۰

سیستان و بلوچستان در زمینه تلفات جاده‌ای جزو استان‌های بحرانی کشور است

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان ادامه داد: سیستان و بلوچستان در زمینه تلفات جاده‌ای جزو استان‌های بحرانی کشور است و علت بیشتر تصادفات و تلفات جاده‌ای سرعت و سبقت غیرمجاز است.
سیستان و بلوچستان در زمینه تلفات جاده‌ای جزو استان‌های بحرانی کشور است
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، علی خانقائی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در زاهدان که به مناسبت فرا رسیدن 26 آذر روز حمل و نقل و پایانه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: در سیستان و بلوچستان 95 درصد حمل و نقل به صورت جاده‌ای انجام شده و 90 درصد جابجایی مسافر نیز از طریق ناوگان حمل و نقل جاده‌ای صورت می‌گیرد.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حال حاضر 8 هزار راننده در بحث باری و 3 هزار و 200 راننده در بخش مسافری در محورهای استان فعالیت دارند، تعداد ناوگان باری را در استان 4 هزار و 900 دستگاه عنوان کرد.
این مسئول از فعالیت 800 دستگاه اتوبوس در محورهای مواصلاتی استان در بخش مسافری خبر داد و گفت: 50 دستگاه از این تعداد (وی‌آی‌پی) است.
وی با اشاره به اینکه از نظر عمر ناوگان جاده‌ای سیستان و بلوچستان رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داده است، گفت: 1400 دستگاه خودروی سواری عمومی در سطح جاده‌های استان فعال است.
خانقائی میزان حوادث و تلفات جاده‌ای به وسیله ناوگان عمومی را دو درصد عنوان کرد و افزود: باتوجه به اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی درصد کمتری از تصادفات جاده‌ای را به خود اختصاص می‌دهند مردم باید استفاده از این وسایل نقلیه را به جای استفاده از وسایل نقلیه شخصی در اولویت قرار دهند.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان ادامه داد: سیستان و بلوچستان در زمینه تلفات جاده‌ای جزو استان‌های بحرانی کشور است و علت بیشتر تصادفات و تلفات جاده‌ای عامل انسانی است که بیشتر به دلیل سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز حادثه آفرین می‌شود.
این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر 18 دستگاه دوربین کنترل سرعت در محورهای استان فعال است.
خانقائی گفت: موتورسیلکت سواران به ویژه در محورهای روستایی 17 درصد فوتی‌های تصادفات را شامل می‌شوند که با ارائه آموزش‌های لازم و اهدا کلاه ایمنی به آنها در راستای کاهش تلفات جانی اقدام کرده‌ایم و امسال 4 هزار کلاه ایمنی را در سطح استان توزیع کرده‌ایم.
وی از احداث دو پل عابر پیاده در نقاط حساس خبر داد.
انتهای پیام/ فارس
پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب: 422462
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *