تفتان ما از دیدگاه مسئولين، علماء و روحانيون شهرستان خاش در خصوص حماسه مردمي ۹ دي گزارش مي دهد؛

حماسه نهم دي تجلي روحيه انقلابي ملت با بصيرت ايران اسلامي/ درس‌های حماسه ۹ دی كدام است؟

10 دی 1394 ساعت 8:56

روحیه انقلابی ملت با بصيرت ايران اسلامي فقط در زمان برپایی انقلاب و جنگ هشت ساله تحميلي خلاصه نمی‌شود، حماسه عظيم و مردمي نهم دي سند حقانیت این مطلب است.


به گزارش تفتان ما، در فتنه 88 از پیچیده‌ترین، بزرگ‌ترین و خطرناک‌ترین فتنه‌های دشمنان بود، فتنه‌ای که در مدت هشت ماه گروه‌های معاند نظام را با وفاداران انقلاب اسلامی روبرو یکدیگر قرار داد.
این رویارویی که با هتک حرمت گروه‌های معاند نظام به امام حسین (ع) در روز عاشورا به اوج رسید و آن‌ها از خطوط‌های قرمز انقلاب اسلامی و مردم ایران گذشتند.
اساسا فتنه 88 یکی از خطرناک‌ترین و در عین حال عمیق‌ترین بحران‌هایی بود که تاکنون نظام مقدس جمهوری اسلامی را مورد تهدید قرار داده بود با این حال حماسه 9 دی بعد از هفت ماه بساط فتنه را برهم چید و نشان داد که ملت ایران به آرمان‌های نظام و انقلاب و ولایت پایبند هستند و در بزنگاه‌های تاریخی از آن حمایت خواهند کرد.
* نهم دي ماه روز بصيرت و هوشياري ملت ايران بود
امام جمعه اهل سنت خاش در اين خصوص گفت: حماسه مردمي نهم دي با ولايت و امامت تجديد ميثاق مجدد كرد و از مقام معظم رهبري پشتباني كرد و به جهانيان ثابت كرد استكبار جهاني هرگز نمي تواند در ايران نفوذ و راه پيدا كند.
مولوي محمدعلي شهنوازي خاطرنشان كرد: حماسه 9 دي بعنوان افتخار ايستادگي ملت ايران در تاريخ ثبت مي شود و اين فتنه با هوشمندي و ايستادگي مردم ايران مانع از نتيجه گيري توطئه گران و مفسدان شد.
* پيام اصلي حماسه مردمي نهم دي وفاداري دائمي ملت به انقلاب بود
رييس مركز آموزش فني و حرفه اي شهرستان خاش گفت: پيام اصلي حماسه 9 دي وفاداري دائمي ملت به انقلاب بود و توانست نقشه هاي شوم دشمنان را نقش بر آب كند.
حسين مرادي با بيان اينكه 9 دي در كارنامه ملت غيور ايران اسلامي ضبز شد، اظهار كرد: اگر رهبري مدبرانه مقام معظم رهبري نبود كه با بيانات ارزشمند خود مردم را از گزند دشمن و نيرنگ هاي آنان آگاه سازد هرگز حماسه 9 دي شكل نمي گرفت.
وي افزود: ملت ايران اسلامي بودند كه توانستند ترفندهاي شوم دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي را نقش بر آب كنند و با اطاعات از فرامين مقام معظم رهبري پيروز ميدان شوند.
مرادي تصريح كرد: ابزارهاي جنگ نرم دشمن مي خواهد ارزش ها و اعتقادات ملت ايران را از بين ببرد ولي ملت با بصيرت ايران اسلامي هرگز اجازه نفوذ از طريق جنگ نرم را به دشمنان نخواهند داد.
وي خاطرنشان كرد: ملت غيور ايران اسلامي با حضور پرشكوه و گسترده خود در حماسه عظيم و مردمي 9 دي بيعت مجدد خود را با آرمانهاي والاي امام خميني(ره) و شهداي هشت سال جنگ تحميلي اعلام كردند.
مرادي اظهار كرد: نقشه هاي دشمنان با حضور  عظيم مردم با شکست سختي روبرو شد و مردم با حضور گسترده در روز 9 دي قدرت خود را براي دشمنان اسلام به نمايش گذاشتند.
* ملت ايران همواره با حركت در مسير اسلام و اطاعت از رهبري در فتنه ها سربلند بيرون مي آيد
امام جماعت مسجد نور اهل تسنن شهرستان خاش   گفت: ملت ايران همواره با حركت در مسير اسلام و اطاعت از رهبري در فتنه ها سربلند بيرون مي آيد.
مولوي عبدالواحد يادگاري تصريح كرد: نقش مردم در رفع فتنه نقشي بسيار تاثيرگذار بود و مردم ا اطاعت از فرامين رهبري توانستند از اين امتحان الهي سربلند بيرون بيايند.
وي خاطرنشان كرد: فتنه گران گمان مي كنند كه مي توانند  از آب گل آلود بهره اي به سود خود ببرند  و به منافع پليد خود دست يابند اما كور خوانده اند تا وحدت و انسجام مردم مي باشد اين فتنه ها عملي نخواهند شد و آنها به منافعشان نمي رسند.
وي قرآن را حامي و پشتيبان ولايت و رهبري دانست و اظهار كرد: ملت ما مي توانند با حركت در مسير قرآن و اسلام موفق باشند و از اين فتنه ها سربلند بيرون بيايند.
* فتنه 88 يكي از دهها توطئه اي است كه توسط رهبر انقلاب به خوبي مديريت شد
رييس اداره تبليغات اسلامي خاش گفت: فتنه 88 يكي از دهها توطئه اي است كه توسط مقام معظم رهبري به خوبي مديريت شد و دشمنان با شكست مواجه شدند.
حجت الاسلام اكبر نيري بصيرت، آگاهي بيشتر مردم،  دشمن شناسي بيشتر مردم، تثبيت دوباره نظام مقدس جمهوري اسلامي، شكست دوباره غرب و دشمنان داخلي و خارجي نظام  و تجديد عهد و پيمان مردم با مقام عضماي ولايت را از مهمترين آثار و پيامدها و دستاوردهاي حماسه 9 دي براي كشور عنوان كرد.
* نهم دي سال 88 روزي بزرگ در تاريخ انقلاب اسلامي است
مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه خاش گفت: 9دي روزي بزرگ در تاريخ انقلاب اسلامي است، روزي كه مردم سرافراز ايران در تجمع ميليوني خود استكبار جهاني را به زانو در آوردند.
حجت الاسلام مهدي جان آبادي دين را بهترين وسيله براي تشخيص حق از باطل دانست و افزود: حق و باطل زماني از هم جدا ميشوند كه ما در ديانتمان متحد باشيم .
وی 9 دی را ناشی از اقتدار مردم ایران برشمرد و بر وحدت و اتحاد و همبستگي  برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکید کرد.
*  حماسه مردمی ۹ دی مظهر نفوذ ناپذیری ملت ایران اسلامی در مقابل فتنه استکبار جهانی بود /یوم الله ۹ دی روز نابودی فتنه آمریکا است
امام جمعه شهرستان خاش گفت: حماسه مردمی 9 دی مظهر نفوذ ناپذیری ملت ایران اسلامی در مقابل فتنه استکبار جهانی بود و این روز برای همیشه در تاریخ ایران ثبت و ضبط شد.
حجت الاسلام محمدحسين ميري در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: اتحاد و همدلي ملت ايران رمز موفقيت و پيروزي فتنه 88 بود و پروردگار در قرآن كريم، جامعه اسلامي را به وحدت و اتحاد دعوت كرده است.
وي افزود: در هر مسئله و موضوعي وحدت و برادري در بين امت شكل ميگيرد و موج عزت و سربلندي را ايجاد مي كند و سبب خنثي سازي فتنه هاي دشمنان مي شود.
حجت الاسلام ميري بيان كرد: وقتي مردم احساس كردند كه فتنه ي در راستاي منافع دشمن و بر ضد انقلاب صورت گرفته،  اقشار مختلف قيام خود جوش را آغاز كردند و در محكوم كردن اين حركت  با تمام وجود تلاش كردند.
وي خاطرنشان كرد: وحدت، انسجام و حركت منسجم مردم باعث شد كه دشمنان از نقشه هاي كه كشيده بودند نا اميد شوند و فتنه سركوب و خاموش شود.
حجت الاسلام ميري محور و اساس پايه هر امر و مسئله اي را اطاعت از فرامين مقام معظم رهبري دانست و گفت: جامعه اي كه بدون رهبر و پيشوا باشد جامعه سردرگم و نابود شده اي است.
وي عدم به ثمره رسيدن انقلاب برخي از كشورها را فقدان رهبري دانست و گفت: در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران يكي از اركان اصلي انقلاب ما رهبر بود كه ما با رهبري دقيق توانستيم فتنه 88 را خاموش كنيم.
امام جمعه شهرستان خاش در ادامه به رابطه اي محكم و ناگسستني بين رهبر و مردم اشاره كرد و افزود: رهبر در فتنه 88 مردم را به بصيرت و روشنفكري دعوت كرد و زوايا مختلف فتنه را براي مردم روشن كرد و و با  صبر و تحملش و بيانات راهگشا و كارسازش با بيان ابعاد فتنه نقشه دشمن ، توطئه هاي دشمن توانست  همه چيز را براي مردم روشن كند و آن حماسه 9 دي، جاودانه و بيادماندني را آفريد.
وي با اشاره به نقش علما در رفع و خاموشي اين فتنه گفت: وظيفه عالم تبيين احكام و تحكيم اعتقادات مردم است.
حجت الاسلام ميري با اشاره به اين مطلب كه علما هميشه يار و ياور رهبري و ولايت هستند، افزود: به راستي كه علما در فتنه 88 نقش روشنگري، تبليغ و ارشاد را به خوبي ايفا كردند همانا كه مردم ما نيز علاقه مند به علما و روحانيون و مراجع تقليد هستند.
وي با اشاره به آيه اي  از قرآن كريم در خصوص دعوت مردم به مسائل ديني و اعتقادي، اذعان كرد: انسان بي دين مانند يك انسان مرده متحرك است، سريع فريب مي خورد اما در مقابل انسان مومن و ديندار حيات دارد و زنده و بصير و آگاه مي باشد بنا بر اين دين و اعتقادها و باورهاي  ديني و مذهبي انسان را آگاه و زنده مي كند .
وي با اشاره به غارت ذخاير و معادن ايران توسط آمريكا و انگليس در قبل از پيروزي انقلاب اسلامي، اظهار كرد: با پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي دست بيگانه از كشور ما قطع شد و اين براي بيگانگان سخت و دشوار بود كه نظامي شكل بگيرد با اين شعار كه نه غربي و نه شرقي روي پاي خود بايستد و به پيشرفت هاي فراواني برسند و بي نياز از بيگانه باشند. بنابراين بيگانگان كه چشم ديدن پيشرفت ايران را ندارند و نمي خواهند كه جمهوري اسلامي ايران اسوه و الگو براي  جهانيان باشد دست به همچين فتنه هاي ميزنند و از فتنه گران حمايت مي كنند.
* مردم ايران اسلامي در حماسه 9 دي از نفوذ استكبار جهاني به كشور جلوگيري كردند/ حماسه 9 دي سال 88 معجزه‌ای الهی بود
رابط نهاد مقام معظم رهبری در امور اهل سنت شهرستان خاش گفت: مردم ايران اسلامي در حماسه 9 دي از نفوذ استكبار جهاني به كشور جلوگيري كردند و حماسه ماندگاري را در تاريخ اسلام رقم زدند.
مولوي يعقوب حسين بر در گفت و گو با خبرنگار  تفتان ما با بيان اينكه دشمن در صدد نابود كردن اسلام است، اظهار كرد: دشمنان اسلام همواره از هر راهي مي خواهند به كشور ايران اسلامي نفوذ كنند و حماسه 9 دي نفوذ دشمن بود كه با بصيرت ملت ايران خنثي و نابود شد.
وي گفت: علما و روحانيون بعنوان مبلغ هاي ديني و حاميان جامعه مردم ايران اسلامي را از شر توطئه ها و ترفندهاي شوم دشمنان نجات مي دهند و همواره فتنه ها را خنثي و نقشه هاي دشمنان را نقش بر آب مي كنند.
مولوي حسين بر امتیاز حماسه عظيم 9 دي را  در همان بصیرتی که چون خورشید تابان، چهره واقعی فتنه را آشكار ساخت دانست و خاطرنشان كرد: حماسه 9 دی و حضور عظیم و گسترده مردم در صحنه در دفاع از ارزش های انقلابی، مسیر تحقق آرمان های انقلاب را هموارتر کرد.
وي  بصيرت افزايي در سايه فرامين مقام معظم رهبري را نياز هميشگي  براي خارج شدن  از چالش هاي پيش رو  عنوان كرد و گفت: در پرتو بصيرت ديني وسياسي مردم كانون هاي توطئه عليه نظام شناسايي و هدفهاي انقلاب سريع تر تحقق پيدا مي كند.
وی اذعان كرد: تمام اقشار مختلف جامعه بايد  قدر حماسه‌های ماندگار و با بصيرت مردمی را بدانند و برای محقق شدن  اهداف انقلابی حماسه‌سازان آن‌که در واقع حمایت بی‌چون و چرا از ولایت فقیه است، سعی و تلاش و كوشش  خود را به‌ کار گیرند.
مولوي حسين بر با بيان اينكه در روز 9 دي مردم هميشه در صحنه ايران اسلامي در حضوري بي سابقه و بي نظير حمايت خود را از آرمان هاي والاي انقلاب به نمايش گذاشتند، اظهار كرد: ملت ولايتمدار ايران در حماسه 9 دي از امتحان الهي موفق و با سربلندي بيرون آمدند و به همگان ثابت كردند كه به پشتوانه رهبر انقلاب اسلامي هرگز از مسير اسلام و ارزشهاي آن خارج نمي شوند و به بيگانگان اجازه نفوذ نمي دهند.
* هوشياري و بصيرت مردم، فتنه ۸۸ را خاموش كرد/ حماسه مردمي ۹ دي خيزش الهي مردم بود
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان خاش گفت: هوشياري و بصيرت مردم، فتنه 88 را خاموش كرد و به جهانيان ثابت كرد كه استكبار جهاني هرگز نمي تواند در ايران نفوذ كند.
سرهنگ پاسدار محمد مهرجان در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: در طول تاريخ پرشكوه ايران اسلامي همواره در زمان بحران چه امام راحل و چه مقام معظم رهبري در قالب سخنراني گره گشاي بحران ها بودند و مردم را به بصيرت و بيداري دعوت مي كردند.
وي افزود: دشمنان نظام اسلامي در جنگ فرهنگي و نرم از زبان ظاهر ملايم مي آيند در جامعه ايجاد شبه و نفوذ كنند و به بعضي كه حتي به ظاهر عالم هستند پناه مي دهند.
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان خاش خاطرنشان كرد: ايمان و اطاعت پذيري از رهبر انقلاب اسلامي فتنه 88 را خاموش كرد و به جهانيان ثابت كرد كه استكبار جهاني هرگز نمي تواند در ايران نفوذ كند.
وي در تحليل نتايج و آثار 9 دي در فضاي داخلي کشور، اذعان كرد: مغز و درونمايه اصلي حماسه 9 دي پيوند امام و امت بود.
سرهنگ مهرجان با اشاره به آگاهي و بصيرت مردم ايران، خاطرنشان كرد: دشمن بداندكه مردم ما اين هوشياري را دارند كه در زمان لازم جواب دندان شكني  به دشمنان بدهند، همچنين كه حماسه اي مثل 9 دي را جاودانه و هميشگي كردند و دشمن را نااميد ساختند.
وي گفت: مردم زماني که احساس کردند اصل و اساس  ولايت فقيه به خطر افتاده است به ميدان آمدند چرا که معتقد بودند خط ولايت فقيه همان خط پيامبران و ائمه اطهار (ع) است.
وي با اشاره به اين موضوع كه رهبر معظم انقلاب فرمودند: فتنه 88 آن چيزي نبود كه كف خيابان ديده شود بلكه يك بيماري بود، منظور از اين بيماري را توطئه و ترفند دشمن دانست و اظهار كرد: يك پيكره (بيماري)  در جامعه اسلامي ما وارد مي شود و فقط درمانش حضور به موقع مردم و لبيك به فرمان مقام معظم رهبري مي باشد  كه اين پيكره ( بيماري ) بايستي از جامعه حذف شود.
* 9  دی 88 حماسه عظيمي را رقم زد و برگ زريني را بر تاريخ ايران اسلامي نهادينه كرد
مديريت آموزش و پرورش شهرستان خاش گفت: 9 دی 88 حماسه عظيمي را رقم زد و برگ زريني را بر تاريخ ايران اسلامي نهادينه كرد و مشت محكمي بر دهان استكبار جهاني زد.
قاسم كوچكزايي در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار كرد: مردم ایران در 9 دی 88 حماسه عظيمي  را رقم زدند وبرگ زريني را بر تاريخ ايران اسلامي نهادينه كردند و با مقام معظم رهبري  تجدید بیعت کردند .
وي تصريح كرد: در این روز مردم ایران نشان دادند که دشمنان خود و انقلاب خود را به خوبی  شناخته و هرگز فریب حیله ها ی مكارانه آنان را نمی خورند و اجازه نمی دهند کسی لباس حق را بر تن باطل کرده و به آنها بدهند.
وی اشاره اي به  حرکت عاشورایی و خودجوش در این روز كرد و افزود : مردم ايران  در راستای حراست از ارزش های دینی و معنوی خود و حمایت از نظام و رکن اصلی آن یعنی ولایت فقیه با برپایی راهپیمایی کم نظیر پیام مهمی را به سران فتنه و وابستگان آنها در داخل و خارج کشور اعلام کردند.
كوچكزايي با تاکید بر ضرورت آشناسازی جوانان و نوجوانان با این حماسه ماندگار، بیان كرد: باید به مردم ايران گفته شود که حماسه 9 دی چه توطئه عظیمی را خنثی کرد و تبلیغات محیطی در مورد حماسه 9 دی ضروری است ضمن اینکه باید از ظرفیت مدارس نیز در این راستا استفاده شود.
وي حماسه 9 دی را  نماد عزّت، استقلال و بصیرت دانست و خاطرنشان كرد: که مردم تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان های انقلاب ایستاده اند اعلام كرده اند  که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابر تمام دنیای آنها خواهند ایستاد و این روز در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز بصیرت، جاودانه شد.
وي بيان كرد:  9 دی مربوط به دستگاه و قشر خاصی نیست و مردم در آن شرایط خاص احساس تکلیف و وظيفه کردند و این احساس تکلیف حماسه‎ای بزرگ و به یاد ماندنی را  رقم زد.
مديريت آموزش و پرورش شهرستان خاش خاطرنشان كرد: بعد از حماسه جاويدان  9 دی بود که بیداری اسلامی به این نحو به وقوع پیوست و این نشان از  نقش و تاثیرگذاری بسزايي  این حماسه عظیم است.
وی اظهار كرد: دشمنان تصور می‎کردند انقلاب و نظام تمام شده اما بصیرت مردم پاسخ دندان شكن و  محکمی به استکبار داد  و به آنان فهماند این مملکت تا ولایت، رهبر و مردم را دارد، از همه تهدیدها و توطئه‎ها به دور خواهد ماند.
* خاموشي فتنه 88 بدون رهبري مقتدرانه ممكن نبود
نماينده مردم شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار كرد: خاموشي فتنه 88 بدون رهبري مدبرانه و مقتدرانه مقام معظم رهبري ممكن نبود و حماسه عظيم 9 دي از جنبه سياسي از اهميت وتوجه ويژه اي برخوردار است.
حميدرضا پشنگ گفت: فتنه گران مي خواستند انتخابات رياست جمهوري كه يي از سالم ترين و بهترين انتخابات در طول تاريخ بود را زير سوال ببرند ولي با بصيرت و هوشياري ملت هميشه در صحنه ايران اسلامي اين فته خاموش و خنثي شد.
وي خاطرنشان كرد: فتنه گران در ظهور جريان فتنه و آشوب در ايران با سرعت در صدد تامين منافع خود تحت لواي دفاع از حقوق بشر برآمدند و مهمترين هدف غرب در اوج آشوبها تضعيف نقش سياسي ولايت فقيه بود.
* نهم دي سال 88 پاسخ دندان‌شکن ملت ايران اسلامي به دشمنان بود
به گزارش تفتان ما، حماسه 9 دی پاسخ دندان‌شکن ملت با بصیرت ایران به دشمنان بود تا آن‌ها بدانند هنوز مردم ایران پای آرمان‌های انقلاب ایستاده و تا پای جان از آرمان‌ها و اهداف شهدا، امام و رهبر فرزانه انقلاب حمایت می‌کنند.
البته مردم ایران اسلامی در طول انقلاب به دفعات مختلف به دشمنان نظام نشان دادند که تا جان دارند بر ایمان و تعهد والای خود پایبند بوده که خلق حماسه 9 دی از جمله آن‌ها است
انتهاي پيام/


کد مطلب: 423340

آدرس مطلب: https://www.taftanema.ir/news/423340/حماسه-نهم-دي-تجلي-روحيه-انقلابي-ملت-بصيرت-ايران-اسلامي-درس-های-۹-دی-كدام

تفتان ما
  https://www.taftanema.ir