راه‌اندازی مرکز تحقیقاتی مشترک دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان و ایران

16 دی 1394 ساعت 11:21

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مرکز تحقیقاتی مشترک دانشگاه های علوم پزشکی زاهدان و ایران راه‌اندازی می‌شود.


به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، محمود رضا میری از زاهدان،  اظهار داشت: براساس انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی، پژوهشی و آموزشی بین دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان و ایران بزودی این 2 دانشگاه یک مرکز تحقیقاتی مشترک راه‌اندازی می‌کنند.
وی گفت: استان سیستان و بلوچستان با دارا بودن امکانات و قابلیت‌های بالقوه و بالفعل فراوان، زمینه مناسبی برای انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و تلاش در راستای تولید علم دارد.
میری با اشاره به اینکه در  سیستان و بلوچستان 2 دانشگاه و یک دانشکده علوم پزشکی وجود دارد، افزود:دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از جمله دانشگاههای تیپ یک کشور است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: بهره مندی از یک پژوهشکده و 10  مرکز  تحقیقاتی فعال از جمله قابلیت‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است که تا کنون فعالیت‌های موثری در این مراکز انجام شده است.
وی افزود: بهره مندی از اعضای هیئت علمی مجرب، دانشجویان پرتلاش و نیز وجود رشته‌های دستیاری در بیشتر رشته ها تخصصی موجود در دانشگاه از دیگر قابلیت‌های موجود است.
میری تصریح کرد: اجرای مفاد این تفاهم‌نامه گامی در راستای ارتقاء سلامت هموطنان است و می‌تواند نقش مهمی در شناسایی چالش‌ها و بهبود شرایط بهداشتی درمانی  در منطقه داشته باشد.
وی گفت: با توجه به توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران به خصوص هیئت علمی‌های برجسته و نخبه و همچنین قابلیت‌های موجود در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بستر مناسبی برای ارتقاء همکاری‌های علمی و پژوهشی وجود دارد.
وی  ابراز امیدواری کرد:  انعقاد این تفاهم‌نامه باعث گسترش پژوهش‌های قابل بهره‌وری و دارای کاربرد در جامعه و در نهایت منجر به محصول‌سازی در هر دو دانشگاه شود تا مردم عزیز کشورمان از ان استفاده کنند.
انتهای پیام/ تسنیم


کد مطلب: 423722

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/423722/راه-اندازی-مرکز-تحقیقاتی-مشترک-دانشگاه-های-علوم-پزشکی-زاهدان-ایران

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir