۲
در راستای برگزاری انتخابات مجلس دهم؛

لیست انتخاباتی شهرستان خاش سبک شد/ احراز صلاحیت 18 داوطلب انتخابات مجلس شهرستان خاش

فرماندار خاش گفت: لیست 23 نفره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان خاش، با رد صلاحیت و انصراف 5 نفر وارد مرحله جدیدی شد.
لیست انتخاباتی شهرستان خاش سبک شد/ احراز صلاحیت 18 داوطلب انتخابات مجلس شهرستان خاش
محمداكبر چاكرزهي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با اعلام خبر اتمام بررسی پرونده داوطلبان کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان خاش، اظهار كرد: 23 داوطلب در حوزه انتخابيه شهرستان خاش برای حضور در مجلس دهم نام نویسی کردند که صلاحیت 18 تن از آنان در هیات اجرایی براساس روال قانونی تایید شده است.
وی با بيان اينكه یک نفر از داوطلبان پس از ثبت نام انصراف داد، افزود: بررسی صلاحیت داوطلبان نمایندگی مجلس از پنجم دی ماه به مدت 10 روز در هیات های اجرایی انجام شد و نتیجه آن در 14 دی ماه در اختیار نامزدها و هیات نظارت قرار گرفت.
چاكرزهي گفت: پرونده داوطلبان نامزدی مجلس پس از بررسی در هیات مرکزی برای بررسی و تایید نهایی به شورای نگهبان قانون اساسی فرستاده می شود.
وي خاطرنشان كرد: داوطلبان رد صلاحیت شده به مدت چهار روز فرصت دارند به استناد ماده ۵۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۳۰ آیین نامه اجرایی انتخابات با مراجعه به هیئت نظارت استان، دفاعیات خود را مطرح کنند.
چاكرزهي تصریح کرد: هیئت نظارت استان نیز تا ۲۶ دی ماه فرصت دارد تا مراتب تایید یا رد صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی را به استناد تبصره دو ماده ۵۲ قانون انتخابات و ماده ۳۳ آیین نامه اجرایی به فرمانداری شهرستان اعلام کند.
وی بيان كرد: امسال همه مراحل ثبت نام را الکترونیکی انجام دادیم و اطلاعات ثبت نام شدگان بلافاصله پس از ثبت نام آنها، برای مراجع چهارگانه قابل رویت بوده است و آنها همزمان بررسی‌ها را آغاز می کردند.
چاكرزهي گفت: اسامی قطعی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در روز 27 بهمن به فرمانداری‌ها ابلاغ و در روز 28 بهمن به صورت آگهی عمومی منتشر خواهد شد.
رییس ستاد انتخابات شهرستان خاش اظهار كرد: انتخابات از مظاهر اصلی تبلور اراده سیاسی مردم است و بر این اساس باید زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو، بیش از پیش فراهم شود
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند امسال به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.و حوزه انتخابیه شهرستان خاش در مجلس شورای اسلامی دارای یک نماینده است.
در ادامه نگاهی به زمان بندی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی داریم:
28 آذر تا 4 دی | نام نویسی از داوطلبان انتخابات مجلس )پایان یافت(
29 آذر تا 9 دی | بررسی سوابق داوطلبان در مراجع چهارگانه وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، قوه قضائیه و ثبت و احوال )پایان یافت(
5 تا 14 دی | مدت بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات های اجرایی  )پایان یافت(
15 دی | ابلاغ مراتب احراز نشدن صلاحیت به داوطلبان و اطلاع هیات نظارت استان از جانب فرماندار مرکز حوزه انتخابیه (پایان یافت(
16 تا 19 دی | مهلت شکایت داوطلبان احراز صلاحیت نشده به هیات نظارت استان (در آستانه اتمام(
20 تا 26 دی | رسیدگی به شکایت داوطلبان احراز صلاحیت نشده نزد هیات نظارت استان، اظهارنظر در خصوص صلاحیت همه داوطلبان پس از کسب نظر هیات مرکزی نظارت و اعلام آن به فرماندار
27 دی تا 16 بهمن | مهلت دریافت شکایت از داوطلبان احراز صلاحیت نشده و اظهارنظر قطعی و نهایی شورای نکهبان در خصوص همه داوطلبان و اعلام آن وزارت کشور
17 تا 19 بهمن | دریافت شکایت از داوطلبانی که در روند مراحل قبلی تایید شده اند اما شورای نکهبان نظر به ردصلاحت آنان دارد
20 تا 26 بهمن | مهلت رسیدگی به شکایت داوطلبان در شورای نگهبان و اعلام آن به وزارت کشور
27 بهمن | اعلام قطعی اسامی نامزدها به مراکز حوزه های انتخابیه از جانب وزارت کشور
28 بهمن | انتشار آگهی اسامی نامزدها از جانب فرماندار مراکز حوزه های انتخابیه
29 بهمن تا 5 اسفند | مدت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای نمایندگی مجلس
6 اسفند | مدت ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی
7 اسفند |زمان انتخابات
انتهاي پيام/
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۵
کد مطلب: 423744
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *