۰

386 هزار نفر از دانش‌آموزان اتباع خارجی در داخل کشور تحصیل می‌کنند

معاون مرکز اموربین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: 386 هزار نفر از دانش‌آموزان اتباع خارجی در داخل کشور مشغول تحصیل هستند که بیشتر آنها را دانش‌آموزان کشورهای افغانستان، عراق و پاکستان تشکیل می‌دهند.
386 هزار نفر از دانش‌آموزان اتباع خارجی در داخل کشور تحصیل می‌کنند
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، شاهین نوش‌آبادی معاون مرکز اموربین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: بافت دانش آموزی خارج از کشور از سه گروه فرزندان فرهنگیان اعزامی، سفارتی‌ها یا کارگزاران نظام، ادارات و شرکت‌ها، فرزندان ایرانیان مقیم آن کشور و همچنین دانش آموزان اتباع خارجی تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: در 132 مجتمع آموزشی مدارس خارج از کشور 14 هزار دانش‌آموز دختر و پسر در تمام مقاطع، تحصیل می‌کنند، 386 هزار نفر از دانش‌آموزان اتباع خارجی در داخل کشور مشغول تحصیل هستند که بیشتر آنها را دانش‌آموزان کشورهای افغانستان، عراق و پاکستان تشکیل می‌دهند به طوریکه 360 هزار نفر از آنها  دانش‌آموزان افغان هستند.


نوش آبادی بیان کرد: اتباع خارجی در کشور به دو دسته مجاز و غیر مجاز تقسیم می‌شوند که در کشور ما بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب غیرمجازها هم باید تحصیل کنند چون این‌ها مسلمان، فارسی زبان و به ما خیلی نزدیک هستند و حق هر بچه‌ای است که از دوران کودکی تحصیل را شروع کند این در حالی است که در هیچ کشوری از دنیا به پناهنده‌ی غیر مجاز هیچ خدماتی ارائه نمی‌دهند و آنها را فقط دستگیر و از مرز خارج می‌کنند.

وی افزود: تعلیم و تربیتی که برای اتباع خارجی در داخل کشور انجام می‌شود همانند بچه‌های ایرانی است و هیچ تبعیضی در این قسمت نیست.

انتهای پیام/ راه دانا
سه شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۱
کد مطلب: 425394
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *