۰

کاهش چشمگیر بسیاری از بیماری‌های واگیر در سیستان و بلوچستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از کاهش چشمگیر بسیاری از بیماری‌های واگیر در سیستان و بلوچستان خبر داد.
کاهش چشمگیر بسیاری از بیماری‌های واگیر در سیستان و بلوچستان
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، دکترحسین ملک افضلی بنیانگذار نظام شبکه در ایران طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان در دانشگاه علوم پزشکی زادهان تجلیل شد.‌
محمودرضا میری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در این مراسم گفت: استان سیستان و بلوچستان نخستین استانی بود که شبکه بهداشت و درمان در آن مستقر شد و این نتیجه ‌تلاش‌های مستمر و موثر دکتر ملک افضلی بود.
وی افزود: از زمان تاسیس نظام شبکه در استان تاکنون اقدامات مداخله‌ای بسیاری از جمله واکسیناسیون فلج اطفال، سرخک و سرخچه در جهت تامین سلامت انسان‌ها انجام شده که ما را از پوشش زیر 50 درصد به بالای 95 درصد رسانده است.
وی با ابراز خرسندی از خدمات نظام شبکه در استان تصریح کرد: باعث خوشحالی و افتخار است که بسیاری از بیماری‌های واگیر را به صورت چشمگیری کاهش دادیم و این یکی دیگراز برکات نظام شبکه است.
‌میری ادامه داد: شاید در بعضی موارد کمبود‌هایی در ارائه خدمات نسبت به دیگر استان‌ها داشته باشیم و این به خاطر معضل هم‌مرز بودن با دو کشور پاکستان و افغانستان است.
وی گفت: اعتقاد مشترک همه ‌ما سلامت انسان‌هاست و ما با ارائه خدمات در تمام نقاط استان حتی به مردم کشورهای همسایه ثابت کردیم همانطور که بیماری‌ها مرز نمی‌شناسد سلامت نیز مرز نمی‌شناسد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تمام این افتخارات را که به برکت تلاش‌های ‌دکتر ملک افضلی بوده ‌تقدیم وی می‌کنیم.
‌‌در پایان این مراسم از زحمات و تلاش‌های دکتر حسین ملک افضلی بنیانگذار شبکه‌های بهداشت و درمان کشور با اهدا لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب: 427668
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *