در صنعت دامداری خودکفا نیستیم/ با واردات گوشت نمی‌توان به سمت صادرات حرکت‌کرد/ سرمایه‌گذاری در "مغان"صادرات را فعال می‌کند

18 اسفند 1394 ساعت 7:47

نماینده مردم بیله سوار و پارس آباد گفت: اگر در دشت مغان با توجه به شرایط اقلیمی که دارد در عرصه صنعت دامداری سرمایه گذاری بهینه کنیم، نه تنها می توانیم تولیدات داخلی را افزایش دهیم بلکه می توان محورهای صادرات را نیز به نحو مطلوب فعال کرد.


به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، حبیب برومند داشقاپو درگفت و گو با مغان امروز، درباره واردات گوشت به کشور، گفت: اگر می خواهیم در عرصه صادرات گوشت وارد بازار جهانی شویم، نباید شاهد ورود گوشت خارجی  به کشور باشیم چراکه  این امر در وهله اول تولید کننده را متضرر می کند.
 
نماینده مردم بیله سوار و پارس آباد گفت: اگر در دشت مغان با توجه به شرایط اقلیمی که دارد  در عرصه صنعت دامداری سرمایه گذاری بهینه کنیم، نه تنها می توانیم تولیدات داخلی را افزایش  دهیم بلکه می توان محورهای صادرات را نیز به نحو مطلوب فعال کرد.
 
 عضو کمیسیون کشاورزی  مجلس با بیان اینکه با واردات گوشت نمی توان به سمت صادرات حرکت کرد، گفت: وزارت جهادکشاورزی باید با یک برنامه اصولی بسترهای افزایش تولیدات داخلی را در راستای صادرات بهینه آماده کند.
 
وزارت جهاد کشاورزی بسترهای افزایش تولیدات داخلی را در راستای صادرات بهینه آماده کند
نماینده مردم بیله سوار و پارس آباد در مجلس شورای  اسلامی  با بیان اینکه  زمانی که ما واردات گوشت  داریم نمی توانیم به سمت صادرات حرکت کنیم، ادامه داد: وزارت جهادکشاورزی  باید با یک برنامه  اصولی بسترهای افرایش تولیدات  داخلی  را  در راستای صادرات بهینه آماده کند؛اما متاسفانه این وزارتخانه  علمکرد مناسبی دراین عرصه  نداشته و بدیهی است که ما در زمانی که واردات گوشت  داریم نمی توان به صادرات  فکر کرد.
 
 وی ادامه داد:بطور مثال اگر در دشت مغان با توجه به شرایط اقلیمی که دارد  در عرصه صنعت دامداری سرمایه گذاری بهینه کنیم،نه تنها می توانیم تولیدات داخلی را افزایش  دهیم بلکه می توان محورهای صادرات را نیز به نحو مطلوب فعال کرد.
 
 برومند داشقاپو ،تصریح کرد: در صنعت دامداری به خودکفایی نرسیده ام و به  همین علت نمی توان در عرصه صادرات به موفقیتی رسید و این در حالی است که منظور خودکفایی ما نیاز به واردات نداشته باشیم؛اما متاسفانه شاهد ورود گوشت از کشورهای دیگر هستیم که این امر سدی بر استفاده  از ظرفیت های  داخلی  کشورمان  درعرصه  صنعت دامداری  به شمار می آید.
 
وی با بیان اینکه  اعلام می کنند تورم کاهش پیدا کرده است؛اما زمان خرید در بازار متوجه می شویم که تاثیر اصولی برنرخ گذاری در بازار نداشته است،ادامه  داد:نرخ کالاهای اساسی کشاورزی باید بر طبق وضعیت اقتصادی مردم باشد  تا مردم بتوانند به سادگی کالاهای معیشتی را خریداری کنند.
 
 عضوکمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه مصرف گوشت کشور باید از تولیدکننده داخلی باشد، یادآوردشد: دامدارها اقشار زحمتکشی هستند که نباید اجازه داد با واردات گوشت متضرر شوند./
انتهای پیام/


کد مطلب: 428690

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/428690/صنعت-دامداری-خودکفا-نیستیم-واردات-گوشت-نمی-توان-سمت-صادرات-حرکت-کرد-سرمایه-گذاری-مغان-فعال-می-کند

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir