۰

رمز مانایی انقلاب

کارشناسان برجسته غربى معترفند هر یک از تهدیدات و تهاجمات گسترده‌ای که براى جمهورى اسلامى تاکنون پیش آمده، چنانچه براى هر کشور دیگرى پیش آمده بود، عملاً آن نظام سیاسى را ساقط مى‌کرد.
رمز مانایی انقلاب
به گزارش سرویس وبلاگستان تفتان ما، «محمدصادق کوشکی» در روزنامه «حمایت» نوشت:
انقلاب اسلامی ایران که به واقع یکی مصادیق واقعی تحول در تمام ارکان جامعه ایرانی است، رویدادی شگفت‌آور و تاریخ‌ساز در سیر تحولات اجتماعی و سیاسی عصر حاضر به شمار می‌آید. علیرغم وجود مشکلات و دشمنی‌های فراوان بر سر راه بالندگی و پیشرفت انقلاب اسلامی اما اجتماع عظیم و چند ده میلیونی مردم در سالروز پیروزی انقلاب، همواره حیرت جهانیان را بر انگیخته است. هر ساله پس از حماسه حضور مردم در سالگرد یوم الله 22 بهمن، تحلیل‌های متعددی در سطح رسانه‌ها و محافل جهان درباره مانایی و پایداری این رویداد خارق العاده ارائه می‌شود و تحلیلگران تلاش می‌کنند به ماهیت اصلی انقلاب و پیام‌های حضور گسترده مردم در همایش عظیم 22 بهمن پی ببرند. ماهیت و جوهری که با وجود شواهد گوناگون، هنوز برای دشمنان ما ناشناخته باقی مانده و ابعاد آن با وجود بررسی‌های عمیق و طولانی، برایشان روشن نشده است. برای درک مفهوم اصالت انقلاب و راز قدرت حماسه حضور مردم گفتنی‌هایی هست:
1- «فرد هالیدى» درباره انقلاب اسلامی در کتاب «تکوین دومین جنگ سرد جهانى» مى‌نویسد: «... این امرى متداول نیست که ملتى با تظاهرات غیرمسلحانه، یک دیکتاتورى تا بن دندان مسلح را واژگون کند. براى اینکار قدرتى نه چندان متداول، اراده‌اى که در هیچ نوع عمل انقلابى جاى نمى‌گرفت، لازم بود و ایرانى‌ها این اراده را در مذهب یافتند.» اگرچه در همان ابتداى پیروزى انقلاب، بنیانگذار انقلاب اسلامى، بروز و ظهور و پیروزى این پدیده را رمزگشایى نموده و به زبان ساده فرمودند که اراده الهى، ایمان و عمل به اسلام و انگیزه الهى، کلید اصلى سقوط طاغوت و پیروزى حق بر باطل بود اما این استدلال، براى جهانى که خدا و مذهب در تحولات اجتماعى و سیاسى آنها جایگاه و نقشى نداشت، ناآشنا و غیرباور مى نمود.
 به طور کلی درونمایه اسلامی و حمایت‌های مستمر مردم از انقلاب، دلیل اصلی بالندگی و از رموز ماندگاری انقلاب طی حدود چهار دهه اخیر بوده است. امروز تحلیلگران غربی به پیچیدگی‌های فلسفی این انقلاب اذعان دارند و نظریه‌پردازانی که در روزهای نخستین پیروزی حرکت مردم، آینده این نظام را حداکثر به یک جامعه لیبرال- دموکرات با مایه‌های دینی محدود می‌دانستند، اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که انقلاب اسلامی، نمونه‌ای بی‌بدیل در دنیای کنونی به شمار می‌آید و راهپیمایی میلیونی 22 بهمن، تاکیدی مجدد بر حمایت مردم از این الگوی بی‌نظیر است.
2- کارشناسان برجسته غربى معترفند هر یک از تهدیدات و تهاجمات گسترده‌ای که براى جمهورى اسلامى تاکنون پیش آمده، چنانچه براى هر کشور دیگرى پیش آمده بود، عملاً آن نظام سیاسى را ساقط مى کرد. از انواع و اقسام تهدیدات سخت و نیمه‌سخت گرفته تا تهدیدات پیچیده و نرم، شورش‌هاى مسلحانه به نام قومیت‌ها، انواع و اقسام طرح‌هاى کودتا، ترور گسترده مقامات بلندپایه کشور، هشت سال جنگى تحمیلى، تحریم‌هاى گوناگون (که به اعتراف غرب، در طول تاریخ بشر بى‌سابقه است) و تلاش براى براندازى به شیوه انقلاب‌هاى رنگى (اغتشاشات 18 تیر 78 و فتنه 88) که تنها چند نمونه از این سیاهه است. نگاهی به توطئه‌های سنگین و پیچیده دشمن و خط بطلان بر آنها ما را به این نتیجه می‌رساند که حضور گسترده مردم در مواقف حساس (نظیر حماسه 9 دی و 22 بهمن هر سال)، تضمین کننده بقای نظام بوده و دشمنان را مایوس کرده است. اما سوال اینجاست که چرا حضور مردم ایران – برخلاف حضور مردم در برخی انقلاب‌های دیگر – همیشه پایان‌بخش توطئه‌ها و تثبیت انقلاب بوده است ؟
پاسخ این سوال، ساده است. یکی از راهبردهای اساسی غرب جهت دستیابى به اهدافش، تضعیف عناصر ماندگارى نظام است که یکى از آنها، تفکر انقلابى و استمرار این روحیه در میان آحاد مردم و مدیریت عالى نظام است. 
این در حالى است که رهبر حکیم انقلاب معتقدند اگر انقلاب نبود، اگر روحیه انقلابى نبود، اگر عملکرد انقلابى نبود، قدرت و نفوذى براى جمهورى اسلامى وجود نداشت؛ لذا توصیه و توطئه دشمن، کنار گذاشتن تفکر انقلابی است تا بتوانند بر مقدرات این کشور مسلط شوند. اگر به شعارهای مشترک، آرمان‌های یکسان و شور و شوق همگانی مردم در حماسه حضور 22 بهمن بنگریم، درخواهیم یافت که وجه مشترک تمام آنها در «تفکر انقلابی‌» و پافشاری بر آرمان‌های انقلاب است. با وجود سلیقه‌ها و عقاید گوناگون، همه مردم برای بیمه‌ کردن انقلاب به صحنه آمدند و نشان دادند که «استکبارستیزی» و «انقلابی‌گری» همچنان شعار و آرمان اصلی آنان است و به مدد این بصیرت الهی است که در برابر هر نوع نفوذ و رخنه دشمن خواهند ایستاد. 
3- از منظر داخلی، حضور مردم در سالگرد پیروزی انقلاب، اتمام حجتی برای مسئولان است تا عملکردهای خود را با ارزش‌ها و اهداف انقلاب تنظیم نمایند. راهپیمایی سالانه 22 بهمن، نشان دادن مسیر انقلابی و اصیل از سوی مردم به مسئولانی است که احیاناً از مسیر خود منحرف شده و یا در حال دور شدن از جاده اصلی انقلاب هستند. شعارهای مردم در این راهپیمایی، در واقع مطالبه مردم از مسئولان برای پوشاندن جامه عمل به اهداف بلندی است که در چارچوب خطوط ترسیم شده از سوی سکان‌دار انقلاب، لازم الاجرا و غیرقابل تغییرند. 
خدمتگزاران مردم، هر ساله پس از این رویداد شگرف باید بار دیگر مسیر طی شده را مرور کنند و چنانچه اقوال و اعمال آنان در جهت خواست مردم نبوده است باید به مواضع انقلاب رجوع کرده و اشتباهات را جبران نمایند. 
امسال مردم بصیر ایران در حالى سى و هفتمین سالگرد پیروزى انقلاب خود را جشن  گرفتند که خود را براى برگزارى انتخاباتى حساس و سرنوشت‌ساز آماده می‌کنند تا ماندگارى انقلاب اسلامى را با مشارکت حداکثرى در پاى صندوق‌هاى رأى و گزینش نمایندگانى متدین، انقلابى و استکبارستیز تضمین نماید. 
در پایان باید به این حقیقت روشن و غیرقابل انکار اشاره کرد که با وجود تمام توطئه‌ها، اهداف و آرمان‌های نظام نه تنها به محاق نرفته بلکه دائماً در حال پیشرفت و بالندگی است. تمام دنیا وفادارى مردم غیور ایران اسلامى به انقلاب، تجلى امید آنان به آینده نظام و تضمین جاودانگى انقلاب را در راهپیمایى 22 بهمن به نظاره نشست و مادامیکه وحدت و یکپارچگی، تعهد به آرمان‌ها، تلاش و کوشش خستگی ناپذیر و التزام به چارچوب‌های انقلابی در متن و حاشیه ارکان نظام وجود داشته باشد، حرکت در این مسیر نورانی، تا رسیدن به قله‌های پیشرفت هیچگاه متوقف نخواهد شد.
انتهای پیام/ فارس
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب: 426942
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *