تلاش برای سانسور شدید حمایت مفتی آل سعود از یک جریان خاص/ پشت پرده اختلالات گسترده در شبکه های اجتماعی و اینترنت چیست؟

6 اسفند 1394 ساعت 10:53

این جریان در رسانه های خود به سانسور شدید ماجرای مخالفت مفتی آل سعود با آیات جنتی، یزدی و مصباح پرداختند و همچنان نیز برخی در پشت پرده تلاش دارند تا از انتشار این خبر جلوگیری به عمل آورند.


به گزارش سرویس سياسي تفتان ما به نقل از راه دانا، روز گذشته بود که خبر رسید یکی از مفتی های آل سعود عنوان کرده "مردم ایران در انتخابات به جنتی، یزدی و مصباح رای ندهند" و با این اقدام به نوعی در حرکتی گستاخانه اقدام به حمایت از یک جریان سیاسی دیگر در انتخابات ایران کرد.
این در شرایطی بود که این اقدام مفتی آل سعود با واکنش های بسیاری مواجه شد و به فاصله گذشت دقایق و ساعاتی پس از انتشار این خبر، در تمام شبکه های موبایلی موجی عظیمی در مقابل این اقدام گستاخانه ایجاد شد.
همین اتفاق موجب شد تا جریان مورد حمایت مفتی آل سعود در دو لیست خبرگان و مجلس، از روز گذشته حالتی انفعالی به خود گرفته و به تکاپو افتادند که از موج انتشار این خبر جلوگیری کرده و مانع انتشار گسترده تر آن شوند.
این جریان در رسانه های خود به سانسور شدید ماجرای مخالفت مفتی آل سعود با آیات جنتی، یزدی و مصباح پرداختند و همچنان نیز برخی در پشت پرده تلاش دارند تا از انتشار این خبر جلوگیری به عمل آورند. طوری که از شب گذشته کاربران فضای مجازی شاهد اختلالات گسترده در برخی شبکه های موبایلی به ویژه تلگرام و حتی در سطحی گسترده تر در فضای نت بودند و احتمالا امروز و فردا هم این اختلالات ادامه یابد.
حالا جریانی که احساس کرده فعل و انفعالات فضای مجازی در حال ضرر رساندن به آنهاست، از ارتباطات خود با مسئولان نیز استفاده کرده تا اهداف خود را پیش ببرد. نکته قابل توجه اینجاست که ظاهرا دولت هم در این ماجرا با این جریان همراهی می کند تا به نوعی خواسته یا ناخواسته در مسیر همراهی با یک جریان انتخاباتی قرار گرفته باشد. چراکه تا پیش از این دولتی ها به صراحت اعلام می کردند که مخالف بسته شدن شبکه های مجاری هستند و با وجود درخواست مکرر دستگاه های مختلف، مدعی بودند که یک تنه مقابل بسته شدن این شبکه ها ایستاده اند. اما حالا که فضا تغییر کرده، همین جریان در مسیر ایجاد اختلالات گسترده در شبکه های اجتماعی و اینترنت گام برداشته اند.
انتهای پیام/


کد مطلب: 427602

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/427602/تلاش-سانسور-شدید-حمایت-مفتی-آل-سعود-یک-جریان-خاص-پشت-پرده-اختلالات-گسترده-شبکه-های-اجتماعی-اینترنت-چیست

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir