۰

دولت به وضع محرومان و مستضعفان رسیدگی کند/شورای خلیج فارس برای حمایت از استکبار جهانی گرد هم آمده اند

امام جمعه رشت، گفت: دولت موظف است به محرومان، عقب ماندگان، معلولان و آنهایی که قدرت ادامه زندگی ندارند را جز عائله خود قرار داده و زندگی انها را اداره کند.
دولت به وضع محرومان و مستضعفان رسیدگی کند/شورای خلیج فارس برای حمایت از استکبار جهانی گرد هم آمده اند
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از «دیارباران»، آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های نمازجمعه رشت قربانی با اشاره به اهمین رسیدگی به محرومان و مستشعفان، اظهار کرد: اسلام برای پر کردن شکاف وجلوگیری از فقر ذلت بار دو راهکار قرار داده است.
وی افزود: دولت موظف است به محرومان، عقب ماندگان، معلولان و آنهایی که قدرت ادامه زندگی ندارند را جز عائله خود قرار داده و زندگی انها را اداره کند.
نماینده ولی فقیه در گیلان  با بیان اینکه در کتاب منشور مملکت داری شرح نامه امام علی (ع) به مالک اشتر در فصل هفتم به این دستور العمل امیرالمومنین (ع) اشاره شده است، ابراز کزد: امام علی (ع) به مالک اشتر می نویسد: «بپرهیز از خدا مالک، درباره طبقه مستضعف که چاره ای در زندگی برای تامین معاش خود ندارد».
وی با بیان اینکه توجه به نیازمندان و کسانی که بدهی های روزگار آن ها را بدبخت و زمین گیر زمانه کرده در اسلام مورد توجه است، ادامه داد: اسلام احساس مسئولیت و همبستگی را در دل انسان ها زنده نگه می دارد و مسلمانان را موظف به آن کرده است.
نماینده ولی فقیه گیلان با بیان اینکه در ایام عید باید به نیازمندان و همسایگان نیازمندکمک کرد، افزود: در اموال ثروتمندان حقی است که غیر از حق واجب خمس و زکات است و حق شرعی ماست که در هفته نیکوکاری سر صندوق های کمک برویم.
نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر اینکه روز درختکاری و هفته حفظ منابع طبیعی را پیش رو داریم، گفت: نباید جنگل ها را تخریب و تصرف کرد و نهاد منابع طبیعی دنبال حفظ منابع است و خیلی از فعالان ان کشته شده اند.
وی در ادامه با اشاره به مسائل منطقه، گفت: شورای خلیج فارس برای حمایت از استکبار جهانی گرد هم آمده اند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه اسراییل تنها از حزب الله می ترسد، گفت: شورای کشور های خلیج و در رأس آن عربستان به جای معرفی اسراییل به عنوان اشغالگر و تروریست مردم لبنان و حزب الله لبنان را تروریست معرفی می کنند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به برگزاری انتخابات، گفت: ملت ایران با لبیک به مقام معظم رهبری و مسئولین امر در هفتم اسفند پای صندوق های رای رفتند و نمایندگان خود را معرفی کردند .
قربانی با بیان این نکته که آمریکا با ۴۰درصد رای انتخابات خود را معرفی می کند و در ایران انتخابات ایران ۶۲درصد معرفی می شود، اظهار کرد: برخی ها علیه برخی پرونده سازی می کنند و فیلم هایی از انها را در رسانه غربی پخش کرده اند که طهارت انتخابات را خدشه دار می کند .
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه نباید طرفدار هوا و هوس بود، ادمه داد: اشکالی ندارد طرفدار احزاب مختلف باشید اما برخی رفتار ها طهارت و جایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال می برد .
قربانی در پایان با اشاره به وفات آیت الله طبسی، اظهار کرد: ایشان از سربازان فداکار انقلاب و از دوستان ما بودند و خداوند وی را با حضرت امام رضا (ع) محشور کند.
انتهای پیام/
 
شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۰
کد مطلب: 428357
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *