۰

شنیده‌های تکان‌دهنده ازجمع‌آوری کالاهای قاچاق/ خلافکاران همیشه یک قدم از قانون جلوترند

عدم نظارت دستگاه های مسئول در حالی رقم می‌خورد که برخی شنیده‌ها از فروش کالاهای قاچاق از سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کالاهای قاچاق حکایت دارد.
شنیده‌های تکان‌دهنده ازجمع‌آوری کالاهای قاچاق/ خلافکاران همیشه یک قدم از قانون جلوترند
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از «رازق»، براساس سیاست‌های کنترلی قرار براین شده است که تمامی کالاها با هماهنگی‌های صورت گرفته میان دستگاه‌های مربوطه همواره تحت بررسی و کنترل قرار گرفته و در طول مسیرها نیز کنترل شود اما با وجود آمار بی رویه افزایش قاچاق اگر جلوی قاچاق گرفته نشود به نوعی سیاست‌های اشتغالزایی با چالش جدی مواجه شده و منابع مالی قابل توجهی نیز از سمت تولید به واسطه‌گری سوق داده خواهد شد.
سید محسن محمودی در گفت وگو با «رازق» با اشاره به وضعیت میوه و تره بار در آخرین ماه سال و در آستانه شب عید، اظهار کرد: بازار میوه چند هفته ای است که از تعادل نسبتا خوب و رضایت بخشی برخوردار است.
 وی با بیان اینکه در برخی موارد نیز بازار میوه با مشکلاتی روبه روست و با آنها دست و پنجه نرم می کند، افزود: به طور مثال در زمینه نارنگی کمی با کمبود مواجه هستیم و لیکن مسئولین باید در این زمینه دور هم بنشینند و فکری به حال میوه هایی که در برخی فصول زمینه آنها کم می شود کنند تا مصرف کننده مجبور نباشد که هزینه های گزافی را برای این میوه ها بپردازد.
رئیس اتحادیه بارفروشان تهران ادامه داد: در حال حاضر تنها در زمینه برخی میوه‌ها مثل نارنگی که با کمبود مواجه هستیم نیاز به واردات داریم و در سایر اقلام میوه و تره بار هیچ مشکلی وجود ندارد و شرایط هم برای تولید کننده و هم مصرف کننده مناسب است.
محمودی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مبارزه با قاچاق میوه که طی یکی دوهفته اخیر سر و صداهای فراوانی را در رسانه‌ها به پا کرده است، بیان کرد: اقداماتی که ما می‌توانیم انجام دهیم تنها در حد و حدود اقدامات صنفی است.
وی افزود: وقتی وزیری مثل وزیر جهاد کشاورزی طی دستورالعملی اعلام می کند که یک سری از اقلام میوه واردات آنها ممنوع است و خب مسلما وقتی واردات آن ممنوع می شود ورود آن به کشور قاچاق محسوب می شود.
رئیس اتحادیه بار فروشان با عنوان اینکه همه باید  چنین دستور العمل هایی رعایت کنند و به آن احترام بگذارند، بیان کرد: ما نیز به زیر مجموعه خود اطلاعیه زدیم مبنی بر اینکه طبق دستورات مسئولین کشوری فروش چنین میوه هایی ممنوع است و از فروش آنها خودداری کنید.
محمودی با بیان اینکه با این وجود باز هم شاهد برخی میوه های قاچاقی در میدان هستیم، گفت: خلافکاران همیشه یک قدم از قانون جلو ترند.
وی با بیان اینکه میدان میوه و تره بار از لحاظ وسعت بسیار بزرگ است و نمیتوان قدم به قدم آن را زیر نظر گرفت، ادامه داد: از طرف دیگرعده ای می آینده و با تدابیری که می اندیشند میوه های قاچاق خود را به طرق مختلف به فروش می رسانند.
رئیس اتحادیه بار فروشان با اشاره به اینکه بر اساس برخی شنیده ها سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی کالاهای قاچاقی را که کشف شده و از قاچاقچی می گیرند باز به فروش می رساند، بیان کرد: درست اینست که هر کالای قاچاقی را که توسط ارگان های نظارتی کشف و ضبط می گردد معدوم کنند و از بین ببرند، در صورتی که من شنیده ام این سازمان کالاهای قاچاقی را باز به فروش می رساند که خود منجر به ضربه به تولید داخل خواهد شد.
رئیس اتحادیه بار فروشان ادامه داد: اگر برخوردها به درستی شکل بگیرد و اقدامات لازم در این زمینه صورت بگیرد قاچاقچیان دیگر جرات انجام آزادانه اعمال خود را پیدا نمی کنند و قاچاق بسیار محدود تر خواهد شد.
وی افزود: ما برخورد های لازم در حد توانمان را انجام داده ایم و بیش از این دیگر در حوزه کار و توان ما قرار نمی گیرد.
محمودی با بیان اینکه یقینا اداره مبارزه با قاچاق باید با چنین مواردی برخورد داشته باشد، خاطرنشان کرد: از طرف دیگر وقتی وزیر خود دستوری مبنی بر جلوگیری از قاچاق میوه را می دهد باید پیگیر اجرایی شدن این دستور نیز باشد و زمانی که دستوری از یک مقام ذی صلاح بالا دستی صادر می شود زیر مجموعه نیز باید خود را ملزم به اجرای این دستور واصله کند.
انتهای پیام/
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 428039
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *