۰

کفاشیان رنج‌نامه‌ای برای رهبری بنویسد

مدیرعامل سابق استقلال با انتقاد از سیاست صدا و سیما در ممنوع التصویر کردن کفاشیان و ندادن حق پخش فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال باید از طریق شورای نظارت که متشکل از اعضای سه قوه نظام است، این موضوع را پیگیری کند.
کفاشیان رنج‌نامه‌ای برای رهبری بنویسد
به گزارش سرویس ورزشي تفتان ما، کاظم اولیایی، درباره تصمیم فدراسیون فوتبال مبنی بر شکایت از صداو‌سیما به دلیل عمل نکردن به تعهداتش در قبال حق پخش بازی‌های لیگ‌برتر و ممنوع التصویر شدن علی کفاشیان از سوی صدا و سیما، اظهار کرد: یکی از رفتارهای نامناسب در کشورهای جهان سوم همین است. وقتی کسی برای احقاق حقش به قانون پناه می‌برد، برخی عکس‌العمل‌های منفی از خود نشان می‌دهند. اگر کفاشیان یا مجمع فدراسیون فوتبال برای دادخواهی به بالاترین مرجع رسیدگی به شکایات پناه می‌برد، مرجعی که بالاترین مقام کشور یعنی رهبر معظم انقلاب آن را مشخص می‌کند، چرا باید صدا و سیما که ریاست آن هم توسط رهبر تعیین می‌شود چنین اعمالی را از خود انجام دهد؟
 
مدیرعامل سابق استقلال این رفتارها را نشان از فقر فرهنگی دانست و افزود: رفتار صداوسیما دهن‌کجی به مردم است. طبق اصل 36 قانون اساسی و براساس منطق، قوه قضاییه مسئول رسیدگی به حقوق مردم است. حال فدراسیون فوتبال از صداوسیما شکایت کرده و قوه قضاییه هم در این مورد تصمیم گیری می‌کند که حق با چه کسی است. صداوسیما به جای تمکین از قانون و پرداخت مبلغی که از قبل تعیین شده، دست به چنین کارهایی می‌زند!
 
او اضافه کرد: آیا مملکت ما به جایی رسیده که در پاسخ به حق‌خواهی کسی را ممنوع التصویر می‌کنیم؟ اگر چنین است باید تاسف خورد. بهترین راهکار در شرایط فعلی متوسل شدن به قانون است. ما جامعه متمدنی هستیم. فدراسیون فوتبال می‌تواند از طریق مجلس شورای اسلامی و شورای نظارت بر صداوسیما این موضوع را پیگیری کند چرا که سرافراز رییس صداوسیما باید به آن‌ها پاسخ بدهد. آن‌ها که نباید بر اساس تشخیص خود عمل کنند، آقایان بر اساس سلیقه شخصی خود عمل نکنند. نمایندگان مجلس مدافع حقوق مردم هستند و می‌توانند به این موضوع رسیدگی کنند. سرافراز باید به شورای نظارت هم پاسخ بدهد.
 
اولیایی با انتقاد از سیاست صداوسیما گفت: چطور می‌توانند برای فوتبال‌های خارجی پول پرداخت کنند اما حق فوتبال خودمان را نمی‌دهند؟ البته در جریان هستم که چند شبکه خارجی خواستار حق پخش فوتبال ایران شده بودند اما صدا و سیما باید به آن ها آنتن می‌داد و در این موضوع همکاری نکرد.
 
مدیرعامل سابق استقلال با تاکید بر اینکه کفاشیان باید رنج‌نامه‌ای را برای رهبری بنویسد، افزود: او در این نامه می‌تواند از شورای نظارت بر صداوسیما و مجلس شورای اسلامی بخواهد به این موضوع رسیدگی شود. شورای نظارت از اعضای سه قوه تشکیل شده و می‌توانیم از این طریق احقاق حق کنیم. صداوسیما به جای ممنوع التصویر کردن رییس فدراسیون فوتبال، اجازه دهد که قوه قضاییه به شکایت فدراسیون رسیدگی کند؛ اگر حق با فدراسیون بود که حقش را بدهند، اگر نه از چه چیزی می‌ترسند؟
 
انتهای پیام/ راه دانا
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب: 424716
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *