۰

سوئیس مقصد جدید پلاسمای ایرانی/ اجرای گام نخست تعرفه گذاری خدمات انتقال خون

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره اجرای گام نخست تعرفه گذاری خدمات انتقال خون همزمان با اجرای برجام، گفت: ارزش پلاسما جمع آوری شده در کشور حدود 11 میلیون دلار برآورد می‌شود.
سوئیس مقصد جدید پلاسمای ایرانی/ اجرای گام نخست تعرفه گذاری خدمات انتقال خون
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، علی اکبر پورفتح‌الله در نشست معاونین و مدیران کل سازمان انتقال خون ایران اظهارداشت:همزمانی اجرای برجام و تعرفه گذاری خدمات انتقال خون را باید به فال نیک گرفت چرا که نگاه اقتصادی مبتنی بر هزینه فایده تنها راه حل موجود برای رفع بسیاری از مشکلات است.
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به درآمد حاصل از محل تعرفه‌گذاری فرآورده های خونی و همچنین پلاسما، خاطر نشان کرد: با این شرایط سازمان انتقال خون نه تنها می تواند روی پای خود بایستد بلکه با چنین درآمدی منشا تغییر و تحولی عظیمی در ارائه خدمات به هموطنان نیز می شود.
پورفتح الله با بیان اینکه وزارت بهداشت متعهد شده است که دیگر مجوزی برای گسترش مراکز خصوصی جمع‌آوری پلاسما صادر نکند، افزود: ارزش پلاسما جمع آوری شده در کشور فعلا حدود 11 میلیون دلار برآورد می‌شود اما تا 2 سال آینده با افزایش تولید پلاسما از محل خون‌های اهدا شده تا سقف 250 هزار لیتر در سال و همچنین تولید 200 هزار پلاسما از طریق پلاسما فرزیس، 11 میلیون دلار به 17 میلیون دلار می‌رسد.
وی با اشاره به تولید صد در صدی فاکتور IVIG و فاکتور9 از پلاسمای ایرانی، تصریح کرد: در صورت تحقق تولید این میزان پلاسما در کشور می توانیم 40 درصد فاکتور 8 انعقادی و 60 درصد آلبومین مورد نیاز کشور را نیز از پلاسمای ایرانی تهیه کنیم.
وی از کشور سوئیس به عنوان مقصد جدید پلاسمای ایرانی یاد کرد و افزود: با توجه به رایزنی‌های انجام شده با وزارت بهداشت سوئیس، شرکت‌های دارویی این کشور نیز به زودی به چرخه تولید داروهای مشتق از پلاسمای ایرانی افزوده می‌شوند.
انتهای پیام/ فارس
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب: 424635
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *