۰

۳۰ هزار خانه در استان‌ سیل‌زده «لیتورال» آرژانتین تخلیه شد

۳۰ هزار منزل مسکونی در استان «لیتورال» آرژانتین به علت جاری شدن سیل تخلیه شد.
۳۰ هزار خانه در استان‌ سیل‌زده «لیتورال» آرژانتین تخلیه شد
به گزارش سرویس حوادث تفتان ما، به نقل از «تله‌سور»، حدود 30 هزار منزل مسکونی در استان «لیتورال» یکی از استان‌های سیل‌زده آرژانتین تخلیه شدند و این بخش کوچکی از خسارت‌هایی می‌باشد که به مردم این کشور آمریکای جنوبی وارد شده است.
حوزه دریایی آرژانتین در این رابطه اعلام کرد: سطح رودخانه «پارانا» در این منطقه با افزایش 11 سانتی‌متری به ارتفاع 6.25 متری رسیده است؛ در منطقه مرزی این کشور در مرز مشترک با پاراگوئه نیز هشدارهای لازم در زمینه امکان شکستن دیوار مقابله با سیل در شهر مرزی «آلبردی» به ساکنان منطقه داده شده است.
«کونکوردیا» یکی دیگر از شهرهای آرزانتین که در بین دو رودخانه قرار دارد نیز به صورت کامل تخلیه گردیده و 10 هزار آرژانتینی ساکن آن نیز در پناهگاه‌ها اسکان داده شده‌اند.
تخلیه منازل مسکونی آرژانتین به تفکیک استان‌ها
در «فورموسا» 4 هزار و 500 منزل مسکونی تاکنون تخلیه شده است و مقامات آرژانتین درباره احتمال شکستگی دیوار مقابله با افزایش سطح آب رودخانه «پاراگوئه» در «آلبردی» بارها به ساکنان آن هشدار داده‌اند.
در «کوریئنتس» نیز حدود 8 هزار نفر از مردم خانه‌های خود را از دست داده‌اند که اکثر آنان در شهرهای «گویا» و «پروگوریا» ساکن بودند؛ سطح رودخانه‌های «پارانا» و «اروگوئه» در این منطقه در طول روزهای گذشته افزایش یافته‌اند اما در حال حاضر وضعیت ثابتی را تجربه می‌کنند.
در استان «چاکو» نیز 6 هزار و 95 نفر از ساکنان این استان مجبور به تخلیه منازل مسکونی خود شده‌اند؛ این در حالی است که در روزهای گذشته سطح آب رودخانه‌های این استان تا 10 سانتی‌متر کاهش یافته‌اند.
در «سانتا فه» نیز وضعیت مشابهی حاکم است و تعداد افرادی که مجبور به ترک منازل مسکونی خود شده‌اند، به 1 هزار و 100 نفر رسیده است.
«مارکوس اسکاخادیو» مدیر حفاظت شهری آرژانتین اعلام کرد: تمامی سیل‌زدگانی که مجبور به ترک منازل خود شده‌اند، در حال حاضر در پناهگاه‌های مختلف ساکن هستند و وضعیت اضطراری در این مناطق همچنان پابرجا می‌باشد.
انتهای پیام/
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۱
کد مطلب: 423489
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *