۰

لزوم تخصیص یارانه به مواد غذایی سالم/آلودگی هوا از عوامل مهم ابتلا به بیماری‌های قلبی است

جراح قلب و عروق گفت: برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های قلبی به فرهنگ‌سازی مؤثر نیاز است و همچنین همکاری مسئولان در اختصاص دادن یارانه به مواد غذایی سالم ازجمله لبنیات، میوه و سبزی‌ها نقش مهمی در کاهش آمار مبتلایان به بیماری‌های قلبی دارد.
لزوم تخصیص یارانه به مواد غذایی سالم/آلودگی هوا از عوامل مهم ابتلا به بیماری‌های قلبی است
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، سید سعید حسینی دبیر اجرایی چهارمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران با اشاره به ارائه تازه‌ترین یافته‌های نوین هر رشته و درمان‌های دارویی و جراحی در طول روزهای اخیر، گفت: رشته‌های مرتبط با امراض قلب و عروق به‌صورت پیوسته در حال به‌روز شدن ابداعات، اختراعات، ابزارها و روش‌های مختلف است.
وی سطح متخصصین داخلی را در مراکز خاص قلب خوب و همگام با دنیا دانست و اظهار کرد: در همه جای دنیا، در هر رشته‌ای عده‌ای به‌صورت تخصصی و برخی به‌صورت کلاسیک فعالیت دارند و ایران هم از این قاعده مستثنا نیست.
حسینی از حضور حدود 60 نفر میهمان و سخنران خارجی که بسیاری از این افراد ایرانیان مقیم خارج کشور و از پزشکان برجسته و مطرح دنیا هستند، خبر داد و افزود: با توجه به مشارکت انجمن داخلی قلب، انجمن جراحی قلب، انجمن بیهوشی قلب، انجمن پرستاری قلب، انجمن پرفیوژن، انجمن فیزیوتراپی و فارماکولوژی شاخه مرتبط به قلب، انجمن اکوکاردیوگرافی قلب، همچنین سطح خوب علمی این کنگره، حدود 3500 نفر اعم از پزشکان، پرستاران، فیزیوتراپیست ها و ... در کنگره امسال شرکت کردند و از جلسات سخنرانی و ارائه مقالات بهره گرفتند.
این استاد دانشگاه علوم پزشکی، رعایت توصیه‌های پزشکی و اجتناب از فاکتورهای خطر را مهم‌ترین نکته در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی خواند و تصریح کرد: متأسفانه در کشور باوجود تمام اطلاع‌رسانی‌ها و افزایش سطح آگاهی مردم، تبدیل این دانسته‌ها به عمل خوب نبوده و مردم کمتر اقدامات پیشگیرانه را رعایت می‌کنند.
این جراح قلب و عروق سیگار، آلودگی هوا، دیابت، کم‌تحرکی، استرس و ... را از عوامل اصلی خطرساز ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به شیوع این امراض، درمان‌ها در کشور بسیار پیشرفته است و در تمامی موارد حتی در افرادی با قلب ضعیف هم می‌توان با استفاده از دستگاه کمک قلبی یا قلب مصنوعی طول عمر بیماران و امید به زندگی را افزایش داد.
وی میانگین شیوع بیماری‌های قلبی را در ایران، پائین تر از کشورهای توسعه‌یافته خواند و خاطرنشان کرد: به‌کارگیری دانسته‌ها و کنترل فاکتورهای خطر برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های قلبی به فرهنگ‌سازی مؤثر نیاز است و همچنین همکاری مسئولان در اختصاص دادن یارانه به مواد غذایی سالم ازجمله لبنیات، میوه و سبزی‌ها نقش بسزایی در کاهش این آمار دارد.
چهارمین کنگره مشترک قلب و عروق ایران و بیست و یکمین کنگره سالانه انجمن علمی قلب و عروق ایران با مشارکت هشت انجمن علمی تخصصی مرتبط با قلب و عروق، ظهر جمعه 14 اسفند 94 با حضور میهمان داخلی و خارجی به کار خود پایان داد.
انتهای پیام/ فارس
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب: 428532
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *