۰

بازهم خبری از عذرخواهی نیست/ مولاوردی در اطلاعیه هم نام روستای مطرح شده را فاش نکرد

اطلاعیه معاونت زنان ریاست جمهوری در خصوص اظهار نظر شهیندخت مولاوردی معاونت زنان ریاست جمهوری پیرامون وجود یک روستا در استان سیستان و بلوچستان که همه‌ی مردان آن اعدام شده‌اند صادر شد.در شرایطی که مولاوردی پیش از این به خبرنگار دانا گفته بود که در این اطلاعیه نام روستای مذکور را افشا خواهد کرد، در این اطلاعیه هیچ نامی از روستایی که معاون زنان ریاست جمهوری آن را سوژه محافل خبری کرده بود برده نشده است.
بازهم خبری از عذرخواهی نیست/ مولاوردی در اطلاعیه هم نام روستای مطرح شده را فاش نکرد
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، اطلاعیه معاونت زنان ریاست جمهوری در خصوص اظهار نظر شهیندخت مولاوردی معاونت زنان ریاست جمهوری پیرامون وجود یک روستا در استان سیستان و بلوچستان که همه‌ی مردان آن اعدام شده‌اند صادر شد.
در شرایطی که مولاوردی پیش از این به خبرنگار دانا گفته بود که در این اطلاعیه نام روستای مذکور را افشا خواهد کرد، در این اطلاعیه هیچ نامی از روستایی که معاون زنان ریاست جمهوری آن را سوژه محافل خبری کرده بود برده نشده است.
موضوعی که اعتراض بسیاری از مردم استان سیستان بلوچستان و نمایندگان مجلس را دربرداشت و موجب شد تا دستگاه قضا برعلیه معاون زنان رئیس جمهور اعلام جرم کند.
در واقع معاونت زنان ریاست جمهوری بیشتر کلی گویی کرده و بازهم حاضر به شفاف سازی ماجرا نشده است.
متن اطلاعیه معاونت زنان ریاست جمهوری را در زیر می‌خوانید:
روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در خصوص حاشیه سازی ها و جنجال های خبری و رسانه ای داخلی و خارجی متعاقب نشر خبر خبرگزاری مهر تحت عنوان "حمایت از خانواده اعدامی ها در برنامه ششم" (مورخ١٣٩٤/١٢/٤)، جهت تنویر افکار عمومی اشاره به مراتب ذیل را ضروری می داند تا درک درست، روشن و جامع تری از فضای آن مصاحبه / بحث و تبادل نظر (در حاشیه دیدار با یکی از بانوان جانباز جنگ تحمیلی در ایام دهه فجر) به دست آید:
1- این گفت و گو و تبادل نظر در حاشیه دیدار با خانم آمنه وهاب زاده از جانبازان جنگ تحمیلی و در ایام دهه فجر در منزل ایشان صورت پذیرفت که خبر این دیدار تحت عنوان "آرپی جی زن دفاع مقدس ...." در خبرگزاری مهر (١٣٩٤/١١/١٩) مندرج است. سوال اصلی مورد بحث اقدامات و احکام پیشنهادی معاونت برای برنامه ششم توسعه و از جمله پیشنهادات مربوط به حمایت از خانواده های زندانیان و افزودن کلمه "معدومین" به آن عبارت بود (مشابه برنامه چهارم توسعه و بنا به نظر و اصرار و پیشنهاد دست اندرکاران قضا و اجرا) و اینکه چه ضرورتها و الزاماتی معاونت را به پیگیری این موضوع واداشته است؟ در همین چارچوب در سوال مصادیقی به عنوان شاهد مثال براساس شنیده ها آورده شد که در پاسخ معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده به مسئولیت نظام در رها نکردن خانواده های این افراد و حمایت از زنان و کودکانشان اشاره داشته و آنان را قربانی شرایطی دانست که خود نقشی در ایجاد آن نداشته اند که البته نحوه انعکاس خبر موجی از واکنش ها را به همراه داشت. در واقع محور بحث این بود که وقتی مرد و سرپرست خانواده مرتکب جرم می شود همسر و فرزندان وی نباید مجازات شوند و در قانون و در مرحله اجرای قانون باید به این مهم توجه شود.
2- بر کسی پوشیده نیست که نظام جمهوری اسلامی ایران سالیان متمادی است برای نجات جان انسان ها از اعتیاد و مواد مخدر مبارزه همه جانبه ای را برای جلوگیری از ترانزیت مواد مخدر به اروپا و دیگر کشورها با تقدیم شهدا و جانبازان بسیاری آغاز کرده است، آن هم در شرایطی که در برخی کشورهای همجوار تولید و صادرات این مواد خانمان برانداز و ویرانگر همچنان با وسعت ادامه دارد.
در این روند طبیعتا مجازاتها و اقدامات جزایی و تنبیهی در نظام حقوقی ایران مقرر شده است که در عمل نیز قاطعانه به اجرا در آمده اند.
به موازات این تدابیر دو دغدغه انسانی و دینی نیز بویژه در سالهای اخیر با جدیت دنبال می شود:
اول اینکه - بررسی کارآیی و کارآمدی مجازات اعدام پیش بینی شده در قانون مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام برای مجرمین  در بازدارندگی و تکرار این جرم و اصلاح مجرمین و نیز بررسی پیامدها و عواقب این مجازات بر وضعیت خانواده های محکومین و احتمال بازتولید جرم و بازگشت بستگان محکوم علیه به چرخه آن در دستور کار مسئولان و صاحبنظران قرار گرفته است.
دوم اینکه - مسئولیت و حساسیت نظام جمهوری اسلامی ایران در حمایت از خانواده های محکومین، صرف نظر از آنکه در یک روستای کوچک دورافتاده  در مناطق مرزی و با چند خانوار یا در مناطق دیگر با سطوح بزرگ تر ساکن باشند، در چارچوب مبارزه همه جانبه و در ادامه سیاستهای بازدارنده و پیشگیرانه و با رویکرد اجتماع محور تعریف می شود.
بر همین اساس راهبرد توانمندسازی زنان و دختران در سکونتگاههای غیررسمی و بافتهای فرسوده و نیز حمایت از خانواده های زندانیان و معدومین با همکاری دستگاههای اجرایی ذیربط از ماموریتهای این معاونت در پنج سال اجرای برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شده است.

3- انتظار می رود جامعه جهانی نیز ضمن درک ابعاد مختلف دغدغه های نظام جمهوری اسلامی ایران به وظایف و مسئولیت های خود در کمک به ممانعت از تولید و ترانزیت مواد از کشورهای همجوار و حمل آن به ایران و دیگر هزینه های کشورمان در خط مقدم مبارزه و در این مسیر عمل نموده و در تحقق بهینه و موثر این سیاستها همراهی و هماهنگی لازم را داشته باشند.

4- این معاونت بارها تعامل و گفت و گو را رافع بسیاری از سوءتفاهماتی که بویژه در حوزه ماموریت و مسئولیت خود در جریان است اعلام کرده است. این بار نیز به رغم آنکه تخریب و تخطئه و پیش داوری از طرف کسانی که مشی و بنایشان بر این منوال نهاده شده است، بر نقد سازنده پیشی گرفت بر خود لازم می داند تاکید نماید؛ در بحث و تبادل نظر منتشر شده که از قبل هم هماهنگ نشده بود، نه قصدی در زیر سوال بردن حیثیت استان خاصی مدنظر بوده و نه قصدی در اشاعه اکاذیب علیه دستگاه یا قوه خاصی و یا قصدی در تهیه خوراک خبری و تبلیغی برای رسانه های بیگانه و یا سوژه برای پرونده حقوق بشری و تشدید تحریم ها و ....(بر خلاف آنچه برخی جریان سازان شناخته شده سیاسی مدعی شده اند)، غرض فقط و فقط بیان دغدغه ای انسانی و دینی و مسئولیت شرعی همه ما به مصداق کلکم راع و کلکم مسئول بوده است.
5- در پایان همزمانی انتشار این مطلب در قالب مصاحبه در ایام اوج تبلیغات انتخاباتی و بعد پیگیری و باز نشر مکرر آن  بعد از اعلام نتایج انتخابات به سوءاستفاده رسانه های بیگانه و برخی مبهوت شدگان از خلق حماسه ای دیگر در ٧اسفند ٩٤ در داخل کشور دامن زد تا به هر نحو ممکن کام شیرین ملت بویژه زنان و جوانان را در این روزها تلخ نموده و نگاهها و ذهنها را از این حماسه بزرگ و بی بدیل منحرف  و موجبات نگرانی کسانی که دل در گروی انقلاب و نظام دارند را فراهم نمایند.
والسلام
روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری
انتهای پیام/ راه دانا
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۰۲
کد مطلب: 428455
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *