جلوگیری از آموزش درمان سرطان طی 8 سال گذشته/ وزارت بهداشت مصوبه‌ها را ابلاغ کند

9 اسفند 1394 ساعت 10:26

متخصص کلینیکال آنکولوژی گفت: ۸ سال است در کشور به طریقی جلوی آموزش درمان سرطان گرفته شده است و علیرغم تصویب کوریکلوم آموزشی این مسئله توسط وزارت بهداشت ابلاغ نشده است.


به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، احمد عامری با اشاره به اینکه 8 سال است در کشور به طریقی جلوی آموزش درمان سرطان گرفته شده است، اظهار داشت: رشته کلینیکال آنکولوژی مسئول درمان غیر جراحی سرطان است و در دنیا اولین و قدیمی‌ترین کوریکلوم‌های آموزشی را به خود اختصاص داده و از ابتدا وظایف این رشته مشخص بوده است.
وی افزود: طی 8 سال گذشته وزارت بهداشت به این نتیجه رسید که هر رشته‌ای به صورت متمرکز نیاز به کوریکلو‌م‌های آموزشی دارد بر همین اساس ما نیز در رشته کلینیکال آنکولوژی اقدامات لازم را انجام دادیم و این مساله مورد تایید بدنه کارشناسی وزارت بهداشت قرار گرفت ولی متاسفانه طی 8 سال اخیر همکاران هموتولوژیست که مسئول درمان سرطان خون هستند در رابطه با این مساله فشارهایی به وزارت بهداشت وارد کرده و جلوی تصویب کوریکلوم را می‌گیرند.
متخصص کلینیکال آنکولوژی با بیان اینکه 8 سال است که از آموزش درمان سرطان بازمانده‌ایم ادامه داد: به دلیل عدم ابلاغ کوریکلوم مصوب شده این اتفاق به وقوع پیوسته در حالی که کمیته معین وزارت بهداشت که جانشین نشست تخصصی این وزارتخانه به شمار می‌رود این موضوع را تصویب و تایید کرده است ولی به دلایلی این قضیه ابلاغ نشده و براساس آن نمی‌توانیم فلوشیپ‌های مربوطه را در این حوزه ارائه دهیم.لذا انتظار داریم وزارت بهداشت با عنوان متولی و مسئول آموزش پزشکی در این زمینه جدی باشد و ابلاغ کوریکلوم حوزه سرطان را انجام دهد.
عامری تاکید کرد: عدم ابلاغ کوریکلوم آموزشی درمان سرطان به نفع کشور نیست و باید درمان در این حوزه به روز باشد.  امیدواریم مسئولین به فکر افتند تا مشکلات علمی، صنفی و پزشکی ابعاد آن روز به روز بیشتر نشوند.
انتهای پیام/ فارس


کد مطلب: 427878

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/427878/جلوگیری-آموزش-درمان-سرطان-طی-8-سال-گذشته-وزارت-بهداشت-مصوبه-ها-ابلاغ-کند

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir