۴
۲

کشف سازوکاری در مغز که مسوول بیداری و بیهوشی است

محققان دانشگاه برن در تحقیق جدیدی موفق به کشف مکانیزیمی در مغز شده اند که مسئول برانگیختگی سریع از خواب و بیهوشی است.
 کشف سازوکاری در مغز که مسوول بیداری و بیهوشی است
به گزارش سرویس خبری تفتان ما، دانشمندان معتقدند که یافته های آنها می تواند راهکارهای جدیدی به منظور ابداع درمان های پزشکی برای اختلالات خواب و بازیابی هوشیاری در وضعیت نباتی ارائه دهد.

با توجه به فراوانی اختلالات خواب در سراسر جهان، پروفسور آنتوان آدمانتایدز و گروه وی از تاثیرات بالقوه کشف خود هیجان زده شده اند؛ آنها در مطالعه روی موش ها موفق به کشف یک مدار جدید در مغز شدند که فعالیت آن موجب بیداری سریع و مهار آن موجب خواب عمیق در موش ها می شود.

محققان با تحریک این مدار تازه کشف شده که در میان هیپوتالاموس و تالاموس قرار دارد، متوجه شدند که می توانند به خواب سبک پایان دهند.

محققان با استفاده از یک فناوری موسوم به اپتوژنتیک که اخیرا در اغلب تحقیقات عصبی استفاده شده است، مشخص کردند که این مدار می تواند به عنوان یک هدف درمانی جدید برای اختلال خواب مورد استفاده قرار گیرد.

پژوهشگران این کشف را هیجان انگیز توصیف کردند زیرا رویکردهای درمانی برای بهبودی از یک وضعیت نباتی و یا با حداقل هوشیاری کاملا محدود هستند.

محققان معتقدند که فعالیت آنها می تواند به پیشرفت هایی برای درمان دقیق تر اختلالات خواب منجر شود. همچنین ممکن است بتوانند روشی برای خارج کردن بیماران از وضعیت هایی با حداقل هوشیاری ابداع کنند.
 
انتهای پیام/ تسنیم
سه شنبه ۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب: 423143
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


مشاهده نظرات کاربران
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشید دلاومردان دشمنتان شرمنده خداوکیلی با رها گفته ام با بضاعت محدود بازی کردن مقابل قهرمان دنیا شاهکاره که شما سنگ تما م گذاشتید مردم فهیمند شمارادرک میکنند قهرمانان دنیا
علی موذنی بیستگانی
Iran, Islamic Republic of
دم بچه های تیم ملی والیبال گرم.
امریکارو 6 تایی کردین همین بسه واسه ما.