۰

نسخه دبیرکل سابق فوتبال برای مقابله با AFC

دبیرکل سابق فدراسیون فو‌تبا‌ل با تاکید بر اینکه کمیته‌ مسابقات AFC قانونا نمی‌تواند مناقشه ایران و عربستان را بررسی کند، گفت که می‌توان از کنفدراسیون فوتبال آسیا به دادگاه عالی ورزش شکایت کرد.
نسخه دبیرکل سابق فوتبال برای مقابله با AFC
به گزارش سرویس ورزشي تفتان ما، مهدی محمدنبی درباره‌ی جلسه چند روز گذشته کمیته‌ مسابقات AFC مبنی بر حل مناقشه ایران و عربستان و بررسی درخواست سعودی‌ها برای برگزاری دیدار نمایندگان این دو کشور در یک کشور سوم و در نتیجه‌ موکول شدن جلسه تصمیم گیری در این باره به 25 اسفند اظها‌رکرد: در ابتدای صحبت‌هایم باید بگویم طبق قانون کمیته‌ مسابقات نباید این پرونده را بررسی می‌کرد و کمیته‌ اجرایی وظیفه رسیدگی به آن را دارد. اگر چنین اتفاقی رخ داده باشد، به معنای تخلف است و کمیته‌ مسابقات اختیارات لازم برای رسیدگی به آن را ندارد. اگر کمیته‌ اجرایی در 25 اسفند رای به ضرر ایران بدهد، می‌توانیم با طرح این موضوع و شکایت از رای صادره در کنفدراسیون فوتبال آسیا، موضوع را از طریق دادگاه عالی ورزش (CAS) پیگیری کنیم.
 
دبیرکل سابق فدراسیون فو‌تبا‌ل درباره این پرونده هم‌چنین اظها‌ر کرد: طبق بند سوم اساسنامه کنفدراسیون فو‌تبا‌ل آسیا و فدراسیون جهانی فو‌تبا‌ل تبعیض نژادی و ورود مسائل سیاسی توسط فدراسیون‌ها مجاز نیست و اساسا طرح این موضوع توسط عربستان و امارات در کنفدراسیون فو‌تبا‌ل آسیا به لحاظ ماهیت حقوقی مردود است و نباید مطرح می‌شد. حتی باید با این دو کشور برخورد قانونی صورت می‌گرفت.
 
او با تاکید مجدد بر اینکه طرح چنین مسایلی در جلسات AFC مردود است، ا‌ضافه‌ کرد‌: اساس کار AFC و فدراسیون های عضو برای مسابقات بین‌المللی، آیین‌نامه‌ و دستور‌العمل‌های نوشته شده و مصوب کمیته‌ اجرایی AFC است. هر درخواست یا دستوری خارج از این آیین‌نامه‌ها در کمیته‌ اجرایی مطرح شود، مردود است و این جلسات جای این گونه صحبت‌ها نیست.
 
نبی با اشاره به این که دادگاه عالی ورزش نیز می‌تواند به این پرونده ورود کند، اظها‌ر کرد: اگر رایی بر خلاف اساسنامه AFC و آیین‌نامه‌ و دستور‌العمل های صادره داده شود، ایران می‌تواند این موضوع را در دادگاه عالی ورزش مطرح کند. امیدوارم این جریان سازی ‌های کشورهای خلیج فارس از جمله عربستان سعودی و امارات با درایتی که مسئولان فدراسیون دارند به نتیجه‌ مناسبی برای ما رقم بخورد.
 
دبیر کل سابق فدراسیون فو‌تبا‌ل، یادآور شد: ایران از نظر امنیت در آسیا و جهان نشان داده که وضعیت بسیار مناسبی دارد. این را می‌توان از گزارش‌هایی که پس از انجام دیدارهای بین‌المللی ارسال می‌شود به دست آورد. در سال اخیر ایران میزبان بازی‌های کشورهای سوریه، افغانستان و عراق بوده و این دلیلی بر وجود امنیت در ایران است. AFC در پرونده اخیر رعایت انصاف را نکرده و برای بررسی آن می‌توانست به مثالی که عرض کردم رجوع کند. بازی کردن این سه کشور در ایران بهترین گواه برای این است که AFC رای غیر منطقی و غیر عادلانه‌ای را صادر نکند و در صورت صدور رای ناعادلانه رفتار آنها در تاریخ ثبت می‌شود و در آینده باید پاسخگوی رفتارشان باشند.
 
دبیرکل سابق فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که اگر رای صادر شده از سوی AFC بر خلاف خواسته‌های ما باشد می‌توان این نتیجه‌ را گرفت که ایران در مذاکرات اخیر شکست خورده است، گفت: به نظر من نماینده‌های ایران در جلسات اخیر موضوعاتی را که مطرح کردم را حتما گفته‌اند و بحث شکست مطرح نیست. AFC در صورت اتخاذ تصمیمی ناعادلانه بدعت غلط را در فو‌تبا‌ل آسیا نهادینه می‌کند.
 
انتها‌ی‌ پیا‌م/ راه دانا
شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب: 425760
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *