۰

دامادِخانواده، مزاحم اینترنتی از آب درآمد

رئیس پلیس فتا بوشهر از شناسایی و دستگیری فردی که با انتشار شماره تلفن خواهر همسرش در فیس‌بوک باعث ایجاد مزاحمت برای وی شده بود، خبر داد.
دامادِخانواده، مزاحم اینترنتی از آب درآمد
به گزارش سرویس حوادث تفتان ما، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا (www.cyberpolice.ir)، سرهنگ داریوش پورسعید رئیس پلیس فتا بوشهر با اعلام این خبر اظهار داشت: پلیس فتا شهرستان دشتستان در پی شکایت مرد جوانی مبنی بر ایجاد مزاحمت افراد ناشناس برای همسرش از طریق شبکه اجتماعی موضوع را در دستور کار قرار داد.
وی افزود: در بررسی های انجام شده و مهندسی اجتماعی توسط کاراگاهان مبارزه با جرائم سایبری مشخص شد فرد مزاحم نسبت به انتشار شماره تلفن خانم مورد نظر در فیس‌بوک اقدام نموده که این امر موجب مزاحمت های فراوان و به خطر افتادن کانون گرم خانواده آنها شده است.
رئیس پلیس فتا استان بوشهر اظهار داشت: کاراگاهان پلیس با توجه به حساسیت موضوع، تیم عملیاتی تشکیل داده و با اقدامات فنی و میدانی و شناسایی این فرد مشخص شد، انتشار دهنده شماره تلفن داماد خانواده بوده است.
سرهنگ پورسعید در ادامه افزود: متهم کمتر از 48 ساعت شناسایی و به این پلیس انتقال داده شد که در بازجویی های اولیه منکر هرگونه جرمی شد ولی با شواهد و قرائن موجود لب به اعتراف گشود و گفت که هدفش شوخی کردن با وی بوده و اصلاً فکر نمی کرد  که خواهر خانمش شکایت کند.
وی ادامه داد: در این خصوص متهم به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قضایی تحویل مرجع ذیصلاح داده شد.
رئیس پلیس فتای استان بوشهر با هشدار به استفاده کنندگان از شبکه های اجتماعی خاطر نشان ساخت: از رمز های عبور که حدس زدن آن برای دیگران آسان و ممکن است استفاده نکنیم  و آنها را در فواصل زمانی مختلف تغییر دهیم؛ دقت شود استفاده از نرم افزارهای پروکسی و فیلترشکن موجب دستیابی مجرمان سایبری به اطلاعات شخصی و گوشی شما می شوند؛ در صورت مواجهه با این موارد کاربران مزاحم را مسدود کرده و موضوع را با پلیس فتا در میان گذارید.
وی گفت: از قرار دادن رمز عبور سیستم های رایانه ای و اینترنت شخصی خود به دیگران اجتناب کنید و در صورت فروش گوشی همراه هوشمند خود، اطلاعات و نرم افزارهای نصب شده و حساب های کاربری خود را   غیر فعال (deactive) کرده و پس از تنظیم به حالت کارخانه حافظه داخلی آنرا فرمت کنید و در صورت امکان حافظه داخلی(رم) را در اختیار دیگران قرار ندهید.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب: 422984
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *