تشکیل مجدد بزرگترین فراکسیون اصولگرایی در مجلس

11 اسفند 1394 ساعت 9:35

نتایج قطعی دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی مشخص شد؛ لیستی که حکایت از پیروزی اصولگرایان بر طیف اصلاح طلبان کشور دارد.


به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از سفیرافلاک؛ نتایج قطعی دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی مشخص شد؛ لیستی که حکایت از پیروزی اصولگرایان بر طیف اصلاح طلبان کشور دارد.
این در حالی است که طیف اطلاح طلبان تنها در حوزه انتخابیه تهران موفق به کسب بیشترین آرا و ورود به مجلس شدند و این اصولگرایان بودند که در اکثر استان های کشور توانستند بیشتر آرا مردم را به خود جلب کنند.
شمارش آرا و مشخص شدن نتایج آن؛ خبر از پیروزی 60 درصدی اصولگرایان دارد چرا که در بیشتر استان های مانند مشهد؛ اصفهان؛ تبریز؛ خوزستان؛ کرمانشاه و...این اصولگرایان بودند که گوی سبقت را از رقیب خود ربودند و بزرگترین فراکسیون در مجلس را سهم خود کردند.

بی شک ورود قاطعانه اصولگرایان در سراسر کشور به مجلس شورای اسلامی؛ خط بطلانی بر همه تبلیغات زودگذر و بی پایه برخی رسانه ها به جریان پیروزی اصلاحات کشید.
جریاناتی که گویا تنها حوزه انتخابیه تهران و 30 کرسی تهران را دیدند و سایر حوزه های انتخابی دیگر از نظرشان محو شده بود و 100 کرسی به دست آمده توسط ائتلاف اصولگرایان در مجلس دهم را نادیده گرفتند.
کما اینکه هنوز هم انتخایات در برخی از حوزه های انتخابی به دور دوم کشیده شده است و افزایش تعداد اصولگرایان نیز بدون تردید وجود دارد.
از طرفی حسین مرعشی عضو خاندان هاشمی در سخنانی توهین آمیز که مردم شهرستان های کشور را عقب مانده سیاسی و مردم تهران توسعه یافته یاد کرد باید در جواب مرعشی گفت: مردم عقب مانده سیاسی نیستند و فقط حوادث سال 88 را فراموش نکرده اند.
جریانی که در آن بزرگترین ضربات مادی و معنوی به کشور وارد شد و جریان اصلاحات به جای بیرون کشیدن پای خود از آن فتنه به دامن زدن به آن پرداختند.

از طرفی شکاف طبقاتی که میان زندگی در استانی مانند تهران با استان های کمتر توسعه یافته وجود دارد؛ این موضوع را می رساند که ملاک های انتخاب نمایندگان از سوی مردم متفاوت است چرا که در استان های محروم معیار مردم پرداختن نماینده به مشکلات جوانان؛ معیشت و رفع محرومیت است و در استانی مانند تهران بیشتر فعالیت احزاب مد نظر گرفته می شود.
از سوی دیگر اکنون نزدیک به سه سال از فعالیت دولت یازدهم می گذرد و هنوز مردم نتوانسته اند نمود عملی وعده های دولت را شاهد باشند و تاثیر پیگیری های سیاست خارجه و نیز برجام را بر زندگی خود  ندیده اند.

پس باید گفت وجود همین مشکلات است که بعد از 28 سال برای اولین بار مجلسی همسو با دولت تشکیل نشد و مردم ترجیح دادند که بار دیگر اصولگرایان را معتمد خود در مجلس شورای اسلامی معرفی کنند و سکان کشور را به آن ها بسپارند.
 انتهای پیام/


کد مطلب: 428014

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/428014/تشکیل-مجدد-بزرگترین-فراکسیون-اصولگرایی-مجلس

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir