با 300 هزار تومان شروع کردم الان 60 میلیون سرمایه دارم

5 بهمن 1394 ساعت 8:57

«هادی دهقانپور» جوان کارآفرین و خلاق تفتی است که با پشتکار و همت خود ثابت کرده است خواستن توانستن است.


به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از صبح تفت، افراد کارآفرین و خلاق که با پشتکار و ممارست موفق به راه اندازی یک کار تولیدی و ثروت آفرین شده اند کم نیستد؛ یکی از آنها جوان بسیجی هادی دهقانپور است که با تکیه بر توانایی های خود و دریافت وام توانسته در عرصه پرورش دام سبک موفق باشد.
فعالیت این جوان تفتی که با تکیه بر توان خود و با عینیت بخشیدن به اقتصاد مقاومتی انجام شده باعث شد تا خبرنگار صبح تفت به سراغ وی رود و از روند فعالیت کارگاه او جویا شود .
*لطفا در ابتدا لطفا خود را معرفی و توضیحاتی در رابطه با کلیات فعالیت خود بدهید?
با سلام و ادب و احترام خدمت شما و دیگران همکارانتان ، بنده از4 سال پیش با 10 بره شروع به فعالیت نمودم و کم کم کارم را گسترش دادم و درحال حاضر  150 راس بره جهت پروار بندی دارم .
*چه انگیزه ای برای شروع این کار داشتید?
اولاعلاقه به کار کشاورزی و دامپروری که داشتم سبب شد تا تحصیلات دانشگاهی این حرفه راهم ادامه بدهم، تعهد وجدانی به طرح اقتصاد مقاومتی و همچنین کسب درآمد باعث شد تا چنین فعالیتی را آغاز کنم.
*میزان سرمایه اولیه شما برای شروع کار چقدر بود?
برای شروع کار با سیصد هزار تومان سرمایه شروع کردم و در ادامه برای سرمایه گذاری جدید در هردوره پرواربندی مقداری اضافه کردم که تا بحال بالای 60میلیون تومان رسیده است
*میزان تولید و بازدهی طرح چه قدر بوده?
بنده سالیانه 5 نوبت به پرورش گوسفند می پردازم و در هردوره 80 تا 120راس برّه پروار کرده واز طریق مغازه های قصابی شهرستان بفروش میرسانم.
*این طرح چه میزان اشتغال زایی داشته است?
بصورت مستقیم 3 نفر روزانه مشغول بکار شده اند و بصورت غیر مستقیم نیز 7 نفر کسب درآمد می کنند .
*آیا تسهیلات دریافتی از بانک ها و یا سایر نهاد ها داشتید?
طی این چند سال مبلغ 30میلیون تومان از بسیج  سازندگی با کارمزد زیر بیست درصد و مبلغی را نیز از بانکهای دیگر با کارمزد نسبتا بالا گرفته ام.
*مشکلاتی که الان در طرح با آن مواجه هستید?
کمبود فضای دامداری، قیمت بالای نهاده های دامی از قبیل جو علوفه و خوراک، مشکل واسطه ها، امنیت، بیمه، زیر ساخت ها از جمله برق و آب و...
*خواسته هایی که از مسئولان دارید?
از مسئولین می خواهیم با توجه به تاکیداتی که مقام معظم رهبری در خصوص مردمی کردن اقتصاد از طریق راه اندازی کارگاه تولید محصولاتی از جمله همین پرواربندی دام سبک عنایت خاصی داشته باشند و از حمایتها و سرکشی های خود حداقل دلگرمی برای ما باشند؛در همین جا باید از زحماتی که بسیج تفت در این خصوص برای حمایت راه اندازی و پشتیبانی ازفعالین عرصه های اقتصاد مقاومتی انجام می دهد تشکر نمایم .
*اجرای طرح زیر نظر کارشناسان متخصص انجام شده است؟
رشته تحصیلی و دانشگاهی من کاردانی علوم دام ازمرکز عالی ملاصداری یزد هست و اکثر کارهای فنی و بهداشتی و .. را خودم انجام می دهم و در برخی موارد نیز از کارشناسان جهاد کشاورزی و بسیج نیز استفاده می نمایم .
*در اجرای طرح حمایت‌های بسیج (مالی، آموزشی و ...) به چه صورت بوده است؟
بسیج سازندگی در تمام مراحل از جمله بازاریابی ، فروش ، حمایت های مالی ، تامین نهاده و هماهنگی با ادارات مربوط به تولید محصولات در شهرستان در جهت رفع مشکلات ما فعالیتهای خوبی را انجام داده اند .
*امکان توسعه و گسترش طرح به ابعاد بزرگ تر وجود دارد؟
صد درصد؛ امکان توسعه هم از لحاظ فضا وهم از لحاظ تعداد دام پرواری وجود دارد درصورتی که مشکلات و موانع آن حل شود مثل واگذاری زمین مناسب جهت ساخت دامداری بزرگتر.
*درصورت صلاحدید خود صحبت دیگری در راستای تکمیل گزارش دارید بیان نمایید؟
بنده بعد از فارغ التحصیل شدن از رشته علوم دامی و گذراندن دوره خدمت وظیفه ام در سپاه ناحیه تفت در چند شرکت و اداره جهت کار ثبت نام نمودم که جوابی از آنها دریافت ننمودم؛ بعد از دلسرد شدن از کار با پیشنهاد یکی از دوستان و آشنایان گفت دیگر کار اداری و پشت میز نشینی خبری نیست و توبا این مدرکی که داری بیا و یک دامداری حداقل کوچک برای خودت دست و پا کن که من هم همان وقت به فکر رفتم و کار خودم را با پرورش 10بره شروع کردم و کم کم آن را گسترش دادم که تاحالا شدم برای خودم دامدار شهر تفت و اسلامیه که در برخی از موارد مردم محل به من مراجعه می کنند و از من نظر کارشناسی در این موضوع میگیرند.
نمی خواهم عنوان کنم که کار خیلی راحتی است و هیچ مشکل و درد وسری ندارد، مشکلات همه جا هست فقط کمی همت و وصبر می خواهد؛ اینها را گفتم برای کسانی که میگویند کار نیست ما انجام بدهیم ((اگر خواسته باشید، همت کنید و صبر داشته باشید؛می شود.))
 
 
  - انتهای پیام/


کد مطلب: 425281

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/425281/300-هزار-تومان-شروع-کردم-الان-60-میلیون-سرمایه-دارم

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir