۰

خدشه بر سلامت انتخابات اهداف و پیامدهای آن

تخریب نامزدهای مؤمن و انقلابی مجلس خبرگان و جلوگیری از ورود آنها به مجلس خبرگان از طریق تخریب شخصیت آنها به بخشی از تبلیغات زودهنگام تبدیل شده است.
خدشه بر سلامت انتخابات اهداف و پیامدهای آن
به گزارش سرویس وبلاگستان تفتان ما، روزنامه «جوان» در یادداشتی از«عباس حاجی‌نجاری» به موضوع انتخابات پرداخت و نوشت:
تهدید کشور به آغاز دور جدیدی از شرارت و هجمه به شورای نگهبان در سخنان آقای هاشمی رفسنجانی و آن هم در سالروز ورود حضرت امام به کشور در 12 بهمن‌ماه و در آستانه یکی از مهم‌ترین انتخابات‌ تاریخ پس از انقلاب اسلامی، فرصتی را برای دشمنان نظام ایجاد کرده است تا بار دیگر با زیر سؤال بردن سلامت انتخابات در ایران امواج رسانه‌ای خود را بر موضوع انتخابات ایران متمرکز کنند، به گونه‌ای که به گزارش «هیل» رسانه کنگره امریکا تعدادی از نمایندگان این کنگره به خود اجازه داده‌اند تا با مراجعه به دفتر حفظ منافع ایران در واشنگتن درخواست ویزا برای نظارت بر انتخابات ایران داشته باشند و حتی سعودی‌ها که در تاریخ خود هیچ انتخاباتی را تجربه نکرده‌اند، نسبت به سلامت انتخابات در ایران ابراز نگرانی کنند.
سخنان آقای هاشمی رفسنجانی در فرودگاه تهران را می‌توان بدترین نوع استقبال از سالگرد ورود امام به کشور و برگزاری جشن انقلاب نیز قلمداد کرد، ‌چراکه این سخنان تصویری متفاوت از امام خمینی‌(ره) را در ذهن مخاطبین و به ویژه نسل جوان کشور ارائه می‌دهد و حرکت عدالتخواهانه و قانونگرایانه آن راحل عظیم‌الشأن را که هیچ‌گاه در طول حیات بابرکت خود در پی کسب منافع فردی و خانوادگی نبود، فرصت‌طلبانه و منفعت‌جویانه قلمداد می‌کند.
به بیان دیگر آنچه که در تحلیل سخنان آقای هاشمی رفسنجانی بعضاً مورد غفلت واقع شده است، این است که ایشان در پوشش حمایت از صلاحیت آقای سیدحسن خمینی برای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری، تاریخ انقلاب را به گونه‌ای مخدوش جلوه می‌دهد که گویا هدف امام (ره) از تلاش و مجاهده برای پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی در طول عمر بابرکت‌شان، به دنبال رانت‌جویی و کسب موقعیت و منصب اجتماعی برای وابستگان‌شان بوده‌اند.
این در حالی است که تأکید امام (ره) بر قانون‌گرایی و رعایت قانون در تمامی ارکان زندگی مردم ایران همواره زبانزد بود. به همین دلیل است که اینگونه امتیاز‌طلبی‌ها و نادیده گرفتن قانون، آن هم برای یکی از مهم‌ترین جایگاه‌های انقلاب، با سیره و روش امام و اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی همخوانی ندارد. نسل اول انقلاب هیچ‌گاه خاطره برخورد حضرت امام خمینی (ره) با سیدحسین خمینی فرزند مرحوم شهید مصطفی خمینی را فراموش نمی‌کنند، آنگاه که او هم ملعبه دست فزون‌خواهی‌ها و فرصت‌طلبی‌های بنی‌صدر و اعوان و انصارش قرار گرفته بود.
اما در کنار وهن‌ امام (ره)، آنچه که در مورد انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نسبت به این سخنان و سخنان مشابه از سوی برخی مسئولان و فعالان اصلاح‌طلب و به ویژه بیگانگان در نقد و اهانت به شورای محترم نگهبان قابل‌توجه است، این است که اینگونه مواضع زمینه‌ساز دور جدیدی از تبلیغات برای تخریب نهادهای قانونی است و به نوعی انحراف روند انتخابات مردم را فراهم ساخته است که برخی نشانه‌های آن به شرح زیر است:
1 ـ زیر سؤال بردن سلامت انتخابات و القای تحمیلی بودن انتخابات: آقای هاشمی رفسنجانی در این سخنان می‌گوید اگر انتخاب را به آنها (مردم) تحمیل کنیم، شرارت و چیزی همچون آن پیش می‌آید. واژه «شرارت» با توجه به انتشار نامه بدون سلام در آستانه انتخابات دهم ریاست جمهوری و گزاره «آتشفشان‌هایی که از درون سینه‌های سوزان تغذیه می‌شوند» قابل تأمل است.
2 ـ اینگونه مواضع فرصت مجددی را برای دشمنان نظام و شبکه‌های ضد انقلاب فراهم کرده تا بار دیگر نهادهایی چون شورای نگهبان، سپاه و بسیج را مورد هجمه قرار دهند.
3 ـ معرفی نیروهای مؤمن به انقلاب به عنوان افراطی و فرصت‌طلب، از این نوع موضع‌گیری‌ها سرچشمه می‌یابد؛ راهبردی که انفعال این نیروها را در عرصه سیاسی ـ فرهنگی و انتخابات دنبال می‌کند.
4ـ تخریب نامزدهای مؤمن و انقلابی مجلس خبرگان و جلوگیری از ورود آنها به مجلس خبرگان از طریق تخریب شخصیت آنها به بخشی از تبلیغات زودهنگام تبدیل شده است، به گونه‌ای که رادیو فردا در تحلیلی به قلم یکی از فتنه‌گران فراری، از نقشه راه و هدف این قبیل القائات، اینگونه پرده‌برداری می‌کند که با توجه به نحوه احراز صلاحیت شورای نگهبان اصلاح‌طلبان و اعتدالیون قصد دارند به نحو دیگری پایگاه اجتماعی خود را به نمایش بگذارند. هدف آنان این است که در تهران هاشمی‌رفسنجانی و حسن روحانی را بر تندروهایی چون آیت‌الله محمد یزدی، آیت‌الله جنتی، آیت‌الله مصباح یزدی و آیت‌الله خاتمی و ... در انتخابات خبرگان رهبری پیروز گردانند (آنگاه) تفاوت پایگاه اجتماعی طرفین آشکار خواهد شد.
به همین دلیل است که اکنون محور خبری رسانه‌های بیگانه و عوامل داخلی بر تخریب این شخصیت‌ها متمرکز شده است.
5 ـ تمرکز بر انتخابات مجلس شورای اسلامی و جلوگیری از رأی دادن مردم به چهره‌های شاخص اصولگرایی یکی دیگر از تبعات این راهبرد تبلیغاتی است. این امر به ویژه در بازتاب نامه مصطفی تاج‌زاده (از عوامل اصلی فتنه) در سایت رادیو فردا و دیگر رسانه‌های ضدانقلاب بارز است، آنگاه که از درون زندان از اصلاح‌طلبان درخواست می‌کند که نگذارند کسانی که او آنها را «دلواپسان تکفیری» می‌خواند، به مجلس راه یابند.
6 ـ خط ایجاد چالش و ایجاد فتنه‌ای دیگر در کشور، راهبرد دیگری است که مسئولیت آن به رسانه‌های مرتبط با دشمنان نظام اسلامی سپرده شده است. نشریه الشرق‌الاوسط وابسته به سعودی‌های تکفیری چاپ لندن با اختصاص صفحه‌ای در وبگاه خود به جریان فتنه سبز، می‌نویسد که «فعالان سبز در ایران قول انقلاب جدیدی داده‌اند» و در توضیح آن از قول یکی از فتنه‌گران می‌نویسد: فعالان جریان سبز با راه‌اندازی هجمه‌های تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی قول بازگشت به خیابان‌ها و از سرگیری اعتراض‌ها چون اعتراضات سال 2009 را داده‌‌اند. این نشریه سپس به نقل از برخی فعالان متواری از وطن قول بازگشت به میدان‌ها و نزدیک بودن بهار دیگری در ایران را داده‌اند.  گزاره‌های مذکور، هوشیاری،‌عمل به موقع و حضور هوشمندانه نیروهای مؤمن به انقلاب را در صحنه ایجاب می‌کند که مجالی دیگر را می‌طلبد.
انتهای پیام/ فارس
شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب: 426448
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *