۰

نان کارگران بزرگترین کارخانه پروپلین جهان آجر شد+عکس

مدیر گروه صنعتی کبیر فراهان گفت: در هفته گذشته به دلیل رکود حاکم بر بازار فروش محصولات تولیدی گروه کبیر و عدم فروش تولیدات، چند واحد تولیدی را به صورت موقت تعطیل کردیم.
نان کارگران بزرگترین کارخانه پروپلین جهان آجر شد+عکس
به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، وحید کبیری، مدیر مجموعه ی گروه صنعتی کبیرفراهان در گفتگو با خبرنگار فراهان خبر با اشاره به اشتغالزایی در شهرستان گفت: گروه صنعتی کبیر با 5 کارخانه، کارخانه خورجین گستر در تفرش و 4 کارخانه زر بافت، آذرخش، بافت فرمهین و کبیرریس در شهرک صنعتی فراهان برای 1600 جوان کارگر اشتغالزایی کرده است.

وی افزود: در حال حاضر کارخانه تولید کیسه های پروپیلن از مجموعه ی صنعتی کبیر فراهان بزرگترین کارخانه در جهان و کارخانه ریسندگی ار این مجموعه، بزرگترین کارخانه در خاورمیانه است.

کبیری وجود تحریم ها را در روند تولید گروه صنعتی کبیر موثر دانست و افزود: اکثر مشتریان کارخانه تولید کیسه های پروپیلن، کارخانه های سیمان در کشور هستند که درحال حاضر بدلیل عدم صادرات تولید کمتری دارند.
مدیر گروه صنعتی کبیر یا اشاره به سیاست های ایجاد کارخانه های سیمان در مرزها اظهار کرد: این کارخانه ها به منظور صادرات در مزرها تاسیس شدند که در حال حاضر بدلیل عدم صادرات و کاهش ساخت و سازهای مسکن تولید کارخانه های سیمان کاهش یافته است  و بدنبال آن تقاضای خرید کیسه های سیمانی در داخل کشور هم کاهش پیدا کرده است.   وی تحریم های بانکی را از دلایل کاهش تولید کارخانجات برشمرد و بیان کرد: مشتریان خارجی بخاطر تحریم و نداشتن سیستم ال سی و سوئیس از ما خرید نمی کنند و همین کالا را از رقبای ما در کشورهای همسایه می خرند.
کبیری با اشاره به مشکلات تهیه قطعات ماشین آلات کارخانه گفت: تکنولوژی ماشین آلات کارخانه براساس تکنولوژی ماشین آلات خارجی است و کشورهای اروپایی در تحریم های ظالمانه علیه ما، در دادن قطعات یدکی ماشین آلات سخت گیری می کنند.
مدیر گروه صنعتی کبیر، تحریم ها را زمینه موفقیت مهندس های کارخانه در تعمیر قطعات دانست و افزود: سخت گیری در تحویل قطعات یدکی ماشین آلات سبب شده است که قطعه ای که قبل از تحریم بعد از 2 الی 3 روز به دست ما می رسد، تامین همان قطعه در دوران تحریم  5 الی 6 ماه نیازمند زمان است در حالیکه مهندس های ما موفق به تعمیر قطعات شدند.
وی جدید شدن ماشین الات کارخانه را ضروری برشمارد و بیان کرد: ما برای رقابت در بازار های جهانی نیازمند ماشین آلات جدید و به روز هستیم و با این تحریم ها رقابت مشکل است.
کبیری با اشاره به گسترش گروه صنعتی کبیر گفت: در ابتدای تاسیس واحد ریسندگی هدف فروش نخ نبود و ما برای کل مراحل تولید از رنگرزی، بافت دوخت و برش انواع حوله ، ملحفه و پوشاک برنامه ریزی کرده بودیم اما چون نمی توانیم ماشین الات جدید بخریم، طرح توسعه ما بی نتیجه مانده است و در حال حاضر 110 هزار از زمین های ما در این شهرک خالی مانده است.
مدیر گروه صنعتی کبیر کمبود مشتری محصولات تولیدی را سبب تسویه حساب با 60 نفر از کارگران در هفته گذشته دانست و توضیح داد: در گذشته حدود دو برابر کارگری امروزی در کارخانه مشغول کار بودند اما کم کم به دلیل مشکلات تعداد کارگران کاهش یافته است، ما در بخش خصوصی بدون حمایت دولت کار می کنیم و کمبود مشتری سبب تعطیلی بخش هایی از تولید شده است، در بنگاه های دولتی بدلیل حمایت دولت سود و زیان واقعی اعلام نمی شود اما بنگاه های خصوصی  محاسبات خود را براساس جدول های واقعی انجام می دهند و به دلیل کاهش تولید، اداره کارخانه با پرسنل اضافه بر نیاز مواجه می شود.   این کارآفرین تبریزی بیان کرد: در هفته گذشته به دلیل رکود حاکم بر بازار فروش محصولات تولیدی گروه کبیر و نداشتن فروش تولیدات، چند واحد تولیدی را به صورت موقت تعطیل کردیم.
وی با اشاره به کارگران فصلی گفت: با این کارگران به صورت فصلی قرداد داریم و در پایان فصل برداشت و کاهش مشتریان در 6 ماه دوم سال با آنها تسویه می کنیم و در 6 ماهه اول سال آینده آنها را بکارگیری می کنیم.


انتهای پیام/
چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب: 424810
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *