۰

کشف میوه قاچاق در غرفه اتحادیه فرافکنی است/ بازار برای قاچاقچیان ناامن شده/ گزارش‌ها به اطلاع سازمان تعزیرات می‌رسد

رئیس بازرسی اتاق اصناف با اشاره به گشت زنی و کشف میوه‌های قاچاق گفت: تمام این میوه‌ها فسادپذیر هستند و اگر این نظارت‌ها همین طور ادامه‌دار باشد به زودی قاچاق میوه ریشه‌کن خواهد شد.
کشف میوه قاچاق در غرفه اتحادیه فرافکنی است/ بازار برای قاچاقچیان ناامن شده/ گزارش‌ها به اطلاع سازمان تعزیرات می‌رسد
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، سعید سبزعلی در گفت‌وگو با خبرنگار «رازق» در رابطه با عملیات گشت زنی و کشف میوه‌های قاچاق اظهار کرد: از مرداد ماه امسال در میدان مرکزی میوه و تره بار مستقر شدیم و از همان تاریخ هم در بخش های مختلف تخلفات صنفی برخوردهای خودمان را انجام دادیم.
وی با بیان اینکه یکی از این موارد تخلف حمل و نگهداری و فروش کالای قاچاق است، گفت: کالایی که برای ما محرز شود بصورت قاچاق است و یا ظن به قاچاق است از طریق بازرسی هایی که اتحادیه به ما می‌دهد و بازرسی هایی که در طول روز صورت می گیرد شناسایی و صورتجلسه می کنیم و آنها را به تایید وزارت جهاد کشاورزی و گمرک جمهوری اسلامی می رسانیم.
رئیس بازرسی اتاق اصناف  ادامه داد: این گزارشات در نهایت در اختیار سازمان فروش اموال تملیکی قرار می گیرد و در آنجا هم بر اساس دستور قضایی یا امحا صورت می گیرد و یا هر تصمیم دیگری که مسئول قضایی صادر کند.
سبزعلی در پاسخ به اینکه با این شرایط پس حجم بالای میوه های قاچاق از کجا عرضه می‌شود، افزود: بخش عمده‌ای از عرضه به دلیل نظارت بالا و 3 شیفت بازرسی از میدان میوه و تره بار صورت نمی‌گیرد و در اینجا فروش کالای قاچاق برای فروشندگان ناامن شده است.
وی ادامه داد: این حجم قاچاق بیشتر بصورت مستقیم از انبار ها و سردخانه هایی که در اطراف تهران و شهرستان های اطراف تهران وجود دارد بارگیری و  به سمت مقاصدی که هست همچون فروشگاه ها و مغازه های عرضه منتقل می شود.
سبزعلی با بیان اینکه در سطح میدان این کالاها بیشتر بصورت ویترینی به فروش می رسد، گفت: به طور مثال دو سبد از یک کالای ممنوعه مثل انگوری که از  شیلی می آید و کیلویی 20 هزار تومان در میدان به فروش می رسد در حجره های خود می گذارند و به اصطلاح خود بارفروشان «سکه می کنند» یعنی اگر کسی تقاضای چنین میوه هایی را داشته باشد حتی در تناژهای بالا از همان انبار ها برایشان می فرستند.
وی با اشاره به کشف میوه‌های قاچاق در غرفه اعضای اتحادیه بارفروشان، عنوان کرد: من این موضوع را رد می کنم و این یک فرافکنی است.
وی ادامه داد: در حجره ای که منتصب به یکی از اعضای اتحادیه بود بخش کوچکی از این کالاهای قاچاق توقیف شد و خیلی زیاد نبود، شاید حجم آن به 200 کیلو هم نمی رسید و آن اصل کالاهای قاچاق بیشتر در غرفه های اطراف آنها بود طوری که در سرد خانه های آن غرفه ها حتی تا 2 تن میوه قاچاق هم کشف شد که به اعضای هیئت مدیره نسبتی نداشت.
وی با عنوان اینکه تنها در غرفه یکی از اعضا آن هم حدود 200 کیلو میوه قاچاق وجود داشت عنوان کرد: البته به اذعان این فرد از قاچاق بودن این مقدار کم هم خبر نداشته و اطلاعی نداشته.
رئیس بازرسی اتاق اصناف ادامه داد: میوه قاچاق در میدان میوه و تره بار وجود دارد و کسی هم انکار نمی‌کند، منتهی الان موضوعی که وجود دارد اینست که با توجه به فشاری که ما به متخلفین وارد می کنیم و مقدار نظارتی که خیلی بیشتر شده و کنترلی که ما انجام می دهیم این حجم نسبت به گذشته افت چشم گیری داشته به طور مثال طی گشت هایی که خودمان داشتیم طی دو شب حدود 14 تا 15 پرونده تشکیل داده ایم ولی برای شب گذشته نهایتا یکی دو پرونده تشکیل داده شد و خب هرچه نظارت ها بیشتر و گسترده شود این مقدار کاهش می‌یابد.
سبزعلی با بیان اینکه اگر این نظارت ها همین طور ادامه دار باشد به زودی قاچاق میوه ریشه کن خواهد شد، بیان کرد: تمام این میوه‌ها اکثراً فساد پذیر هستند و امکان نگهداری بیش از اندازه آن ها در سرد خانه ها وجود ندارد و با ادامه دار بودن این نظارت ها عرضه کنندگان چنین میوه هایی برای جلوگیری از فساد کالاهایشان به هر قیمتی شده کالاهای خود را مجبورند خودشان در بازار مصرف عرضه کنند و سختی این کار با وجود حجم بالای این میوه ها کار بسیار مشکلی برایشان خواهد داشت.
وی با اعلام اینکه تمام این گشت ها و کشف محموله های قاچاق به اطلاع سازمان تعزیرات هم می رسد، عنوان کرد: تمام این گشت ها با حضور تمام عوامل دستگاه های اجرایی صورت می پذیرد و عدم اطلاع رسانی به سازمان تعزیرات را هم تکذیب می کنم و بعید می دانم که آقای محمدی هم چنین صحبتی کرده باشند.
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 428481
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *