۰

بیان زندگی دبیرکل حزب‌الله در کتاب «سید حسن نصرالله؛ انقلابی جنوبی»

کتاب «سید حسن نصرالله؛ انقلابی جنوبی» اثر رفعت سید احمد با ترجمه اسما خواجه‌زاده توسط دفتر نشر معارف منتشر شد.
بیان زندگی دبیرکل حزب‌الله در کتاب «سید حسن نصرالله؛ انقلابی جنوبی»
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما، کتاب «سید حسن نصرالله؛ انقلابی جنوبی» نوشته دکتر رفعت سید احمد (رئیس مرکز پژوهش‏‌های یافای مصر) با ترجمه اسماء خواجه زاده از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.
نویسنده و اندیشمند مصری، دکتر رفعت سید احمد، مدیر مرکز بررسی‌ها و پژوهش‌های یافا، در این کتاب زندگی‌نامه مجاهد بزرگ سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‏ الله لبنان را بیان می‌کند و پس از آن به داستان صعود و پیروزی حزب‏ الله و شاخه نظامی آن یعنی مقاومت اسلامی علیه دشمن صهیونیستی، آزادسازی جنوب از چنگال‌های صهیونیست و مزدوران آن به رهبری ژنرال آنتوان لحد می‌پردازد.
در این کتاب داستان عبور لبنان از آتش‌های فتنه و جنگ داخلی به سوی فضای اتحاد و یکپارچگی در پناه حزب پیروز (حزب‏‌الله) نقل می‌شود. حزبی که در جنگ با اشغالگران که تحت حمایت قدرتمندترین نیروی نظامی جهان بوده و هست، اولویت‌ها را به خوبی آموخت و آموزش داد.
این کتاب به مدارک مرحله بعد از ترور رفیق حریری، و ابعاد توطئه‌های آمریکایی اسرائیل علیه سوریه و لبنان می‌پردازد و مهر تأییدی بر این مطلب است که حزب‏‌الله هنوز هم ـ نوک پیکان مبارزه عربی و اسلامی علیه ارکان این توطئه‌ها است.

نویسنده با ارائه تحلیلی دقیق دیدگاه سید حسن نصرالله را نسبت به فتنه بعد از ترور حریری نشان می‌دهد و بهانه‌های مبلغان شکست را بیان می‌کند؛ سیاستمداران و نویسندگانی که ستون پنجم امت و نمادهای نورانی خود ـ که حسن نصرالله در قلب و پیشاروی همه آنان قرار دارد ـ هستند.
این کتاب در ده فصل و یک خاتمه و سه پیوست نویسنده و دو پیوست مترجم تدوین شده است: سید حسن نصرالله و حزب او، محیط شکل گیری حزب‏ الله، سیدحسن نصرالله از دیدگاه معاصرین، تحقق آزادسازی به دست حزب‏ الله، مفاهیم شهادت هادی حسن نصرالله، فقه پیروزی؛ دلیل پیروزی سید حسن نصرالله، حزب‏‌الله و زلزله ترور حریری، روشنفکران تیرانداز، دیدگاه نخبگان مصر درباره حسن نصرالله و حزب او، دیدگاه های سید حسن نصرالله در چالش‌های جدید، دلایل توطئه ها علیه سید حسن نصرالله و حزب الله و پیوست‌ها.
در بخشی از مقدمه نویسنده می خوانیم: «زمانی که سپاه درندگان به مردم حمله کرد، و مقاومت آنان را ترور خواند و دینشان را خشونت‌آمیز، مقدسات مردم هتک شد و سرزمینشان اشغال؛ از میان آنان باید یک مرد انقلابی پیدا می‌شد. مرد انقلابی ما از جنوب بشریت، جنوب اسلام و جنوب عربیت سر برآورد؛ انقلابی معممی که برای مقابله با سپاه شمال اروپا، و آمریکا و اسرائیل قیام کرد و نفخه تاریخ و روح حسین، که در کربلا با خون خود خضاب بست، از انقلابش به مشام می‌رسید. کربلا هنوز میان ما و در جهان معاصر ما زنده است. و سید حسن نصرالله، این انقلابی معمم، می‌بایست بیاید تا قیام و عمامه باز با هم در فراز شوند و فصل تازه‌ای از عزت و کرامت و پیروزی و تن ندادن به خواری در دین و دنیا را رقم بزنند.»
مترجم  در بخشی از مقدمه‌اش می‌نویسد: «این کتاب اثری ارزنده در بیان داستان مرد انقلابی‌ای است که از جنوب، جنوب لبنان و جنوب اسلام و جنوب امت عرب برخاسته و علیه لشکریان شمال، شمال آمریکا/ اروپا/ اسرائیل قیام کرده است؛ انقلابی معمم، سید حسن نصرالله.  چه نیکو مردی، و چه مقدس داستانی!»
کتاب «سید حسن نصرالله؛ انقلابی جنوبی» در 368 صفحه، قطع رقعی، تیراژ 1000 نسخه و قیمت 13000 تومان عرضه شده است.
انتهای پیام/ فارس
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب: 424552
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *