۰

افزایش تعداد ثبت نامی‌ها از قابلیت‌های نظام مردم‌سالاری دینی است

نماینده مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جریان نفوذی در انتخابات افزود: با قدرت شورای نگهبان حتما نامزدهای سالم به عرصه انتخابات حضور خواهند یافت و تحت هیچ شرایطی اجازه ورود به بیگانگان داده نمی‌شود.
افزایش تعداد ثبت نامی‌ها از قابلیت‌های نظام مردم‌سالاری دینی است
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس،در بحبوحه انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی، آنچه که موجب تمایز شرایط پیش از انتخابات این دوره با ادوار قبلی شده، افزایش چندبرابری تعداد ثبت‌نام کنندگان نسبت به سال‌های گذشته است. این افزایش یک نتیجه مهم دربردارد؛ اولاً تعداد افراد ثبت نام شده در حوزه‌های مختلف به هر میزان نیز بالا باشد، اثری در میزان سهمیه هر حوزه انتخاباتی نداشته و در هر حوزه تعداد مشخصی از افراد شانس ورود به خانه ملت را پیدا خواهند کرد. ثانیا افزایش چندبرابری با آمار بالای رد صلاحیت روبه‌رو خواهد بود که اعتراض برخی جریانات سیاسی خاص را بر می‌انگیزد.
فاطمه رهبر، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار طنین یاس درخصوص دلیل استقبال گسترده‌ای که در ثبت نام کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی صورت گرفته و آمار بالای رد صلاحیت‌های پیش بینی شده، اظهار داشت: حضور چند برابری افراد برای نامزدی در مجلس شورای اسلامی می‌تواند ابعاد مثبت و منفی را در برگیرد.
وی گفت: نکته مثبت افزایش حضور به وجود آمده این است که نظام ما از نوع مردم‌سالاری دینی بوده و هرکس که در خود توانایی حضور در مجلس خبرگان رهبری و یا مجلس شورای اسلامی را مشاهده می‌کند، برای خدمت و نقش آفرینی در این عرصه حاضر می‌شود.
تعداد بالای ثبت نامی‌ها اثری بر افزایش تعداد سهمیه‌ها ندارد
رهبر افزود: نکته منفی افزایش تعداد میزان ثبت‌نام‌های انجام شده این است که چه در انتخابات خبرگان و چه در مجلس در هر حوزه انتخابیه به تعداد محدودی از کاندیداها نیاز است؛ درحالی‌که اکنون از حوزه‌ای که تنها به یک نفر کاندیدا نیاز داریم، 50 نفر ثبت نام کرده‌اند.
این نماینده مجلس شکستن و خرد شدن آرا افراد را یکی دیگر از اثرات منفی این شرایط دانست و افزود: تفرق آرا موجب دو مرحله‌ای شدن انتخابات و تحمیل هزینه، وقت و انرژی بیشتری بر دستگاه‌های اجرایی شده و این بار مضاعفی بر دوش نظام خواهد بود.
منتخب مردم تهران در پاسخ به این پرسش که چرا برخی جریانات مخالف نظام، بر افزایش تعداد ثبت نام کنندگان کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی اصرار ورزیدند، نیز ابراز کرد: افزایش تعداد ثبت نام کنندگان را نمی‌توان به طور قطعی از برنامه‌ریزی‌های مخالفین دانست و نکته مهم این است که شورای نگهبان دارای فیلترهای بسیار قوی بوده و افرادی که با سیاست‌های خاص و مشکل‌دار اقدام به ثبت نام کرده‌اند، قادر به عبور از این فیلترها نخواهند بود.
آینده انتخاباتی جریان نفوذ چه خواهد شد؟
رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد: با قدرت شورای نگهبان حتما نامزدهای سالم به عرصه انتخابات حضور خواهند یافت و تحت هیچ شرایطی اجازه ورود به بیگانگان داده نمی‌شود.
رهبر با بیان اینکه همدلی بین قوا و مردم باید پررنگ باشد، گفت: در مجلس آینده اگر بیشتر نمایندگان حتی از طیف خاصی هم باشند، چون از کانال شورای نگهبان عبور کرده‌اند و طبق رای مردم پا به خانه ملت گذاشته‌اند، وجه قانونی دارند و امیدواریم در راستای منافع ملت و کشور حرکت کنند.
اصولگرایان از حضور سیاسی زنان واهمه ندارند
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در خصوص میزان ارزش‌گذاری احزاب مختلف کشور بر حضور نمایندگان زن در مجلس نیز بیان کرد: اگر جریانات دیگر بنا را بر افزایش تعداد زنان نماینده مجلس داشته‌اند؛ بر خلاف آنچه ادعا شده هیچ سندیتی وجود ندارد که احزاب اصولگرا به نقش اجتماعی زنان اهمیتی قائل نیستند.
وی تصریح کرد: اگر بخواهیم سنجشی بر حضور زنان در پست های حساس داشته باشیم در دولت قبلی شاهد انتصاب یک وزیر زن بودیم اما در دولت فعلی چنین انتصابی وجود ندارد و حتی در مجلس ششم که فعالیت‌های سیاهی نیز صورت گرفت، تعداد زنان نماینده آن دوره با دوره بعدی که اغلب زنان اصولگرا و ولایی حضور داشتند، برابر بود.
انتهای پیام/
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 424486
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *