب می شده که این مسئله موجب شده تا علاوه بر اشتغالزایی در این حوزه، با نمایش خودکفایی ایران به عنوان یکی از نقاط قوت کشور محسوب شود.
 

 
در این شرایط مطرح شدن لغو ممنوعیت واردات گندم از سوی دولت موضوعی است که می تواند سوال برانگیز باشد.
 
نعمت زاده به دنبال واردات گندم
 
محمدرضا مودودی معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران در این خصوص گفته است: تعرفه ورود تمامی کالاها به جز گندم در دولت تصمیم گیری و نهایی شده است و هنوز بحث و چانه‌زنی وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی برای تعرفه ورود این محصول، ممنوعیت یا عدم ممنوعیت آن ادامه دارد.
 
 وی همچنین تاکید کرده که وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقد است نباید پیش روی واردات و یا صادرات هیچ کالایی سد ممنوعیت را گذاشت و به همین دلیل، پیشنهاد محمدرضا نعمت زاده، لغو ممنوعیت واردات گندم در سال آینده است.
 
به گفته وی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وضع تعرفه ۴۰ درصدی را مقابل واردات گندم خواستار شده که چانه زنی در دولت در این خصوص هنوز ادامه دارد و تعرفه ورود گندم هنوز نهایی نشده است.
انتهای خبر/
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب: 429172
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *