۱۰۰ زوج مددجوی کمیته امداد خاش آغاز زندگی مشترک خود را جشن گرفتند

16 دی 1394 ساعت 21:57

معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد سيستان و بلوچستان گفت: 100 زوج مددجوی کمیته امداد شهرستان خاش آغاز زندگی مشترک خود را جشن گرفتند و به خانه بخت رفتند.


به گزارش تفتان ما، اسماعيل بذرافشان در مراسم جشن ازدواج يكصد زوج تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) خاش، اظهار كرد: سن ازدواج در کشور بالا رفته و اين آمار نيز در ميان مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) نيز بسيار بالا رفته است.
وي با بيان اينكه در استان سيستان و بلوچستان حدود 20 هزار دختر بالاي 15 سال تحت پوشش كميته امداد هستند، افزود: 46 درصد از این تعداد دختر بالای 30 هستند و همچنین 12 درصد آن‌ها بالای 40 سال هستند که هنوز ازدواج نکرده‌اند.
بذرافشان گفت: برگزاری ازدواج های آسان و پایدار می تواند در ترویج این فرهنگ حسنه، بسیار تاثیرگذار باشد.
وی تصريح كرد: جهت استحكام و تقويت بنیان خانواده برنامه های آموزشی و مشاوره ای متعددی را با هدف آموزش سبک زندگی، همسرداری، تربیت صحیح فرزندان پیش از ازدواج برای جامعه هدف برگزار می کنیم .
معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد سيستان و بلوچستان هدف از برگزاری این جشن را  تبلیغ و ترویج وقف با نیت ازدواج جوانان، الگوگیری از سبک زندگی ائمه اطهار(ع)، تبلیغ ازدواج آسان، پرهیز از تجمل‌گرایی و ترویج قناعت در زندگی از جمله رویکردهای این مراسم است.
* بندگی خداوند متعال به زندگی انسان ها معنا می دهد
امام جمعه شهرستان خاش نيز در ادامه، گفت: قوا و بندگی خداوند متعال به زندگی انسان ها معنا می دهد، از این رو همسران باید با تقوای الهی به زندگی خود معنا بدهند.
حجت الاسلام محمدحسين ميري تصريح كرد: اخلاق و فرهنگ خانواده در جامعه تاثیر گذار است چرا که کانون خانواده والاترین کانون است و این خانواده است که زن ومرد را می سازد پس اگر این کانون براساس عاطفه ، مهر و محبت و احترام باشد فرزند هم در محیط درس ، کار و جامعه اجتماعی زلال و پاک را می سازد .
وي گفت: زن ومرد بایستی مایه سکینه و آرامش برای هم باشند در این صورت است که خداوند مودت و رحمت را برای آنها ایجاد خواهد كرد.
حجت الاسلام ميري با بیان اینکه رفع موانع ازدواج جوانان وظیفه تمامی مسؤولان و متولیان است، اظهار كرد: بالا رفتن سن ازدواج در بین جوانان و نیز افزایش شمار طلاق در جامعه اسلامی از جمله معضلات اجتماعی مهمی هستند که امروز دامن گیر کشور و جامعه اسلامی ما شده اند و بايد هر چه سریع تر برای مقابله با این معضلات اجتماعی تدابیری اندیشیده شده و برنامه های اصولی اجرایی شوند چرا که در غیر این صورت تبعات آن بسیار سنگین خواهد بود.
* 9 درصد از جمعيت خاش از خدمات كميته امداد استفاده مي كنند
مدير كميته امداد امام خميني(ره) خاش نيز در ادامه، با بیان اینکه ازدواج سنتی الهی، آسمانی و ارزشمند بوده که مایه آرامش و اطمینان فرد، تحکیم بنیان خانواده و ثبات و پایداری و امنیت اجتماع می شود، گفت: باید همه مسؤولان و متولیان زمینه ازدواج آسان و به هنگام جوانان را فراهم کنند.
منصور ايرندگاني تصريح كرد: 9 درصد از جمعيت خاش از خدمات كميته امداد استفاده مي كنند كه گستره خدمات اين نهاد مقدس در 800 روستا اين شهرستان است و محرومان اين روستاها با جمعيت حدود 16 هزار نفر به صورت دائم از كمك هاي امداد بهره مند مي شوند.
وي گفت: ايجاد اشتغال براي پنج هزار نفر و اجراي 180 طرح اشتغالزايي از برنامه هاي مهم در دست اقدام اين نهاد است.
در پايان اين مراسم كه با حضور مسئولان استاني و محلي در سرسراي اجتماعات تبليغات اسلامي اين شهرستان برپا شد، به يكصد نفر از نوعروسان 2 ميليارد ريال هدایای نقدی از سوی کمیته امداد اهدا شد.
انتهاي پيام/


کد مطلب: 423746

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/423746/۱۰۰-زوج-مددجوی-کمیته-امداد-خاش-آغاز-زندگی-مشترک-خود-جشن-گرفتند

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir