۰

قاچاق؛ مهمترین مشکل تولید کنندگان داخلی/ سنگ اندازی نهادهای دولتی پیش پای تولید کنندگان/ درآمد شرکت های تولیدی در پرداخت اقساط و دیرکرد وام های بانکی هدر می رود

مدیر عامل شرکت (GLX) با بیان اینکه هیچ حمایتی از سوی دولت از آن‌ها نشده گفت: تنها حامی ما رهبر معظم انقلاب بوده و هر وقت که ایشان در خصوص حمایت از تولیدات داخلی سخرانی می‌کنند بازار ما یک تغییراتی می‌کند و به اصطلاح تکان می‌خورد و به جرات می‌توانم بگویم که تنها حامی تولید‌کنندگان داخلی رهبر معظم انقلاب است.
قاچاق؛ مهمترین مشکل تولید کنندگان داخلی/ سنگ اندازی نهادهای دولتی پیش پای تولید کنندگان/ درآمد شرکت های تولیدی در پرداخت اقساط و دیرکرد وام های بانکی هدر می رود
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، حمید سعیدی مدیر عامل شرکت گویا همراه اروند (GLX) در خصوص مشکلات موجود بر سرراه تولیدات داخلی اظهارداشت: کالاهای چینی و بدون گارانتی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند مهم‌ترین مشکل تولیدکنندگان داخلی است که هم موجب تعدیل نیرو در کارخانه‌های تولیدی می‌شود و هم حقوق مصرف‌کنندگان را ضایع می‌کند.
وی افزود: گوشی‌های قاچاقی از آنجایی که بدون تعرفه و بدون هزینه وارد می‌شوند مسلما از لحاظ قیمت ارزان‌تر از تلفن‌های داخلی خواهند بود که این موضوع باعث شده تا تولید‌کنندگان داخلی توانایی رقابت با شرکت‌های خارجی را نداشته باشند.
مدیر عامل شرکت (GLX) با تاکید بر اینکه قاچاق و کالاهای چینی و بعضا ترکیب این دو بزرگترین مشکل تولیدکنندگان داخلی است گفت: تعرفه‌های پایین واردات تلفن همراه، عدم حمایت رسانه‌ها از تولیدات داخلی و عدم حمایت وزارت‌خانه‌های مربوطه که متولی تولید هستند موجب شده تا شرکت‌های داخلی نتوانند عملکرد موفقی داشته باشند.
سعیدی تصریح کرد: برخی از نهادها مثل دارایی، محیط زیست و مناطق آزاد نه تنها از ما حمایت نمی‌کنند بلکه ما باید  فشارهای مختلفی را هم از سمت این نهادها تحمل کنیم. واحدهای تولیدی اگر یک روز پول برق را پرداخت نکنند صبح فردا مامور اداره برق در کارگاه‌ یا کارخانه آماده است تا برق واحد تولیدی را قطع کند.
وی با بیان اینکه شرکت‌های داخلی باید علاوه‌ بر معضلات موجود با برخی نهادها هم دست و پنجه نرم کنند اظهار داشت: عدم وجود زیرساخت‌های مناسب در شهرک‌های صنعتی از دیگر مشکلات کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی است.
مدیر عامل شرکت (GLX) سودهای کلان بانکی را از دیگر مشکلات تولیدکنندگان داخلی دانست و گفت: بانک‌ها واحدهای تولیدی و واحد‌های شخصی را به یک چشم نگاه می‌کنند و وام‌هایی با سود 27 درصد در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهند و در قرار هم قید می‌کنند که در صورت تاخیر سود وام تا 33 درصد قابل افزایش خواهد بود و این موضوع باعث می‌شود تا وقتی تولیدکننده وام می‌گیرد، فقط برای بانک کار کند تا بتواند قسط وام بانک را پرداخت کند.
سعید با بیان اینکه هیچ حمایتی از سوی دولت از آن‌ها نشده خاطر نشان کرد: تنها حامی ما رهبر معظم انقلاب بوده و هر وقت که ایشان در خصوص حمایت از تولیدات داخلی سخرانی می‌کنند بازار ما یک تغییراتی می‌کند و به اصطلاح تکان می‌خورد و به جرات می‌توانم بگویم که تنها حامی تولید‌کنندگان داخلی رهبر معظم انقلاب است.
انتهای پیام/ راه دانا
پنجشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب: 425641
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *