نگاه توسعه‌نگر کشور چین در چشم‌انداز آینده توسعه بندر چابهار

13 بهمن 1394 ساعت 10:19

فرماندار چابهار از نگاه توسعه‌نگر کشور چین در چشم‌انداز آینده توسعه بندر چابهار خبر داد.


به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، به نقل از فرمانداری چابهار، سفیر کشور چین در جمهوری اسلامی ایران که با هدف بازدید از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی بندر چابهار به این منطقه در جنوب استان سیستان و بلوچستان سفر کرده بود با فرماندار ویژه چابهار دیدار و گفت‌وگو کرد.
احمد موهبتی در این دیدار ضمن تقدیر از نگاه مثبت و آینده‌نگر کشور چین در خصوص سرمایه‌گذاری در کشور جمهوری اسلامی ایران نقش کشور چین را در اقتصاد و تعادل قدرت‌های جهانی تأثیرگذار عنوان کرد و افزود: کشور چین اینک به عنوان یکی از قطب‌های تجاری و اقتصادی جهان با حضور در عرصه‌های مختلف نقشی مهم در دو بعد سیاسی و اقتصادی جهان را ایفا کرده است.
وی با اشاره بر اینکه درحال حاضر در جهان فعلی توسعه صنعت حمل و نقل به عنوان صنعت پایه و مهم مدنظر بوده از چابهار به دلیل تنها نقطه اتصال کشورمان ایران به آب‌های آزاد جهانی نام برد و خواستار توجه خاص و ویژه سرمایه‌گذاران خارجی و به خصوص کشور چین در این منطقه شد.
 فرماندار ویژه چابهار همچنین در ادامه ضمن ابراز خرسندی از حضور سرمایه‌گذاران چینی در بخش‌های تولیدی آبزی‌پروری و تجارت کالا از سخت‌کوشی دقت و تسریع عمل تجارب بخش خصوصی کشور چین در بهره‌وری و بالقوه نمودن فرصت‌های سرمایه‌گذاری این منطقه اظهار امیدواری کرد نظر به اینکه تولیدات کشور چین به صورت فراگیر و دارای قیمت مناسب بوده بتواند جهشی چشمگیر در توسعه بندر چابهار داشته باشند.
سفیر چین در کشورمان ضمن تقدیر از میزبانی خوب در بندر چابهار با اشاره به مواضع مشترک و هم سوی دو کشور ایران و چین در عرصه‌های بین المللی ابراز امیدواری کرد: با توجه به اینکه کشور ایران ایستگاهی مهم در محور جاده ابریشم از دیرباز برای حمل و نقل تجاری بین ایران و دیگر کشورها در 35 سال گذشته بوده است بتوان با توسعه مناسبات تجاری اقتصادی بیشتر بین دو کشور تلاش‌های پویا در جهت رشد اقتصادی و تجاری داشت.
پانگ سن همچنین با اشاره به بازدید از بخش‌های مختلف تجاری و اقتصادی بندر چابهار خاطرنشان کرد: بندر چابهار دارای ظرفیت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی و دولتی کشور متبوعش بوده که با هماهنگی که در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت شاهد حضور بیشترکشور چین در توسعه این خطه از کشور خواهیم بود.
انتهای پیام/


کد مطلب: 426117

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/426117/نگاه-توسعه-نگر-کشور-چین-چشم-انداز-آینده-توسعه-بندر-چابهار

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir