۰

امکان کنترل بیماری‌های واگیر تنها با انجام آزمایش/کنترل بیماری‌های واگیر یکی از وظایف اصلی دولت‌

مسئول محور آزمایشگاه و نظام مراقبت بیماری‌های واگیر گفت:‌ کنترل بیماری‌هایی مانند وبا، آنفلوانزا، سل، ایدز و بیماری‌های نوپدید و باز پدید مانند ویروس کورنا و ابولا از اهمیت اجتماعی زیادی برخوردارند که جزو تعهدات بین‌المللی دولت‌ها است.
امکان کنترل بیماری‌های واگیر تنها با انجام آزمایش/کنترل بیماری‌های واگیر یکی از وظایف اصلی دولت‌
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، حسین غلامی مسئول محور آزمایشگاه و نظام مراقبت بیماری‌های واگیر در چهاردهمین کنگره کشوری ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی که از تاریخ 31 فروردین تا 3 اردیبهشت‌ماه 95 برگزار می‌شود، گفت: کنترل بیماری‌های واگیر یکی از وظایف اصلی دولت‌هاست و یکی از اصلی‌ترین تکالیف وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حوزه بهداشت و کنترل بیماری‌های واگیردار است.
وی گفت: کنترل بیماری‌هایی مانند وبا، آنفلوانزا، سل، ایدز و بیماری‌های نوپدید و باز پدید مانند ویروس کورنا و ابولا از اهمیت اجتماعی زیادی برخوردارند که جزء تعهدات بین‌المللی دولت‌ها هستند و بی‌توجهی به آن‌ها می‌تواند سلامت جهانی را به خطر اندازند و همچنین هر کشوری را در معرض تحریم‌های تجاری، اقتصادی و گردشگری قرار دهد.
غلامی اظهار داشت: آزمایشگاه یکی از ارکان نظام مراقبت است و بدون آزمایشگاه کنترل، بیماری‌های واگیر امکان‌پذیر نیست و تائید و تشخیص بیماری‌های واگیر کاملاً وابسته به آزمایشگاه است و این وابستگی اهمیت جایگاه آزمایشگاه در نظام مراقبت و نقش آزمایشگاه در این نظام را ضروری می‌سازد.
 وی عنوان کرد: موضوعات مهم این محور که قرار است در چهاردهمین کنگره کشوری ارتقا کیفیت خدمات آزمایشگاهی موردبحث و بررسی قرار گیرد، مسائل روز نظام مراقبت و نقش آزمایشگاه در ریشه‌کنی ابولا، کورنا ویروس و آنفلوانزا است و همچنین تجربه موفق در کنترل سل را به‌عنوان الگویی برای کنترل بیماری‌های واگیر با حضور اساتید برجسته در این حوزه مرور خواهیم کرد.
غلامی خاطرنشان کرد: به مدد همکاری‌های نزدیک‌بین آزمایشگاه و نظام مراقبت پیشرفت‌های خوبی درزمینهٔ تشخیص و کنترل بیماری‌ها صورت گرفته ولی هنوز نیازهای پاسخ داده نشده‌ زیادی در این خصوص وجود دارد. که لازم است برنامه‌ای برای آن تدوین و اجرا شود.
 
انتهای پیام/ فارس
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب: 429123
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *