۰

متخلفین در حوزه غذا و دارو مستحق بالاترین مجازات‌ها هستند/ ابلاغ لیست جراحی‌های امکان‌پذیر در کلینیک‌ها

وزیر بهداشت با اشاره به عمل جراحی بینی جوانی که منجر به حادثه برای وی شد گفت: لیست جراحی‌های امکان‌‌پذیر در کلینیک‌ها دو هفته قبل ابلاغ شد ولی به طور کلی جراحی بدون عارضه نیست.
متخلفین در حوزه غذا و دارو مستحق بالاترین مجازات‌ها هستند/ ابلاغ لیست جراحی‌های امکان‌پذیر در کلینیک‌ها
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، سید حسن هاشمی در حاشیه همایش کشوری آزمایشگاهی برتر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گاهی مردم پول ویزیت دکتر و نسخه را می‌دهند ولی دارو به جای اینکه التیام‌بخش باشد فرد را بیمارتر کرده و غذا نیز به جای اینکه سبب حفظ سلامتی فرد شود عوارض به همراه دارد.
وی تصریح کرد: کسانی که در زمینه غذا و دارو تخلف می‌کنند مستحق بالاترین مجازات‌ها هستند و من از کسانی که آزمایشگاه‌های غذا و دارو را اداره می‌کنند خواسته‌ام که در این زمینه دست کسانی که تخلف کرده‌ را در دست قانون گذاشته و اقدام لازم را انجام دهند.
همچنین از دستگاه قضا انتظار می‌رود سریع‌ترین و بیشترین برخوردها را در این زمینه داشته باشد.
وزیر بهداشت در رابطه با تعرفه آزمایشگاه‌ها گفت: هیأت وزیران در این زمینه تصمیم‌ می‌گیرد ما تعرفه‌ها را پیشنهاد می‌دهیم و سازمان مدیریت آن را بررسی می‌کند که در بسیاری از مواقع نظرات ما با یکدیگر منطق نیست و ما معتقدیم باید تصمیم‌گیری‌ها به گونه‌ای باشد که سبب افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شود.
هاشمی در مورد رایگان شدن خدمات به بیماران سوانح و حوادث اظهار داشت: ما با رایگان شدن ارائه خدمات درمانی به بیمارانی که در حوادث و سوانح دچار مشکل شده‌اند موافقیم البته برای کسانی که مستحق و نیازمند هستند یا به عبارتی از دهک‌های پایین اقتصادی بوده ولی برای کسانی که از لحاظ مالی مشکلی ندارند چرا باید خدمات رایگان ارائه داد.
به گفته وزیر بهداشت مسیر درست به صورتی بوده که باید از مستمندان دستگیری شود البته در زمان بروز سوانح قبل از هر چیز باید خدمت لازم به بیمار ارائه شود. چرا که اول جان مردم حائز اهمیت است ولی پس از ارائه خدمت می‌توان هزینه را مطالبه کرد. بیمارستان‌ها بودجه عمومی داشته و باید هزینه‌های خود را تامین کنند بنابراین برای افرادی که تمکن مالی داشته مطالبه کردن هزینه لازم است.
وزیر بهداشت در رابطه با عمل جراحی بینی پسر جوانی که چندی پیش در یکی از کلینیک‌های تهران انجام گرفت و منجر به حادثه برای وی شد اظهار داشت: کلینیک‌ها دستورالعمل مربوط به خود را داشته و دو هفته قبل لیست جراحی‌هایی را که کلینیک‌ها می‌توانند انجام دهند را به آنها ابلاغ کردیم البته در سراسر کشور جراحی بدون عارضه نیست بیهوشی و عمل عارضه دارد که اگر این عارضه عمدی باشد پیگیری به آن از طریق دادگاه رسیدگی به دادگاه جرایم پزشکی و دادگاه نظام پزشگی انجام می‌گیرد ولی اگر غیرعمد باشد از طریق دیگر انجام می‌شود.
هاشمی خاطر نشان کرد: اینکه خبر حادثه در رابطه با جراحی بینی این پسر جوان در صدر اخبار شود به من حق دهید که احساس کنم خدماتی که در قالب طرح تحول و از طریق جامعه پزشکی در سراسر کشور ارائه می‌شود مغفول مانده است.
انتهای پیام/ فارس
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب: 424544
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *