۰

رابطه مستقیم مصرف زیاد نان سفید و ذرت با احتمال ابتلا به سرطان ریه

محققان دریافتند، مصرف زیاد کربوهیدرات‌ها منجر به ابتلا به سرطان ریه می‌شود.
 رابطه مستقیم مصرف زیاد نان سفید و ذرت با احتمال ابتلا به سرطان ریه
به گزارش سرویس خبری تفتان ما، مطالعات جدید حاکی از آن است که مصرف غذاهایی با شاخص "گلیسمی" بالا مانند نان سفید، باگت، ذرت و برنج با افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه در ارتباط است.محققان این بررسی را در دانشگاه تگزاس در ایالات متحده آمریکا انجام دادند. این مطالعه شاخص قندخون و افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه را مورد بررسی قرار داد.
نتایج بررسی‌ها نشان داد که خطر ابتلا به سرطان ریه در گروه‌هایی که هرگز سیگار نمی‌کشند هم افزایش می‌یابد.
در ایالات متحده آمریکا، سرطان ریه، دومین سرطان شایع در زنان و مردان است و شواهد حاکی از آن است که عامل غذایی خطر ابتلا به این سرطان را افزایش می‌دهد.
محققان اظهار کردند: مصرف میوه و سبزی در کاهش خطر ابتلا موثر است، اما افزایش مصرف گوشت قرمز و چربی در افزایش خطر ابتلا تاثیر دارد.
شاخص قند خون (GL)برای اندازه‌گیری کربوهیدرات در رژیم غذایی مورد استفاده است و نشان می‌دهد که چگونه قندخون بعد از غذا به سرعت بالا می‌رود.
"استفانی ملکونیان"، یکی از محققان این بررسی اظهار کرد: برای مشخص شدن ارتباط بین GL و خطر ابتلا به سرطان ریه، 1905 بیمار با سرطان ریه و 2413 فرد سالم مورد بررسی قرار گرفتند.
در این مطالعه 31 درصد افراد هرگز سیگار مصرف نکرده بودند، اما بیمار شدند که دلیل آن مصرف بیش از حد بعضی از مواد غذایی بود.
افزایش سطح GL با مصرف بعضی از مواد غذایی منجر به افزایش ابتلا به سرطان ریه می‌شود.
در این بررسی توصیه شده است که مصرف بعضی از مواد غذایی مثل نان سفید، ذرت و برنج را به منظور کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه و بیماری‌های مزمن محدود و مواد غذایی مثل گندم، نان سیاه، بلغور و جو دو سر را جایگزین بعضی از مواد غذایی مضر کنیم.
یافته‌های این بررسی در مجله Cancer Epidemiology, Biomarkers and Prevention منتشر شده است.
 
انتهای پیام/ ایسنا
يکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب: 429093
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *