۰

دیپلماسی قرآنی رهبر انقلاب استکبار را برنمی‌تابد

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی تعهدهای داده‌شده در برجام گفت: آن‌هایی که می‌گویند: رابطه با آمریکا مشکل را حل می‌کند، آیا دیپلماسی قرآن هم این‌گونه است؟! قرآن می‌فرماید: «لا یتخذ المؤمنون الکافرین اولیاء».
دیپلماسی قرآنی رهبر انقلاب استکبار را برنمی‌تابد
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود نبویان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر در مسجد و حوزه علمیه امام مهدی(عج) با اشاره به دستاوردهای علمی و پیشرفت‌های ایران به برکت انقلاب اسلامی گفت: این پیشرفت‌ها شامل پیشرفت در زمینه پرورش نخبه‌های علمی در کشور و پیشرفت‌های چشمگیر در بحث پزشکی، هسته‌ای و نظامی و ... است،‌ حال آیا مشکل ما را رابطه با آمریکا حل می‌کند یا خیر؟ آمریکایی که با تمام قدرت از ابتدایی که انقلاب ما پیروز شد، در مقابل ما ایستاد.
وی افزود: اولین کار آمریکا این بود که به شاه پناه داد، 20 میلیارد دلار از اموال ما را در دنیا بلوکه کرد و دزدید، تمام خریدهایی را که قبل از انقلاب انجام شده، نگاه داشت و از ما گرفت. انواع گروه‌ها را در ایران به جان انقلاب انداخت، جریان منافقین، جریان کومله‌ها، جریان خلق عرب، جریان گنبد کاووس و ... که در اقصی نقاط ایران راه انداخت. هفتاد و دو نفر از یاران انقلاب از جمله شهید بزرگوار شهید بهشتی را به شهادت رساند و یک ماه و نیم بعد، رئیس‌جمهور و نخست وزیر کشور را شهید کرد.
اما امروز بزرگ‌ترین دشمنی این انقلاب، به فرمایش امام خامنه‌ای که در چند مدت اخیر، بیش از 80 بار تذکر دادند، بحث نفوذ است. چرا آمریکا به نفوذ پناه آورده است؟
نبویان تصریح کرد: کارتر اعلام کرد: من رابطه آمریکا با ایران را قطع می‌کنم که امام فرمودند: اگر کارتر هدیه‌ای به ایران داده باشد، همین قطع رابطه بود، لذا در ابتدا اصلاً ما قطع رابطه با آمریکا نکردیم و آن‌ها قطع کردند، هشت سال جنگ را با کمک ایادی خودش در منطقه به ایران تحمیل کرد و آن آثار مخرب جنگ را برای ما برجا گذاشت. هواپیمای مسافربری و اسکله‌ها و کشتی‌های زیادی را از بین برد و انواع فتنه‌های 78 و 88 را به وجود آورد و انواع تحریم‌ها را با تمام قدرت علیه ایران به کار بستند که به نقل از اوباما هیچ ملّتی را به اندازه ملّت ایران تحریم نکردند.
وی ادامه داد: اما امروز بزرگ‌ترین دشمنی این انقلاب، به فرمایش امام خامنه‌ای که در چند مدت اخیر، بیش از 80 بار تذکر دادند، بحث نفوذ است. چرا آمریکا به نفوذ پناه آورده است؟ نفوذ یعنی چه؟ نفوذ، یعنی تغییر در باورها؛ یعنی آنچه دشمن می‌خواهد، خودم انجام می‌دهم، جشن هم می‌گیرم. امروزه در کشور، مسئولانی وجود دارند که آنچه آمریکا - که دشمن اصلی من و شماست - می‌خواهد، با افتخار امضاء می‌کنند و امروز این امر، انقلاب را از درون می‌پوساند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مهم نیست که این فرد که در پروژه نفوذ فعالیت می‌کند، عمامه به سر باشد یا فلان مقام مسئول باشد. مهم این است که اهداف دشمن را با افتخار انجام می‌دهد. اگر این اتفاق بیافتد، آرام آرام باید با انقلاب و ارزش‌ها و شهدا و دستاوردهای انقلاب خداحافظی کنیم، در حالی که دیپلماسی قرآن بر پایه بیزاری و کفر به طاغوت است، «فمن یکفر بالطاغوت و یؤمن بالله فقد استمسک بالعروة الوثقی».
وی افزود: این رسالت همه انبیاء بوده که خدا را عبادت کنید و از طاغوت اجتناب کنید، «و لقد بعثنا فی کلّ امة رسولا ان اعبدوا الله و اجتنبوا الطاغوت»، بنابراین بدون مبارزه با طاغوت، اسلام معنا ندارد. حضرت آقا فرمودند: امروز در دین مردم کار می‌کنند، می‌خواهند کفر به طاغوت را از ما بگیرند، با این وجود یک نمونه از این پروژه نفوذ دشمن تحت همین توافق برجام است، مایک مولن در 23 تیر ماه می‌گوید: توافق هسته‌ای راه تغییر رژیم ایران است، 21 روز قبل از آن، در ماه مبارک رمضان، آقا به مسئولان فرمودند: آمریکا به این توافق نیاز دارد؛ چون می‌خواهد پیروز شود. این در واقع پیروزی بر انقلاب اسلامی است.
نبویان ابراز داشت: پس چرا برای چنین مسأله‌ای جشن می‌گیرند؟! چون جریان، جریان نفوذ است، اوباما می‌گوید: ریگان چگونه شوروی سابق را از بین برد؟ ما دیدیم در درون شوروی، افرادی هستند که مانند یلتسین، ما با آن‌ها تماس برقرار می‌کنیم و به اهدافمان می‌رسیم، آن‌هایی که می‌گویند: رابطه با آمریکا، مشکل را حل می‌کند، آیا دیپلماسی قرآن هم این‌گونه است؟! قرآن می‌فرماید: «لا یتخذ المؤمنون الکافرین اولیاء»، آیت‌الله جوادی آملی می‌فرمایند: اولیاء به سه معناست، یکی یعنی آن‌ها را دوست نگیریم، دوم اینکه نصرت و همکاری در بین ما نباشد. سوم اینکه رهبری آن‌ها را نپذیریم. دیپلماسی قرآنی این است، امّا در مقابل دیپلماسی غرب‌گرا چه می‌گوید که آقایان سردمدار آن هستند و می‌گویند: اگر رابطه برقرار کنیم، مشکل حل می‌شود. آیا حل شد؟!
تأسیسات فردو 40 متر زیرزمین بود و با هیچ موشکی نمی‌شد آن را زد، آقا فرمودند: این مسخره است که غنی‌سازی را در جایی که کلاً نمی‌شود بزنند، تعطیل کردند
وی ادامه داد: حضرت آقا در زمینه توافق به کرات خطوط قرمز را معرّفی کردند. اما در جایی هم فرمودند: در این توافق، موارد متعددی وجود دارد که خسارت‌های بزرگی به حال و آینده کشور تحمیل می‌شود، از این موارد می‌توان به قضیه هسته‌ای اشاره کرد. اول اینکه ما در نطنز و فردو غنی‌سازی می‌کردیم. سانتریفیوژهای نسل اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم، ششم و هشتم داشتیم. طبق این توافق، نسل‌های بالاتر از نسل اول، تماماً جمع‌آوری شد. 17 هزار سانتریفیوژ داشتیم، آمریکا اعلام کرد: بالاتر از پنج هزار و شصت تا همه جمع آوری شود و همه را جمع کردند. در نطنز، غنی‌سازی بیست درصد داشتیم که اعلان کردند: بالای 3.67 درصد ممنوع که این غنی‌سازی را برای راه‌اندازی رآکتور اتمی نیاز داشتیم، برای رآکتور تحقیقاتی هم سوخت بیست درصد نیاز داشتیم. برای داروهایی که بیش از هشتصد هزار تا یک میلیون نفر سرطانی به آن نیاز داشتند. آمریکا گفته تا 15 سال باید این کار را تعطیل کنیم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تأسیسات فردو 40 متر زیرزمین بود و با هیچ موشکی نمی‌شد آن را زد، آقا فرمودند: این مسخره است که غنی‌سازی را در جایی که کلاً نمی‌شود بزنند، تعطیل کردند، 3 هزار سانتریفیوژ را از آنجا جمع کردند. لذا غنی‌سازی به دستور آمریکا ممنوع شد و این یکی از ضررهای بزرگی بود که آقا فرمودند، حتی اجازه تحقیق توسط اساتید و دانشجویان هم داده نشد. در اراک 10 سال رآکتوری را تولید کردند. آن‌ها گفتند باید این قلب در بیاید و چنان سیمان در آن پر کنند که دیگر قابل تولید نباشد که عبارت un usable هم در قرار داد است.
وی افزود: صنعت هسته‌ای ما رفت، حالا دردناک‌تر از آن چیست؟ آقا دو بار فرمودند: ناموس مملکت، اماکن نظامی ماست. بعد از آن، این‌ها چه کردند؟ مجوز دسترسی به تمام اماکن نظامی و موشکی را اعطا کردند. بند هفتاد و چهارم تا هفتاد و هشتم قرارداد. آن‌ وقت چه اتفاقی می‌افتد؟ این، منجر به جاسوسی می‌شود. همان چیزی که آقای روحانی در کتاب خودشان اقرار کردند، اماکنی را که قرار بود بازرسان آژانس بررسی کنند، سرویس‌های جاسوسی غرب برای آقایان مشخص کردند؛ یعنی خودشان می‌دانند که این جریان وجود دارد و جاسوسان ممکن است بیایند.
در نظارتی که آمانو در بحث نظامی انجام داد و نمونه‌گیری کرد، به همراه 12 نفر بود، دو نفر از آن‌ها را اعلام کردند که جاسوسان سازمان سیا و فرانسه هستند
نبویان بیان داشت: در نظارتی که آمانو در بحث نظامی انجام داد و نمونه‌گیری کرد، به همراه 12 نفر بود، دو نفر از آن‌ها را اعلام کردند که جاسوسان سازمان سیا و فرانسه هستند. یعنی آقایان می‌دانستند که این اتفاق می‌افتد و آن‌وقت مجوز می‌دهند! مأموران آژانس قبلاً دو، سه روز یا یک هفته می‌آمدند، با این توافق باید بیایند و در ایران ساکن شوند و بر تمامی اماکن هسته‌ای و نظامی ما اشراف داشته باشند. در متن توافق آمده که این کار برای 15 سال یا بیشتر باشد. اینکه آقا فرمودند خسارت‌های بزرگی وارد آمده، چنین مواردی است.
وی ادامه داد: در قسمت دیگری که بسیار تأسف‌بار است، بحث نظارت‌هاست که شش نوع نظارت را برای تحقیر ملت ایران در نظر گرفتند. در مورد اوّل که بحث پادمان است کشورهای دیگر هم هستند. یعنی هر کشوری که عضو ان پی تی باشد، یک پادمان دارد که بحث بازرسی مواد و فعالیت‌های اعلام شده است. یعنی ما هر چه استفاده می‌کنیم، باید اعلام کنیم و آن‌ها هم می‌آیند و راستی آزمایی می‌کنند، اما مورد دوم که خیلی محدود است و چند کشور بیشتر عضو آن نیستند. ممکن است که آن‌ها اعلام نکنند. مثلاً می‌خواهند بمب تولید کنند و کارهای دیگر انجام دهند. لذا پروتکل الحاقی آوردند که برای بررسی فعالیت اعلام نشده است. گفتند: این بازرسی منحصر به سایت‌های هسته‌ای و نظامی نیست. یعنی هر وقت و هر کجا که اراده کنند، می‌توانند بروند و نظارت کنند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ آقای روحانی در سال 82 تا 84 خودش در کتابش می‌گوید: وقتی پذیرفتیم، من نگران بودم که بیایند ریاست جمهوری و مجلس را هم بگردند. یعنی این‌ها این تعهد را دادند، بند سوم می‌گوید: اقدامات شفاف‌ساز؛ یعنی ایران به هر گونه درخواست آژانس باید پاسخ مثبت بدهد. یعنی دلشان می‌خواهد از دانشمندان و فرماندهان ما بازجویی کنند و ...، ایران باید بپذیرد و این تعهد داده شده است، در بند چهارم گفتند: گزارش هسته‌ای علاوه بر شورای حکام، به باید شورای امنیت سازمان ملل هم ارائه شود. خیلی دردناک‌تر، این است: در نظارت نوع پنجم یک کمیسیون مشترکی در زمینه برجام وجود دارد که هشت عضو دارد، 5+1، خانم موگرینی و نماینده ایران. 16 وظیفه برای آن در نظر گرفتند که در 15 مورد نظر اجماعی لازم است.
وی گفت: یعنی حتی یک نفر هم نباید نظر مخالف داشته باشد. فقط یک مورد است که اجماع نیاز نیست و آن هم زمانی که می‌خواهند از اماکن نظامی بازدید کنند که در آن‌جا پنج تا رأی لازم است یعنی اگر ایران را کنار بگذاری و بگویی چین و روسیه هم به نفع ایران کنار بروند، پنج رأی به دست می‌آید و آن‌ها هر وقت اراده کردند می‌توانند بیایند و اماکن نظامی ما را بازرسی کنند، در نظارت نوع ششم، علاوه بر اینکه آمریکا و بازرسانی که می‌آیند، می‌توانند وجب به وجب نظارت کنند، کشورهایی مثل عربستان، امارات، جیبوتی و ... می‌توانند به همه اماکن ما نظارت کنند. این نظارت‌ها را هم برای تحقیر ملت ایران به وجود آوردند.
نبویان اذعان داشت: قبل از توافق برجام ما اقلامی را وارد می‌کردیم که دو منظوره بود، آژانس هم در پارت دوم مستندی که ارائه کرده بود، لیست آن اقلام را چاپ کرده است. این اقلام هم مصارف عادی و هم مصارف نظامی داشت. مثل دوربین‌های حرفه‌ای که هم می‌تواند در بحث بررسی حیوانات و مطالعات زیست محیطی استفاده شود و هم در مصارف نظامی. یا مواردی که تولید اشعه ایکس می‌کند. امّا حالا گفتند: اگر ایران بخواهد این‌ها را تهیه کند باید زیر نظر کمیسیون مشترک باشد، کارگروه خرید باید درست شود و ایران تقاضای خود را به این کارگروه ارائه دهد و آن‌ها با اجماع آرا (یعنی یک نفر مخالف هم نباشد) این را تأیید کند، بعد تازه تقاضا را باید به کمیسیون مشترک بدهند، آنجا هم باید با اجماع آرا تأیید شود، تازه ایران باید بعد از آن، این تقاضا را به شورای امنیت بفرستد، وقتی شورای امنیت تأیید کرد، ایران باید به کشور صادرکننده برود و این اقلام را تحویل بگیرد.
یعنی یک عربستانی سرمایه‌دار می‌رود از یک کشور تولید کننده می‌خرد، می‌آید به ما می‌فروشد، بعد همین صادرکننده‌ای که به ما فروخته، می‌آید و استفاده ما را راستی آزمایی می‌کند. این یعنی انتهای تحقیر
وی افزود: یعنی یک عربستانی سرمایه‌دار می‌رود از یک کشور تولید کننده می‌خرد، می‌آید به ما می‌فروشد، بعد همین صادرکننده‌ای که به ما فروخته، می‌آید و استفاده ما را راستی آزمایی می‌کند. این یعنی انتهای تحقیر! بعد در خود این قانون هم آمده: این قانون بین‌المللی نیست و فقط مختص به ایران است،‌ پس خط قرمزها در این توافق به هیچ عنوان رعایت نشده که آقا فرمودند: محدودیت‌ها باید زیر 10 سال باشد. در بیست و سوم تیرماه امسال آقای روحانی فرمودند: ما محدودیت‌های بالای هشت سال را نپذیرفتیم، امّا در توافق‌نامه، ده سال، پانزده سال، بیست سال، بیست و پنج سال و گاهی محدودیت‌های مادام العمر برای ما در نظر گرفتند. آیا رئیس جمهور اهل دروغ است؟ آیا آقای ظریف اهل دروغ است؟ آقا آقای صالحی اهل دروغ است؟ آیا آقای سخنگوی انرژی اتمی اهل دروغ است؟ خیر، این‌ها اصلاً به شهادت خودشان یک بار هم این را نخواندند. این‌ها دروغگو نیستند و اصلاً متن را نخواندند.
نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ این، یک نمونه است که در بند هفده ضمیمه اول نوشته: ایران قصد دارد همه سوخت‌های تمام رآکتورهای قدرتی و تحقیقاتی حال و آینده را به خارج از ایران ارسال کند. یعنی برای خودشان اصلاً قرار ندهند. دوم: بازفرآوری پسماند را هم ایران تا ابد نمی‌خواهد. سوم: علم بازفرآوری را هم تا ابد نمی‌خواهد، یعنی هر سال سی تن، سوخت به رآکتور هسته‌ای ترزیق می‌شود و سی تن پسماند از آن گرفته می‌شود. اگر از این پسماندها فرآوری کنیم، پلوتونیوم استخراج می‌شود که این، خاصیت ساخت بمب دارد. ما به فتوای آقا ساخت بمب را انجام نمی‌دهیم. اما این‌ها چرا گفته اند که اسرائیل امن می‌شود؟ چون گفته‌اند: ما باید مادام العمر پسماند سوخت‌های مصرف شده حال و آینده را به خارج بفرستیم. لذا آقا فرمودند: هزینه‌های سنگینی دادیم.
وی ادامه داد: دو و نیم سال از این دیپلماسی غربی می‌گذرد، یک میلیون بیکار به جمع بیکاران کشور اضافه شده، تکیه بر واردات است. تولید داخل لطمه شدیدی خواهد خورد. در این دیپلماسی خدا باید مشکل ما را حل کند. در خودکفایی بنزین که ما تولید بنزین داشتیم، چه اتفاقی افتاد؟ چه رانتی باعث شد این تولید از بین برود و بنزین جدید به بهانه آلودگی هوا بیاید؟ آیا توانستند آلودگی را از بین ببرند؟ گفتند: آقا! سه هزار میلیارد ریال در دولت قبل، آقای خاوری خورده که عمده‌اش را هم آوردند، در قرارداد کرسنت چه بود؟ قراردادی بود که در دولت اصلاحات توسط آقای زنگنه بسته شد و آقای روحانی چند بار به دولت نامه نوشت که هم به لحاظ سیاسی و هم اقتصادی به ضرر ماست؛ چون ما می‌خواستیم به نازل‌ترین قیمت گاز را به امارات بدهیم.
نبویان بیان داشت: برای اینکه خسارت ندهیم، ما اثبات کردیم که آقا! فساد مالی در این پرونده صورت گرفته و رشوه گرفتند. لذا توانستیم رأی را به نفع خودمان برگردانیم و این را انجام ندهیم. اما در همین زمان که آقای زنگنه مجدّداً به عنوان وزیر نفت، رأی اعتماد گرفتند، گفتند: حالا که این‌طور است، پس معلوم است فسادی نبوده، چون شما این آقایان را دوباره در مقامات دولتی استفاده کردید. آقای رحمانی فضلی خودشان فرمودند: فقط یک رقم آن چهارده و نیم میلیارد دلار باید خسارت پرداخت کنیم. حدود چهل تا شصت هزار میلیارد تومان. این نتیجه این سیاست است، مردم باید پاسدار انقلاب باشند و در صحنه حاضر باشند و قدردان نعمت انقلاب و ولایت باشند و بدانند به شهادت قرآن، فقط ایمان به خدا و کفر به طاغوت می‌تواند انقلاب ما را حفظ کند و از نفوذ جلوگیری کنند.
انتهای پیام/ فارس
پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب: 426372
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *