۰

چابهار مهمترین بندر صادرات مواد غذایی به عمان خواهد شد/ ریال جایگزین دلار و یورو در تجارت با عمان

وزیر صنعت و تجارت عمان گفت: با ایجاد بسترهای مناسب از جمله توسعه راه آهن چابهار مهمترین تامین کننده مواد غذایی به عمان خواهد بود.
چابهار مهمترین بندر صادرات مواد غذایی به عمان خواهد شد/ ریال جایگزین دلار و یورو در تجارت با عمان
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از چهاربهاران، علی بن سعود السنیدی در نشست مشترک با فعالان اقتصادی دو کشور در بندر چابهار اظهار کرد: بندر چابهار به سبب موقعیت جغرافیایی بسیار نزدیک با کشور عمان فرصت بسیار مناسبی برای مراودات تجاری بین دو کشور باشد.
وی فاصله دریایی اندک میان چابهار و مسقط را فرصت مناسبی برای توسعه روابط در تمام زمینه ها و پیشرفت و آبادانی دو منطقه ارزیابی کرد و افزود: دو کشور مصمم به توسعه روابط سیاسی، تجاری و اقتصادی هستند و بزودی حجم مبادلات و سطح همکاریهای خود را بیشتر خواهند کرد.
وزیر صنعت عمان بیان کرد: کشور عمان از بزرگترین وارد کنندگان مواد غذایی در منطقه است که چابهار با فاصله نزدیک دریایی از ما می تواند نقش مهمی در بازار صادرات انواع مواد غذایی داشته باشد.
وی پیشنهاد کرد ریال ایران جایگزین دلار و یورو در مبادلات تجاری با ایران شود.
علی بن سعود السنیدی ادامه داد: فعالان اقتصادی و تجاری کشور عمان تمایل دارند برای تاسیس نیروگاه آب و برق، تقویت و توسعه خطوط تلفن و اینترنت، واردات مواد غذایی، توسعه بنادر و ایجاد بندرگاه، صنایع سبک و ایجاد سایت در منطقه آزاد چابهار و واردات و صادرات کالا سرمایه گذاری کنند.
وی خاطر نشان کرد: با سفر این هیات بلندپایه ثابت کرده ایم که برای توسعه روابط سیاسی، تجاری و اقتصادی جدی هستیم و بزودی با راه اندازی خط مسافری ایران و عمان تا قبل از پایان سال شمسی به رونق گردشگری منطقه کمک خواهیم کرد.
دکتر علی بن سعود السنیدی وزیر صنعت و تجارت و احمدبن محمد الفطیسی وزیر حمل و نقل عمان به همراه 50 نفر از فعالان اقتصادی این کشور با یک فروند کشتی هرمز وارد بندر چابهار شدند و مورد استقبال استاندار، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرعامل منطقه آزاد و فرماندار چابهار قرار گرفتند.
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 428590
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *