۰

بارش رگبار شدید باران و تگرگ در سیستان و بلوچستان

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: تا پایان هفته رگبار باران گاهی رعد و برق، تندباد در سطح استان تداوم دارد و در برخی نقاط به ویژه نیمه‌جنوبی و سواحل رگبار شدید باران، و تگرگ دور از انتظار نیست.
بارش رگبار شدید باران و تگرگ در سیستان و بلوچستان
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، علی ملاشاهی در زاهدان اظهار داشت: طی این مدت آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب و پرآب شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی و اختلال در تردد جاده‌ای و ترافیک شهری انتظار می‌رود.
ملاشاهی ادامه داد: تردد و فعالیت در مناطق کوهستانی به سبب وقوع رگبار و به ویژه رعد و برق با احتیاط لازم انجام و از اسکان در حاشیه رودخانه‎های فصلی خودداری شود.
وی ادامه داد: دریای عمان مواج و متلاطم بوده و رگبار ورعد و برق روی دریا نیز شدید خواهد بود و در این مدت تردد قایق‌های سبک و ماهیگیری با حفظ ایمنی لازم انجام شود و تا حد امکان از تردد قایق‌های سبک در مناطق دور از ساحل خودداری شود.
کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به وقوع تگرگ به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، پناه گرفتن در هنگام رگبار و رعدوبرق و پارک خودروها در بناهای مسقف موجب کاهش خسارت تگرگ می‌شود و ‌احتمال وقوع سیلاب در مناطق مستعد و مسیل‌ها وجود دارد که لازم است از کمپینگ و حضور در این گونه مناطق در این مدت خودداری شود.
انتهای پیام/ فارس
سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب: 428739
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *