اولین جشنواره سازه های ماکارونی دانشگاه های پیام نور کشور با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد

18 بهمن 1394 ساعت 11:41

اولین جشنواره سازه های ماکارونی دانشگاه های پیام نور کشور که از روز سه شنبه به میزبانی دانشگاه پیام نور کرمانشاه و و در مجتمع قمربنی هاشم (ع) برگزار شده بود با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.


به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از چشم نیوز، رییس دانشگاه پیام نور کرمانشاه و دبیر اولین جشنواره سازه های ماکارونی گفت:اولین جشنواره سازه های ماکارونی کشور به پیشنهاد معاونت فرهنگی اجتماعی دانشجویی سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور از تاریخ ۱۳لغایت ۱۵بهمن ماه سالجاری و میزبانی کرمانشاه برگزار شد.
 
وی ادامه دادتیم داوری این جشنواره متشکل از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور و شرکت «ایران خرپا» و با نظارت دکتر محمد مهدی درویشی است.
 
دکتر سعیدی پور هدف اصلی این جشنواره را برقراری ارتباط بین ایده و عمل ، رساندن ایده به ثروت، تبدیل دانش به مهارت  و نگرش، ایجاد شور شوق دانشجویی و ترویج فناوری و امور مهارتی خواندو افزود: این اهداف هرکدام نقش سرنوشت سازی در دنیای رقابتی امروز در ایران و جهان دارند .
 
وی با تاکید بر اینکه همه این موارد از مصادیق دانشگاه  های نسل سوم است تصریح کرد: تمام سعی ما در این جشنواره رساندن دانشجویان به دانشی است که آنان را با چگونگی استفاده از دریافت های علمی خود در عرصه های کاربردی آشنا می کند.
 
رییس دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه افزود: با توجه به اینکه جشنواره سازه های ماکارونی یک جشنواره کاملا تخصصی و علمی است از ابتدا باتشکیل کارگروه های تخصصی و فنی تلاش کردیم همه مسائل وجوانب برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره در نظر گرفته شود.
 

دکتر سعیدی پور دانشجویان پیام نور را دانشجویانی کوشا و نقش آفرین در عرصه های علمی و فرهنگی برشمرد و خاطرنشان کرد: دانشجویانی که با کمترین بودجه و سرانه دانشجویی نسبت به سایر دانشگاه ها هرساله در عرصه های مختلف علمی و فرهنگی خوش می درخشند و نامشان در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری پرآوازه است به خوبی نشان داده اند که همیشه منابع مالی سرشار متضمن موفقیت و پیشرفت نبوده و نیست.
 
وی میزبانی از چنین دانشجویانی را شعف انگیز دانست و گفت: تمامی تلاش من و همکارانم در دانشگاه پیام نور کرمانشاه ثبت لحظاتی ماندگار وایجاد رقابتی سالم است که امیدواریم به این مهم دست پیدا کرده باشیم.
 
در ادامه دکتر اورکی مدیر کل امور دانشجویی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه جشنواره سازه های ماکارونی جزو برنامه های استارتاپ علمی در حوزه دانشجویی است گفت: یکی از سیاست های اداره کل دانشجویی حمایت از برنامه های علمی، فوق برنامه و فرادرسی برای تغییر نگرشی که نسبت به دانشگاه پیام نور به عنوان یک نهاد صرفا آموزشی بوده می باشد.
 
وی اضافه کرد: با برگزاری جشنواره هایی مثل سازه های ماکارونی زمینه ای برای تجربه اندوزی و کسب ایده های نو فراهم  می شود که بسیار با اهمیت است.
 

 
اورکی با اشاره به دیگر فعالیت های اداره کل امور دانشجویی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره ملی نانو، ایده های برتر در صنعت ساختمان، مسابقه برنامه نویسی، رباتیک و ... از دیگر فعالیت هایی است که در راستای ارتقای سطح دانش کاربردی در دانشجویان انجام گرفته و در سال آینده نیز به یاری خداوندمتعال دنبال خواه شد.
 
مدیر کل امور دانشجویی دانشگاه پیام نور استفاده از تیم های تخصصی در کمیته های داوری و فنی را از نکات قوت جشنواره دانست و افزود: دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه علی رغم اینکه این جشنواره برای اولین بار در دانشگاه پیام نور برگزار می شود با تشکیل کمیته های فنی و متخصص زمینه برگزاری جشنواره ای مطلوب بخصوص در بخش های فنی و داوری را فراهم آورد که جا دارد از زحمات همکاران در این استان قدردانی کنیم.
 
در ادامه این جشنواره مدیر فرهنگی دانشگاه پیام نور استان کرمانشاه نیز در خصوص روندبرگزاری جشنواره گفت: در بدو امر با موافقت دکتر نجفی برزگر معاونت محترم فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه با برگزاری جشنواره مذکور دبیرخانه جشنواره با حضور اعضایی از اداره فرهنگی و دانشجویی استان و دانشجویان فعال در انجمن های علمی زیرنظر ریاست استان تشکیل شد.
 
وی افزود: تقسیم وظایف امور مربوط به جشنواره به صورت منظم و باتشکیل کمیته های تخصصی انجام شد و طبق سیاستگذاری انجام شده تصمیم بر برگزاری نخستین جشنواره سراسری سازه های ماکارونی دانشگاه پیام نور همزمان با طلیعه فجر انقلاب اسلامی از 13 لغایت 15 بهمن ماه سالجاری گردید.
 
وی در پایان تاکید کرد: هدف همه ما اعتلای نام دانشگاه پیام نور و خدمت به دانشجویان عزیز است که امید است  به لطف خداوند سبحان و تلاش مسئولین در تحقق این مهم موفق باشیم.
 
گفتنی است این جشنواره با مشارکت ۲۸ تیم  از 12 استان کشور و ارائه بیش از ۱۰۰ سازه ماکارونی و در چهار گروه راندمانی، سنگین، معماری و جکت نفتی برگزار شد و نفرات و تیم های برتر در هر گروه به شرح ذیل انتخاب شدند:
 
گروه معماری:
1- تایماز  از دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی
2- زیبا از دانشگاه پیام نور کرمانشاه
3- برج اولدوز از دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی
 از دانشگاه پیام نور یزد TFT 4-
 
گروه جکت های سنگین:
1-ابرسازه از دانشگاه پیام نور کرمانشاه
2- مکاسازه از دانشگاه پیام نور البرز
3-ابرسازه از دانشگاه پیام نور فارس
 
 
گروه راندمان:
آیلار از دانشگاه پیام نور زنجان با راندمان 894/9 2- ابرسازه از دانشگاه پیام نور کرمانشاه با راندمان 588/5 3-پیام افلاک از دانشگاه پیام نور لرستان با راندمان 462/1  
 
 گروه سنگین:
1- ابرسازه از دانشگاه پیام نور کرمانشاه با وزن تحملی 673/3کیلوگرم
2- اترک سازهاز دانشگاه پیام نور خراسان شمالی با وزن تحملی 581/9 کیلوگرم
3- ابرسازه از دانشگاه پیام نور فارس با وزن تحملی 546/8 کیلوگرم
 

انتهای پیام/


کد مطلب: 426540

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/426540/اولین-جشنواره-سازه-های-ماکارونی-دانشگاه-پیام-نور-کشور-معرفی-نفرات-برتر-کار-خود-پایان

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir