توهین به شعور سیاسی مردم قابل قبول نیست/تحول ساختار نظام بانکی از اولویت های اقتصادی مجلس دهم/هجمه فساد اقتصادی علیه نظام بدتر از فشار آمریکایی هاست

16 اسفند 1394 ساعت 7:03

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: هجمه فساد اقتصادی علیه نظام و کشور به مراتب از فشار امریکایی ها بدتر است و اگر جلوی آن گرفته نشود، چالش آینده نظام جمهوری اسلامی فساد خواهد بود.


به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از " پایگاه اطلاع رسانی بوتیا " محمد رضا پورابراهیمی در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: انتخابات 7 اسفند که مقام معظم رهبری دلسوزانه همه مردم را برای حضور با شکوه دعوت کردند باعث شد انسجام و وحدت بیشتر در عرصه داخلی و اقتدار بیشتر نظام جمهوری اسلامی را در عرصه بین المللی شاهد باشیم.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: به واسطه این انتخابات با شکوه بسیاری از خطرها از کشور ایران دور شد و مردم با این حضور خود که به فرمان مقام معظم رهبری بود نشان دادند که هنوز پای ارزش های انقلاب و رهبرشان ایستاده اند.
پور ابراهیمی با بیان اینکه مردم به وظیفه خود عمل کردند خاطر نشان کرد: مردم انتظار دارند که نمایندگان منتخب اولویت های اصلی آنها را که همان رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی آن هاست مد نظر قرار دهند.
وی عنوان کرد: آنچه که اتفاق افتاد، پیروزی واقعی برای مردم بود و امروز اعلام می کنیم دموکراسی مبتنی بر رویکرد اسلامی را در کشور داریم که همه با علاقمندی پای صندوق آمده و نظر خود را اعلام می کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی افراد که به شعور سیاسی مردم توهین کردند، بیان کرد: تنها جایی که مردم حرف دلشان را می زنند، پای صندوق های رای است و علیرغم همه مسائل و گفتمان های متفاوت در کشور، مردم آمدند و نتیجه انتخابات هر چه باشد، به صلاح کشوربوده و انتخابی است که مردم کردند و ما به این انتخاب احترام می گذاریم.

پورابراهیمی با اشاره به صحبت برخی افراد در جریان انتخابات مبنی بر اینکه پورابراهیمی از مخالفان برجام بوده است، اظهار کرد: من نه در جریان برجام مخالف بوده ام بلکه در برجام خط قرمز نظام را مبنا قرار دادیم چیزی که مطالبات جامعه و رهبری از ما بود و بر عکس ما به تصویب برجام کمک کردیم .
 
جناح بازی های سیاسی دغدغه مردم نیست، مسیر ما مسیر شهداست
وی تصریح کرد: من در کرمان وامدار هیچ گروه و باندی نیستم و بدهی من به امام، شهدا، جایگاه ولایت و رهبری و مردمی است که به من رای داده و بار مسئولیت من را سنگین تر از گذشته کرده است.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: اصل اول ورود به مجلس اخلاق مداری است و مبنای ما برای رفتن به مجلس خدمت برای رضای خداوند است و در غیر این صورت ارزشی ندارد.
خط کشی های سیاسی آفتی برای جامعه است
پورابراهیمی با بیان اینکه در چهار سال آینده محکم و با اقتدار کار خواهم کرد و با هیچ کس تعارف نخواهم داشت، افزود: خط مشی ما در کشور، نظام و استان، چارچوب نظام است و با هیچ گروهی تعارف نداریم.
وی با تاکید بر اینکه دغدغه مردم بحث چپ و راست نیست، عنوان کرد: مردم به دنبال اشتغال فرزندانشان و اقتصاد و معیشت هستند چرا که این دعواها برای مردم چیزی نداشته و باید به دنبال اثبات مبانی و ارزش های انقلاب که توسعه، تعالی و پیشرفت است، باشیم.
این منتخب مردم کرمان و راور در مجلس دهم اذعان کرد: مجلس آینده اگر به موضوعات توسعه اقتصادی و حل مشکلات مردم بپردازد، موفق خواهد بود و در غیر این صورت موفق نخواهد بود.
پورابراهیمی بیان کرد: مسیر ما مسیر شهدا و آرمان های شهداست و شاید برخی از این ناراحت و عصبانی هستند، که برای بنده هیچ اهمیتی ندارد و خدا را شاکرم که رای بدنه و توده مردم به بنده بود و در کمتر حوزه ای بود که با اختلاف رای اول نباشم.
وی اظهار کرد: امروز عرصه جامعه، عرصه خدمتگزاری با رویکرد وحدت است و مرزکشی های سیاسی آفتی برای جامعه است که نتوانیم مسیر توسعه را ادامه دهیم.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: من با هیچ کس دشمنی غیرمنطقی نداشته و با هیچ کس نیز عقد اخوت نبسته ایم و به همه کاندیداهای استان اعلام کرده ام که با هم همفکری کنیم چرا که شعار وحدت حول محور ولایت را قبول دارم و امیدورام همه گروه ها به این امر پایبند باشند.
تحول اساسی در ساختار اقتصادی استان در سال آینده
پورابراهیمی در ادامه با اشاره به برنامه های خود برای چهار سال آینده در استان و در سطح ملی ، ابراز داشت: یکی از مباحث مهم برای استان در چهار سال آینده، طرح های نیمه تمام است و طی سال های گذشته تلاش کردیم طرح های اقتصادی استان متوقف نشود که در زمینه مجوزها، تسهیل امور نیز در استان کارهای خوبی صورت گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم تحول اساسی در ساختار اقتصادی استان در سال آینده رخ بدهد و پروژه های زیادی آماده سرمایه گذاری در استان وجود دارد.
عضو کمیسیون اقصادی مجلس تصریح کرد: در طرح های زیربنایی اقدامات خوبی در دست انجام است و در بحث گازرسانی، در حوزه انتخابیه کرمان و راور 97 درصد کار انجام شده و 3 درصد باقی مانده نیز تا سال 96 به اتمام می رسد  و جشن پایان گاز رسانی را برگزار خواهیم کرد.
پورابراهیمی در ادامه با اشاره به پروژه انتقال آب به کرمان، تشریح کرد: تامین اعتبار بزرگترین پروژه انتقال آب خاورمیانه صورت گرفته است است که ظرف 2 سال آینده حمایت هایی که انجام می شود، این پروژه به اتمام خواهد رسید.
وی عنوان کرد: در حوزه برق رسانی در کرمان و راور روستای بالای هشت خانواری نیست که برق نداشته باشد و همه این ها خدمات انقلاب و نظام است و کسی حق ندارد آنها را به نام خود مصادره کند و همه در وسع خودشان کمک کرده اند.
تحول ساختار نظام بانکی از اولویت های اقتصادی مجلس دهم
سخنگوی کمیسیون تلفیق اظهار کرد: در سطح ملی نخستین بحثی که پیگیری می کنیم، تحول ساختار نظام بانکی کشور است چرا که به دلیل شرایط خاصی که دارد به شدت کشور را دچار مشکل کرده است و بوی ربوی بودن از آن می آید و واجب است نظام بانکی را از شبه ربوی به نظام بانکی اسلامی تبدیل کنیم و این امر اولویت نخست ماست.
پورابراهیمی قانون کار و تامین اجتماعی را یکی دیگر از اولویت هایی برشمرد که در مجلس دهم پیگیری خواهد شد و افزود: در حال حاضر بسیاری از مسائل در این زمینه موجب عدم توسعه اشتغال شده و سختگیرانه ترین قانون کار در دنیا متعلق به جمهوری اسلامی است.
هر گونه پرداخت دولت بدون اجازه مجلس دخل و تصرف در بیت المال است
وی خاطر نشان کرد: با توجه به تاخیر 45 روزه دولت در ارائه لایحه بودجه، تمام تلاشمان را می کنیم که کمیسیون تلفیق تا پایان سال لایحه بودجه را نهایی کند و صحبت های مطرح شده در این زمینه، کم لطفی آقای نوبخت است.
عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق ابراز کرد: پیش بینی می شودتا نیمه اردیبهشت ماه بودجه را در صحن علنی تمام کنیم و اواخر اردیبهشت در اختیار دولت باشد تا از خرداد ماه بتواند آن را اجرایی کند که خوشبختانه تعامل خیلی خوبی بین دولت و مجلس در زمینه بودجه 95 وجود دارد.
پورابراهیمی تاکید کرد: اگر دولت بخواهد از اول فروردین ماه پرداختی انجام دهد، باید به اذن مجلس باشد و هرگونه پرداخت باید براساس مجوزی باشد که به صورت تنخواه است و حاضر به تصویب آن هستیم و مشکلی به وجود نمی آید.
وی ادامه داد: تعجب می کنیم که چرا دولت از این کار اجتناب می کند و این مشکل دولت است و مشکل مجلس نیست و هر پرداختی در سال آینده بدون اجازه مجلس، دخل و تصرف در بیت المال است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه برنامه ششم توسعه به مجلس نهم نمی رسد، تصریح کرد: نخستین اقدام ما در مجلس دهم این خواهد بود که در کرمان کارهای جدی در زمینه برنامه ششم انجام دهیم و نظام مهندسی کشاورزی پیشنهادات خود را داده اند که در برنامه ششم ببریم و اتاق بازرگانی، بانک و ... می توانند این کار را بکنند و رسانه ها باید در این راستا همکاری داشته باشند.
وی بیان کرد: حوزه رسانه و مطبوعات در استان کرمان در حال ارتقاء است و از رسانه ها می خواهیم که روحیه مطالبه گری را در کرمان افزایش بدهند.
هجمه فساد اقتصادی علیه نظام بدتر از فشار آمریکایی هاست
وی در ادامه تاکید کرد: مبارزه با فساد را به جد دنبال خواهم کرد و در این زمینه با کسی تعارف ندارم و نخستین گام در این زمینه این است که اطراف خودت فساد نباشد و دست های آلوده نمی توانند با فساد مبارزه کنند.
پورابراهیمی با بیان اینکه مبارزه با فساد دغدغه مقام معظم رهبری است، تاکید کرد: هجمه فساد اقتصادی علیه نظام و کشور به مراتب از فشار امریکایی ها بدتر است و اگر جلوی آن گرفته نشود، چالش آینده نظام جمهوری اسلامی فساد خواهد بود.
انتهای پیام/


کد مطلب: 428456

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/428456/توهین-شعور-سیاسی-مردم-قابل-قبول-نیست-تحول-ساختار-نظام-بانکی-اولویت-های-اقتصادی-مجلس-دهم-هجمه-فساد-علیه-بدتر-فشار-آمریکایی-هاست

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir