۰

آغاز برداشت هندوانه از مزارع کشاورزی کنارک

مدیر جهادکشاورزی کنارک گفت: برداشت هنداونه از سطح 4 هزار هکتار مزارع کشاورزی و جالیزی کنارک از نیمه دوم بهمن ماه جاری آغاز می‌شود.
آغاز برداشت هندوانه از مزارع کشاورزی کنارک
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، محمدسعید اولیایی در کنارک اظهار کرد: برداشت هنداونه از سطح 4 هزار هکتار مزارع کشاورزی و جالیزی کنارک از نیمه دوم بهمن ماه جاری آغاز می‌شود.
مدیر جهادکشاورزی کنارک با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود از این میزان سطح زیر کشت، 28 تن محصول هندوانه برداشت شود ادامه داد: محصول هندوانه کنارک علاوه بر ارسال به سایر استان‌های کشور، به کشورهای عراق، عمان و امارات نیز صادر می‌شود.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه هندوانه یکی از محصولاتی است که نیاز به آب فراوان دارد، نسبت به تغییر الگوی کشت در کنارک اقدام کرده و محصولاتی را که با شرایط آب و هوایی منطقه سازگار هستند و از طریق آبیاری قطره‌ای می‌توان کشت آنها را گسترش داد، اقدام کرده‌ایم.
اولیایی افزود: گوجه‌فرنگی و گندم از محصولاتی هستند که کشت آنها به وسیله آبیاری تحت فشار انجام می‌شود که نسبت به سال‌های قبل سطح زیرکشت آنها در کنارک افزایش یافته است.
مدیر جهادکشاورزی کنارک بیان کرد: در شرایطی که در اکثر نقاط کشور برف و سرما و یخبندان وجود دارد، در کنارک برداشت محصول گوجه فرنگی از دی ماه آغاز شده است.
این مسئول ادامه داد: کشت محصول گوجه فرنگی در کنارک به صورت نشایی است و با توجه به شرایط آب و هوایی خوب، در این منطقه کشت گلخانه‌ای نداریم.
انتهای پیام/ فارس
دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب: 425340
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *