۰

شاهد سیل خروشان اتباع خارجی به سیستان و بلوچستان هستیم

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: شاهد سیل خروشان اتباع خارجی به سیستان و بلوچستان هستیم.
شاهد سیل خروشان اتباع خارجی به سیستان و بلوچستان هستیم
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، با حضور استاندار سیستان و بلوچستان و شماری از مقامات کشوری و استانی کارگاه آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات پناهندگی و حقوق بشر در چابهار برگزار شد.
مدیرکل امور اتباع و‌ مهاجرین خارجی استانداری سیستان و بلوچستان در این همایش بیان کرد: در این همایش و کارگاه آموزشی فرمانداران و مدیران ادارات و کارشناسان مرتبط با اتباع حضور پیدا کردند.
علیرضا شهرکی با بیان اینکه  هدف مهم از برپایی این کارگاه آشنا شدن با قوانین و شیوه‌های خدمات‌دهی به اتباع خارجی است، افزود: همه می‌دانیم شمار زیادی از مهاجران به صورت غیر قانونی وارد می‌شوند اما باید به آنان احترام گذاشت و در هنگام خروج با آنان خوش رفتاری کرد تا در کشور خود از حقایق ایران اسلامی سخن بگویند.
وی با اشاره به اینکه باید از مهاجران فرصت‌سازی کرد و با آنان بر اساس ارزش‌های انسانی و تکریم برخورد کرد، خاطرنشان کرد: تاکنون جمهوری اسلامی ایران به مهاجران و اتباع خارجی خدمات خوبی ارائه کرده و نباید با بد رفتاری باعث از بین رفتن آثار مثبت این خدمات شد.

وی اظهار داشت: الحمدلله در نظام جمهوری اسلامی زمینه برای خدمات‌دهی به مهمانان و اتباع خارجی فراهم بوده و رسم میهمان‌نوازی به خوبی به جا آورده می‌شود.
این مسئول تاکید کرد: باید تلاش کنیم که شرایط خدمات به اتباع خارجی و مهمانان حاضر در کشورمان مطلوب‌تر فراهم شود.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در کشور ما و به ویژه منطقه سیستان و بلوچستان همواره در سال شاهد سیل خروشان اتباع خارجی از کشورهای مختلف هستیم که نیاز است برای خدمات‌دهی مطلوب به این میهمانان تدبیر کنیم.

شهرکی افزود: هم‌اینک در سیستان و بلوچستان هشت اردوگاه در شهرستان‌های چابهار، سرباز، ایرانشهر، خاش، سراوان، نیمروز و زاهدان(دو اردوگاه) برای نگهداری اتباع و مهاجران غیر‌مجاز وجود دارد.

وی ادامه داد: برای شناسایی مهاجران غیر‌مجازی که قصد خروج از استان را دارند نیز دو ایستگاه پشتیبان در خروجی‌های بازرسی کوله‌سنگی و نصرت‌آباد استان مستقر شده است.

وی تصریح کرد: در برخی نقاط صفر مرزی نیز که احتمال ورود افراد به صورت غیر قانونی وجود دارد نیز ایستگاه‌هایی مستقر شده است.

 
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: وضعیت بهداشتی اردوگاه‌های نگهداری اتباع و مهاجران غیر‌قانونی خارجی مطلوب است به طوری که در دو سال گذشته هیچگونه مورد مرگ یا بیماری حاد واگیردار در اردوگاه‌های استان گزارش نشده است.

شهرکی گفت: مهاجران و اتباع مجاز می‌توانند در کشور از خدمات بیمه سلامت استفاده کنند و با کمترین هزینه کارهای درمانی خود را انجام دهند.

انتهای پیام/ فارس
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب: 428438
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *