داستان کارآفرینی و پرورش قارچ در روستای مادری+تصاویر

29 دی 1394 ساعت 12:47

فعالیت این کارآفرین که با تکیه بر توان خود و با عینیت بخشیدن به اقتصاد مقاومتی انجام شده، باعث شد تا خبرنگار سلام کمیجان به سراغ وی رود و از روند فعالیت کارگاه او بپرسد.


به گزارش سرویس اقتصادي تفتان ما، به نقل از سلام کمیجان، افراد کار آفرین و خلاق که با پشتکار و ممارست موفق به راه اندازی یک کار تولیدی و ثروت آفرین شده اند کم نیستد؛ یکی از آنها آقای ابراهیم بهادری است که با تکیه بر توانایی های خود و بدون دریافت هیچ وامی توانسته است، در تولید قارچ موفق باشد.


آقای بهادری نزدیک به دو سال است که توانسته، 4 سالن تولید و پرورش قارچ دکمه ای راه اندازی کند.
 
فعالیت این کارآفرین که با تکیه بر توان خود و با عینیت بخشیدن به اقتصاد مقاومتی انجام شده، باعث شد تا خبرنگار سلام کمیجان به سراغ وی رود و از روند فعالیت کارگاه او بپرسد.
 
این فعال اقتصاد مقاومتی گفت: خیلی به کارآفرینی و اشتغالزایی علاقه داشتم، که این ایده به ذهنم رسید که کارگاه پرورش قارچ احداث کنم، این شد که با برادر و پسر خاله ام به محل زندگی مادرم که روستای نهرپشته از توابع بخش میلاجرد می باشد آمدم و شروع به ساختن 2 سالن پرورش قارچ کردیم.
 

 
از آقای بهادری پرسیدم، چرا فعالیت در زمینه قارچ را انتخاب کردید؟ گفت: قارچ، موضوعی است که مربوط به مواد غذایی است و مورد نیاز و مصرف است، ما نیازی به کشورهای دیگر نداریم، می‌تواینم به صورت خودکفا دراین زمینه فعالیت کنیم، در این زمینه به چند نوع مواد اولیه همچون کاه، کود مرغی و اسپور قارچ نیاز داریم که تولید و پرورش قارچ را شروع کنیم این درحالی است که ما در کشور هیچ کدام از این مواد را وارد نمی‌کنیم و در این زمینه کاملاً خودکفا هستیم، تا جایی که به عقیده بنده میتوانیم قارچ خوراکی تولید داخل را جایگزین مواد وارداتی دیگر کنیم، قارچ درآمد خوبی دارد و ارزش افزوده بالایی را برای ما به همراه دارد.  
آقای بهادری بیان داشت افراد زیادی روزانه با بنده تماس میگیرن و سوال های مختلفی در باره ی تولید قارچ می پرسند، باید به این افراد بگویم: اول باید ببینید چه داشته هایی دارید؟ زمینی یا انباری یا سالنی که بشود در آن پرورش قارچ انجام داد لازم است و بعد هزینه ای برای خرید کمپوست لازم دارند و می توانند این کار را از یک اتاق کوچک هم شروع کنند و دلسرد نشوند. بعد از به روال افتادن کار خودشان به دنبال بازاریاب برای فروش محصولات خودشان باشند زیرا بازار فروش خوب، موتور محرکه و انگیزه ای برای تولید کننده است.
 
حسن و مزایای پرورش قارچ نسبت به تولید دیگر محصولات کشاورزی در چیست؟ بهادری جواب داد: کار پرورش قارچ در مقایسه با دیگر انواع فعالیت های کشاورزی چندان وقت گیر و پرخطر نیست، به همین دلیل افراد می‌توانند در ابتدای شروع به فعالیت این کار را به عنوان شغل دوم خود حساب کنند، از سوی دیگر پرورش قارچ خوراکی در ابعاد و اندازه های مختلف قابل اجرا است، در صورتی که توانایی انجام و ادامه اینکار را در خود دیدند، میتوانند کار خود را گسترش دهند.   این تولید کننده قارچ خاطرنشان کرد: این شغل که از لحاظ درآمد زایی شغل مناسبی محسوب می شود در شهرستان قابل توسعه می باشد.              
   انتهای پیام/


کد مطلب: 424709

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/424709/داستان-کارآفرینی-پرورش-قارچ-روستای-مادری-تصاویر

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir