۰

علت تجمع در مقابل ساختمان وزارت بهداشت

قائم مقام معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به تجمع امروز جمعی از دانشجویان رشته اپتومتری در مقابل وزارت بهداشت گفت: ورود به رشته بینایی‌سنجی بدون کنکور انجام نمی‌‌شود.
علت تجمع در مقابل ساختمان وزارت بهداشت
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت تفتان ما، حمید اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان در واکنش به اعتراض جمعی از دانشجویان اپتومتری در مقابل وزارت بهداشت اظهار داشت: طی سال‌های گذشته با مجوز وزارت علوم 2 بار ورود دانشجو به رشته اپتیک را در مقطع کاردانی داشتیم و طی این 2 دوره 200 تا 300 نفر موفق به اخذ مدرک کاردانی اپتیک شده‌اند.
وی افزود: طی سال‌های 80 تا 84 وزارت بهداشت اعلام کرد که به دلیل اینکه سلامت چشم مردم تنها با تحصیل در مقطع کاردانی رشته اپتیک با خطر مواجه می‌شود ورود به این رشته در مقطع کاردانی متوقف شود.
قائم مقام معاون آموزشی وزیر بهداشت ادامه داد: مدتی بعد اعلام شد که اگر قرار است ورود افراد به رشته اپتیک از طریق مقطع کاردانی متوقف شود باید افرادی که پیش از این پذیرش شده‌اند ادامه تحصیل داده و از بلاتکلیفی درآیند. بنابراین وزارت بهداشت یک آزمون برگزار کرد تا این افراد بتوانند وارد مقطع کارشناسی بینایی‌سنجی شوند.
اکبری با بیان اینکه سال 92 اولین آزمون ورود به مقطع کارشناسی برای کسانی که در رشته کاردانی اپتیک تحصیل کرده بودند برگزار شد، گفت: در سال 93 این آزمون انجام نگرفت. بنابراین امسال وزارت بهداشت به دانشگاه‌هایی که رشته بینایی‌سنجی را آموزش می‌دهند اعلام کرد تا ظرفیت‌های خود را جهت پذیرش این افراد اعلام کنند.
وی تأکید کرد: برگزاری این آزمون‌ها تنها برای مشخص شدن تکلیف دانشجویان رشته اپتیک در مقطع کاردانی است.
قائم مقام معاون آموزشی وزیر بهداشت ادامه داد: دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران، شهید بهشتی و زاهدان در کشور رشته بینایی‌سنجی را آموزش داده و دانشجو در این رشته تربیت می‌کنند. ولی با این وجود دانشگاه علوم پزشکی ایران و شهید بهشتی اعلام کردند که ظرفیتی برای پذیرش دانشجو در رشته اپتیک ندارند و تنها دانشگاه زاهدان برای پذیرش 15 نفر اعلام آمادگی کرد.
اکبری تصریح کرد: با اعلام 15 ظرفیت توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان قرار شد آزمونی برای کسانی که مقطع کاردانی را گذرانده‌اند، برگزار شود.
وی خاطرنشان کرد:‌ این آزمون توسط وزارت بهداشت برگزار شده و تنها کسانی که موفق به اخذ نمره علمی شوند پذیرش می‌شوند.
به گفته قائم مقام معاون آموزشی وزیر بهداشت این آزمون طبق قانون مصوب شورای برنامه‌ریزی وزارت بهداشت برگزار می‌شود.
اکبری افزود: 10 سال توقف پذیرش دانشجوی کاردانی اپتیک داشته‌ایم و ورود 15 نفر به مقطع کارشناسی موضوع حاد و مهمی نیست که سایر تحصیل‌کرده‌ها در رشته بینایی‌سنجی نگران شوند.
وی در پایان گفت: ورود دانشجو به رشته اپتیک بدون کنکور و یا در مقطع کاردانی نخواهیم داشت و آینده شغلی اپتومترها با ورود 10 نفر با مشکل مواجه نمی‌شود و این مسئله جای هیچ‌گونه نگرانی ندارند.
انتهای پیام/ فارس
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب: 422306
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *