۰

زندگی با حکومت شبکه های اجتماعی

طلاق ها و ازدواج هایی با طعم هایی متفاوت تر از گذشته و با شیوه ها و بهانه های جدید جان گرفته اند، طلاق هایی با موضوعات گوناگون ؛ موضوعاتی که همگی به یک جا ختم می شود حکومت شبکه های اجتماعی .
زندگی با حکومت شبکه های اجتماعی
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از  زنان کویر ،امروزه طلاق و ازدواج در گود زندگی به رقابت پرداخته اند. طلاق ها و ازدواج هایی با طعم هایی متفاوت تر از گذشته و با شیوه ها و بهانه های جدید جان گرفته اند.
از ازدواج هایی که فیس بوک و تلگرام و خلاصه شبکه های مجازی بانی آشنایی دختر و پسر شده تا ازدواج های سفید و خاکستری.
از جشن های تجملاتی و مجلل نامزدی و عروسی که درآن جا هم پای شبکه های اجتماعی در میان است تا جهیزیه های آنچنانی و چندین میلیونی که دست به دست در شبکه ها می چرخد و معیارها و فرهنگ ها را عوض می کند.
و بالاخره از جدایی های مضحکی که به هر بهانه در جامعه ی امروزی دختر و پسر به آن تن می دهند. جدایی هایی که رسانه ها درآن نقش بی بدیلی را بازی می کنند و سکان دار شده اند.
همین جراحی های زیبایی که به قولی مد شده است و عکس های دختران و پسرانی که با چهره های ساخته شده  دست به دست می چرخد نیز بانی شده اند تا جدایی و یا جدایی ها صورت پذیرد.
چندی پیش در مجله ای به مطلبی خوردم با عنوان « بازخوانی 250 خبر مربوط به طلاق در موتور جست و جوی گوگل » جالبتر از تیتر موضوعات طلاق بودند. موضوعاتی از قبیل « همسرم هر روز بینی و گونه عمل می کند، طلاق می خواهم ؛ طلاق می دهم جهیزیه همسرم چینی است! ؛ طلاق به خاطر آشنایی شوهر با دختر جوان در فیس بوک؛ درخواست طلاق به خاطر نصب نکردن لاین و وایبر ؛ طلاق بخاطر فارسی وان ؛ طلاق بخاطر پخش عکس های همسر با پوششی زننده و ...»  و دلایل بسیار ی که من نشنیده ام و شاید شما شنیده اید...
موضوعاتی که همگی به یک جا ختم می شود ؛ حکومت شبکه های اجتماعی .
راستی نسل آینده چگونه نگاهی به ما خواهد داشت و ما را با چه اندازه درک اجتماعی خواهد شناخت. گاهی مادربزرگم از عقاید و افکار زمان خودش برایم تعریف می کند و من در دل می گویم چقدر « نا آگاه » ، مگر می شود ... شاید نسل آینده ما از این که زن و شوهری به خاطر تسلطی که شبکه های اجتماعی بر زندگی شان داشتند و بخاطر جدایی هایی از این جنس ؛ مضحکانه بخندند و در دل بگویند چقدر « نا آگاه »
کاش آنقدر سواد رسانه ای و درک از محیط داشتیم واجازه نمی دادیم که شبکه های اجتماعی و رسانه ها بر زندگی مان حکومت کنند و آنان باشند که برای آینده یک زندگی تصمیم بگیرند.
یادداشت/ اعظم پسند
انتهای پیام/
پنجشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۹
کد مطلب: 424317
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *