۰

برگزاری یادواره 2 هزار شهید نیروی انتظامی در سیستان و بلوچستان

با حضور فرمانده نیروی انتظامی یادواره 2 هزار شهید نیروی انتظامی در سیستان و بلوچستان برگزار می‎شود.
برگزاری یادواره 2 هزار شهید نیروی انتظامی در سیستان و بلوچستان
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، سردار حسین رحیمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات در زاهدان، اظهار کرد: یادواره 2 هزار شهید نیروی انتظامی در سیستان و بلوچستان با حضور سردار اشتری فرمانده ناجا 19 اسفندماه جاری در زاهدان برگزار خواهد شد.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: در این کنگره 1000 خانواده شهدای انتظامی و مرزبانی که عزیزان آنها در این خطه از سرزمین ایران اسلامی برای استقرار امنیت به شهادت رسیده‌اند، شرکت خواهند کرد.
رحیمی ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته زندگینامه و خلاصه وضعیتی از این شهیدان گرانقدر به همراه تصاویر این عزیزان تهیه شده است.
وی بیان داشت: رونمایی از کتاب شهدای نیروی انتظامی در سیستان و بلوچستان و همچنین پرده‌برداری از یادمان شهید گمنام در ستاد انتظامی از دیگر برنامه‌های اجرایی این یادواره است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: افتتاح 191 پروژه امنیتی، حفاظتی و پدافندی در سطح سیستان و بلوچستان از دیگر برنامه‌هایی است که با حضور سردار اشتری در روز برگزاری یادواره انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه در سال‎جاری تلاش شد تا بین مردم و پلیس همدلی ایجاد شود، ادامه داد: امنیت حاکم در سیستان و بلوچستان به برکت همکاری همه جانبه و تعامل همه سوی مردم با پلیس صورت گرفته که بدون این تعامل رسیدن به چنین جایگاه و دستآوردی امکان پذیر نبود لذا باید وجود آن را حاصل اقدامات هماهنگ مردم و پلیس دانست.
رحیمی ادامه داد: طی سال جاری در حوزه کشف مواد مخدر 100 درصد رشد کشفیات در عملیات را داشته‎ایم و حاصل آن کشف بالغ بر 82.5 تن انواع مواد مخدر بود که باعث شد تا سیستان و بلوچستان رتبه اول کشور در کشف مواد مخدر را کسب کند.
وی افزود: نکته قابل تحمل در کشفیات مواد مخدر کشف بالغ بر 5.5 میلیون لیتر مواد پیش ساز است که نشانگر گرایش مصرف کنندگان به مواد صنعتی بوده و به نوعی زنگ خطری برای استان تلقی می شود از طرفی هم متاسفانه آمار جوانان گرایش پیدا کرده به مصرف مواد مخدر صنعتی در استان نیز افزایش چشمگیری و نگران کننده داشته است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در خصوص کشف جرایم پلیس باید پاسخ گو باشد و باید دانست که بهترین شیوه پیشگیری از وقوع جرایم کشف و دستگیری مجرم است لذا در این بخش برای اولین بار در سیستان و بلوچستان 90 درصد جرایم کشف شده اند که این آمار در سال گذشته 64 درصد بود در مقابل نیز بالغ بر 24 درصد کاهش وقوع جرایم را در استان صورت گرفته است.
وی ادامه داد: آمار به دست آمده از تماس‎های مردم با سامانه 197 نشان می دهد طی 11 ماه گذشته سال جاری تقدیر مردم از پلیس بالغ بر 222 درصد رشد داشته و از اقدامات پلیس تقدیر شده که این امر حاصل موفقیت‎های به دست آمده در کشفیات و پیشگیری از وقوع جرم است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در پایان گفت: سال 94 سال طلایی امنیت در سیستان و بلوچستان بود و این امر قطعا بدون همکاری و تعامل مردم با پلیس محقق نمی‎شد چرا که پایه اصلی امنیت خود مردم هستند و این مردمند که در برقراری آن نقش دارند.
این مسئول بیان کرد: سال گذشته شهرستان سراوان از شهرستان‌های حساس و پر تنش استان بود اما امسال شهرستان ایرانشهر به نسبت سایر شهرستان‌ها تنش بیشتری داشت.
وی گفت: برای 6 شهرستان کشور کمربند امنیتی ویژه در سه لایه تعریف کرده‌ایم که شهرستان ایرانشهر نیز یکی از آنها است.
انتهای پیام/ فارس
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب: 428544
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *